Svårt att starta datorn?

Medlem
Svårt att starta datorn?

Hej!
Har haft detta problem en tid nu, ibland när ska starta datorn (kanske 50% av gångerna) så går den bara igång i några sekunder innan den lägger av. Ibland hinner det gå så långt så att denna sida hinner visas och den lägger sedan av direkt efter.

Jag brukar tvingas lösa detta med något en kompis tipsade om för länge sedan, jag stänger av switchen där bak trycker 20ggr på power knappen o slår sedan på switchen, efter 5-15 försök brukar den gå igång.

Jag har hela tiden antagit att det är något litet glapp i kablaget i datorn eftersom den lägger av då den går på lite högre varv vid starten, dock har den aldrig lagt av när jag väl är inne.

Om någon har nån idé om hur jag löser detta, tex vad som förmodligen glappar och var i datorn det sitter skulle jag uppskatta svar (:

Medlem

Går nätaggregatsfläkten igång varje gång? Låter lite som den överhettas och stänger av datorn.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Mycket möjligt, så vitt jag kan se går alla fläktar igång. Vad innebär det isf, vad gör man?

Medlem

Byta ut det i butiken där du köpte det. Har du återställt CMOS och sett om det hjälper?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

den hinner inte överhettas på ett par sekunder, i så fall så hade du inte kunnat starta alls.

verkar som att något laddar ur sig...jag sysslar inte så mycket med hårdvara. men jag hade liknande problem på en gammal dator. jag tror det löste sig med ett större nätag, jag hade precis bytt grafikkort tror jag...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar