Medlem
Klarar denna WoW?

Tjena, har bestämmt mig för en dator nu och ska kolla med er om den klarar vad jag vill att den ska klara

Vill att den ska klara WoW på normal inställningar och cs på normal

- AMD Athlon 64 X2 7450
- 4GB arbetsminne
- 750GB Hårddisk
- GeForce G210 512MB
- 18-i-1 Minneskortläsare
- Vista Premium 64bit
- 23" TFT LCD

annars får ni väl linka nån, har en budget på 6500 - 7000 kr
INGA DELAR
vill ha hela paket helst och linka en affär som e i kalmar eller oskarshamn

måste ha svar tills imorrn eftersom jag åker imorrn

Medlem

Ska den väl göra utan problem Wow har ju blivit mer krävande genom åren, men det ska nog ändå inte vara något prob med den setupen, nej!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Nejnejnejnejnej, köp inte! Fast det är väl försent antar jag

Grafikkortet suger verkligen hårt, du kommer aldrig kunna hålla en bra FPS.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Skrivet av Achronos:

Nejnejnejnejnej, köp inte! Fast det är väl försent antar jag

Grafikkortet suger verkligen hårt, du kommer aldrig kunna hålla en bra FPS.

WoW kräver mer av CPU än grafikkortet, samt han kommer ju bara att spela på normal. (Eller?...)

Den kommer att klara WoW men ifall du vill spela mer krävande spel så tipsar jag om Radeon HD4770/4850.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Achronos:

WoW kräver mer av CPU än grafikkortet, samt han kommer ju bara att spela på normal. (Eller?...)

Den kommer att klara WoW men ifall du vill spela mer krävande spel så tipsar jag om Radeon HD4770/4850.

Aha, såg inte att han ville köra på normal. Mjo, det stämmer det du säger med att WoW kräver med CPU än GPU.

Dock är det ett ganska dåligt köp han gör..


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Njae, jag skulle inte säga att han gör ett så dåligt köp, han får ju ändå med en 23" skärm. Javisst, processorn är inte så bra men den kommer att fungera.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

det blev lite ändrade planer igår vi åkte inte så har inte köpt den ännu!men fick en lista av en polare på delar jag kan köpa

http://img169.imageshack.us/img169/6192/namnlsi.png

vad tycker ni?
Jag ska köra med höga inställningar

Medlem

Den är bra, och kommer klara WoW galant med högsta inställningarna.

Men.. det är bättre om du köper en i5-processor, samt väntar till AMD släpper sin nya 5-serie. 22a september eller nåt tror jag det var.

Sen skulle jag rekommendera Antec Three hundred istället för Cooler Master-chassit.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar