Disney köper Lucasfilms

Moderator | Testpilot
Skrivet av Barkbiten:

Kul hur alla whinar över detta och att det kommer släppas skit filmer/spel nu......sigh.

För det första så äger Disney bara LucasFILM alltså dem har inte ett skit med spelen att göra och dessutom så äger Disney Marvel, ja menar hallå? Dem senaste Marvel filmerna har varit riktigt bra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucasfilm

"Subsidiaries: LucasArts - video and computer games"

Jo, dom kommer ha med spelen att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Barkbiten:

Kul hur alla whinar över detta och att det kommer släppas skit filmer/spel nu......sigh.

För det första så äger Disney bara LucasFILM alltså dem har inte ett skit med spelen att göra och dessutom så äger Disney Marvel, ja menar hallå? Dem senaste Marvel filmerna har varit riktigt bra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucasfilm

"Subsidiaries: LucasArts - video and computer games"

Jo, dom kommer ha med spelen att göra.

Hittade inte direkt något konkret bevis på att Disney köpt upp Lucasarts också, men det stämmer som du sa. Kollade runt lite själv och hitta denna.

http://www.joystiq.com/2012/10/30/disney-acquires-lucasfilm-f...

Men jag tror ändå inte att Disney kommer sabba Lucasfilm/arts för det har inte direkt gått bra för "Lucas" senaste tiden och jag tror ärligt talat inte att det kommer gå sämre för dem nu när Disney köpt upp dem...

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Jag mår väldigt bra tackar som frågar, hur mår du själv?

Jag frågar igen, vilka b rullar/serier snackar du om? För alla "filmbolag" gör några skit filmer/serier. Fast om man jämför hur många dåliga filmer Disney har gjort med hur många bra dem gjort så har dem gjort bra mycket mer bra än dåligt.

Medlem

signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Jag mår väldigt bra tackar som frågar, hur mår du själv?

Jag frågar igen, vilka b rullar/serier snackar du om? För alla "filmbolag" gör några skit filmer/serier. Fast om man jämför hur många dåliga filmer Disney har gjort med hur många bra dem gjort så har dem gjort bra mycket mer bra än dåligt.

Du får ursäkta, jag är bara ett troll som spenderar min tid att studera er gamers, men för att svara på din fråga så filmer som Tron, John Carter, Hannah Montana, Narnia och listan kan göras bra mycket längre om du så önskar är bra exempel på skit titlar producerade av Disney!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Jag mår väldigt bra tackar som frågar, hur mår du själv?

Jag frågar igen, vilka b rullar/serier snackar du om? För alla "filmbolag" gör några skit filmer/serier. Fast om man jämför hur många dåliga filmer Disney har gjort med hur många bra dem gjort så har dem gjort bra mycket mer bra än dåligt.

Du får ursäkta, jag är bara ett troll som spenderar min tid att studera er gamers, men för att svara på din fråga så filmer som Tron, John Carter, Hannah Montana, Narnia och listan kan göras bra mycket längre om du så önskar är bra exempel på skit titlar producerade av Disney!

Jaha och filmer som The Lion King, Pirates of the Caribbean, The Avengers, National Treasure tycker du dem suger också, herr troll?

Avstängd
Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Jag mår väldigt bra tackar som frågar, hur mår du själv?

Jag frågar igen, vilka b rullar/serier snackar du om? För alla "filmbolag" gör några skit filmer/serier. Fast om man jämför hur många dåliga filmer Disney har gjort med hur många bra dem gjort så har dem gjort bra mycket mer bra än dåligt.

Du får ursäkta, jag är bara ett troll som spenderar min tid att studera er gamers, men för att svara på din fråga så filmer som Tron, John Carter, Hannah Montana, Narnia och listan kan göras bra mycket längre om du så önskar är bra exempel på skit titlar producerade av Disney!

Jaha och filmer som The Lion King, Pirates of the Caribbean, The Avengers, National Treasure tycker du dem suger också, herr troll?

Jag tycker om Lejonkungen, Pirates of the Caribbean, The Avengers, National Treasure, men filmerna som jag nämnde tidigare är ren dynga och hoppas verkligen att dem inte saboterar en episk Star Wars hexalogy!

Medlem

Hmm, Warren Spector gör ju spel för Disney, kan ju inte vara helt fel och släppa loss han på något Star Wars-relaterat.

Medlem

Nya star wars filmerna är dåliga och geroge lucas är inte så bra regisör hans första star wars film var bäst och han har bara gjort 4 star wars filmer får hoppas nån annan regisör tar över filmerna och gör dom svinbra

Medlem

Nya star wars filmerna är dåliga och geroge lucas är inte så bra regisör hans första star wars film var bäst och han har bara gjort 4 star wars filmer får hoppas nån annan regisör tar över filmerna och gör dom svinbra

Inaktiv

Disney gjorde ju vädigt bra tecknade filmer fram till slutet på 50-talet. Sen sparkade dom ut alla konstnärer till förmån för massproduktion.
Miley Cyrus som den nya Leia kanske inte är helt fel *flås*dregel* ;D

zsm
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kul hur alla whinar över detta och att det kommer släppas skit filmer/spel nu......sigh.

För det första så äger Disney bara LucasFILM alltså dem har inte ett skit med spelen att göra och dessutom så äger Disney Marvel, ja menar hallå? Dem senaste Marvel filmerna har varit riktigt bra.

Nej, Marvel har inte varit bra på länge. Mycket explosioner och stundvis roliga one-liners är allt som Marvel bjuder på. Ja, och imponerande CGI då. Deras manus är förskräckliga dock.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Barkbiten:

Kul hur alla whinar över detta och att det kommer släppas skit filmer/spel nu......sigh.

För det första så äger Disney bara LucasFILM alltså dem har inte ett skit med spelen att göra och dessutom så äger Disney Marvel, ja menar hallå? Dem senaste Marvel filmerna har varit riktigt bra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucasfilm

"Subsidiaries: LucasArts - video and computer games"

Jo, dom kommer ha med spelen att göra.

Hittade inte direkt något konkret bevis på att Disney köpt upp Lucasarts också, men det stämmer som du sa. Kollade runt lite själv och hitta denna.

http://www.joystiq.com/2012/10/30/disney-acquires-lucasfilm-f...

Snyggt googlat! Om du hade läst FZ:s artikel ordentligt istället så står det där klart och tydligt att Lucasarts ingår i affären.

Medlem

det ända jag är oroad över är just hur pass mycket canon disney håller sig till, george lucas var en mästare av plotholes men jag vågar inte ens tänka på vad som händer om folk hos disney utan någon kunskap om SW lore ska till å göra långfilm =_= och lucararts kommer då i mina ögon DÖ ifall dom börjar skita ut swspel med disney karaktärer i


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

det ända jag är oroad över är just hur pass mycket canon disney håller sig till, george lucas var en mästare av plotholes men jag vågar inte ens tänka på vad som händer om folk hos disney utan någon kunskap om SW lore ska till å göra långfilm =_= och lucararts kommer då i mina ögon DÖ ifall dom börjar skita ut swspel med disney karaktärer i

såg nu nya källor på att lucas själv kommer att hjälpa disney med dom nya filmerna så är smått lugnad ^^ jag ber till varje gud på jorden kotor 1-3 som film å ja kotor tre bara för att bioware svek oss och aldrig släppte en värdig uppföljare


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

känns som att det kvittar. Herr Lucas har ju inte direkt spottat ut kvalite sen willow

Medlem

George kommer vara den näst största shareholdern med 2.2% tror jag jag läste, så viss input kan kan möjligtvis fortfarande ha. Han hade redan episode 7-9 utmappat så jag skulle vara förvånad om de inte följer hans vision. Jag tror med nya förmågor samt med hans konsultation så kan det bli något nytt och bra.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

hoppas bara att dom inte förstör filmerna!

Medlem

Call of Duty serien har fått en konkurrent!

Nytt Star Wars varje år?

Inaktiv

Yaaaaaaaryar binks! Antar att vi får se en massa fler "roliga karaktärer anpassade för barn", aja jag är för gammal för den här skiten. Förutom filmerna 1-6 har väl StarWars mjölkats o pissats på med någon halvdan aninmerad serie och mängden dåliga spel är ju ganska så många.

Yaryar binks skapades väl just för att dom skulle likna Disney lite? Disney: Now I am the master typ..

WoW next?

Medlem

Måste vara någon Ari Gold liknande snubbe som fått den affären att gå igenom, skulle vara roligt att höra hur det hela gick till.

Medlem

Vafan är det här för skit. Vem fan vill ha Disney Star Wars? Det kommer ju bli lika fånigt och skitdåligt som pirates of car. eller tron: legacy.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

KoP
Medlem

Tja.. George Lucas vill väl gå i pension han med någongång? Ingenting varar för evigt.

Inaktiv

Nej nej nej! Ni har alla fel! Det enda detta medför är er värsta mardröm!

HOWARD THE DUCK 2! PREPARE TO DIE EDITION!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Nej nej nej! Ni har alla fel! Det enda detta medför är er värsta mardröm!

HOWARD THE DUCK 2! PREPARE TO DIE EDITION!

omg jag skulle lätt betala stora summor för just den filmen DUCKTITS WOHOO


signatur

always use the nubs for cover

Testpilot
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Jag mår väldigt bra tackar som frågar, hur mår du själv?

Jag frågar igen, vilka b rullar/serier snackar du om? För alla "filmbolag" gör några skit filmer/serier. Fast om man jämför hur många dåliga filmer Disney har gjort med hur många bra dem gjort så har dem gjort bra mycket mer bra än dåligt.

Du får ursäkta, jag är bara ett troll som spenderar min tid att studera er gamers, men för att svara på din fråga så filmer som Tron, John Carter, Hannah Montana, Narnia och listan kan göras bra mycket längre om du så önskar är bra exempel på skit titlar producerade av Disney!

Smaken är olika men Tron , Narnia och John Carter tycker jag verkligen inte är skit titlar så dra fram nåt lite värre

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av RzrTrek:

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Vilka B-rullar och sketna serier Snackar du om exakt?

Mår du bra eller?

Jag mår väldigt bra tackar som frågar, hur mår du själv?

Jag frågar igen, vilka b rullar/serier snackar du om? För alla "filmbolag" gör några skit filmer/serier. Fast om man jämför hur många dåliga filmer Disney har gjort med hur många bra dem gjort så har dem gjort bra mycket mer bra än dåligt.

Du får ursäkta, jag är bara ett troll som spenderar min tid att studera er gamers, men för att svara på din fråga så filmer som Tron, John Carter, Hannah Montana, Narnia och listan kan göras bra mycket längre om du så önskar är bra exempel på skit titlar producerade av Disney!

Smaken är olika men Tron , Narnia och John Carter tycker jag verkligen inte är skit titlar så dra fram nåt lite värre

Jag gillar Narnia. Läste alla böckerna som liten. Det är nog det enda i fantasy-väg som jag har på min lista över "bra".

Skriv svar