Nästa Zelda visas upp på E3

Inaktiv
Nästa Zelda visas upp på E3

Navi :

WATCH OUT!
Look!
Listen!
Um... Hey!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Navi :

WATCH? OUT!
Look!
Listen!
Um... Hey!

FTW:up:

Medlem
Medlem

Är en Zelda tok i grunden men de måste ha en ordentlig överraskning i bakfickan för att jag ska bli till mig för detta. Känns som att de måste komma med något riktigt revolutionerande för att bryta det otroligt upprepade mönstret som Zelda haft hela sin livstid. Om det är samma gamla upplägg kan jag lika gärna spela igenom A Link to the past igen....


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Känns inte som att det går att trycka ut så mkt mer från zelda. Vi minns ju att majoras mask var lite av en besvikelse, även fast det var väldigt likt ocrina of time.
Men Ocrina of time var ändå revolution. Jävligt snyggt o grymt story för sin tid.
(akta stavning på speltitlarna)

Medlem

Jag gillade verkligen Wind Waker, tycker det var ett väldigt mysigt spel.

Hoppas inte dom försöker göra ett spel med för realistisk grafik, tycker aldrig det blir riktigt bra på en konsol som Wii.

Medlem

Nu skulle jag kunna göra vad som helst för att dra till den kommande E3'n! T__T


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Ge mig! Utnött koncept eller ej, jag älskar spelen. <3

Medlem

Zelda serien är så jäkla överskattad som det bara kan bli.
Flame Shield up!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

På vilket sätt är Zelda-serien mer uttjatad än tex Halo, Final Fantasy, MGS, CoD, GTA osv? Jäkla muppar.

Medlem

Zelda vore inte Zelda om det inte skulle vara alla dessa ständiga tempel och rädda världen! Jag älskar alla Zelda spelen Särskilt Majoras Mask, jag önskar att det kommer en uppföljare...

Medlem

Hade varit perfekt med uppföljare till uppföljarna. Dvs Ocarina of time 2, Majoras mask 2 osv..
Så att 70 och 80talisterna blir glada.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

På vilket sätt är Zelda-serien mer uttjatad än tex Halo, Final Fantasy, MGS, CoD, GTA osv? Jäkla muppar.

vem är det som säger att de serierna inte är uttjatade?

Zelda har varit med så pass länge dock så det var dags för förändring för länge sedan... Till och med Mario har varit mer nyskapande, även om de försöker få in lite väl mycket i den franchiesen...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

På vilket sätt är Zelda-serien mer uttjatad än tex Halo, Final Fantasy, MGS, CoD, GTA osv? Jäkla muppar.

Nu ska vi se... Samma grejer varje gång? check. Du ska döda ganondorf hela tiden för att befria zelda? check. Storyn har alltid varit samma sak? check. Ser du vad jag är på väg? du ska hitta mastersword? check och så slutligen. Det verkar som att det är bara Link som den enda i hela hyrule som inte är helt dum i huvudet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Citat:

Nu ska vi se... Samma grejer varje gång? check. Du ska döda ganondorf hela tiden för att befria zelda? check. Storyn har alltid varit samma sak? check. Ser du vad jag är på väg? du ska hitta mastersword? check och så slutligen. Det verkar som att det är bara Link som den enda i hela hyrule som inte är helt dum i huvudet.

Mastersword är inte med i alla Zelda spel. Check
Storyn är aldrig lika. Check
Man räddar inte Zelda i varje spel. Check
Link är "The One" och det är därför han är den enda som gör något.
Du har förmodligen inte spelat nog många Zelda spel för att veta att storyn verkligen INTE är samma.

Puss

Medlem
Skrivet av thaiming:
Citat:

Nu ska vi se... Samma grejer varje gång? check. Du ska döda ganondorf hela tiden för att befria zelda? check. Storyn har alltid varit samma sak? check. Ser du vad jag är på väg? du ska hitta mastersword? check och så slutligen. Det verkar som att det är bara Link som den enda i hela hyrule som inte är helt dum i huvudet.

Mastersword är inte med i alla Zelda spel. Check
Storyn är aldrig lika. Check
Man räddar inte Zelda i varje spel. Check
Link är "The One" och det är därför han är den enda som gör något.
Du har förmodligen inte spelat nog många Zelda spel för att veta att storyn verkligen INTE är samma.

Puss

QFT

Medlem
Skrivet av DreD:
Skrivet av TMO_KOTOR:

På vilket sätt är Zelda-serien mer uttjatad än tex Halo, Final Fantasy, MGS, CoD, GTA osv? Jäkla muppar.

vem är det som säger att de serierna inte är uttjatade?

Zelda har varit med så pass länge dock så det var dags för förändring för länge sedan... Till och med Mario har varit mer nyskapande, även om de försöker få in lite väl mycket i den franchiesen...

Man har experimenterat med cellshading, avancerade tidsförlyttningar, använda musikaliska element i spelmekaniken, handlingen är förutom grundkonceptet med grottor olika från spel till spel, långa samlingsmoment, touch-styrning med enbart penna, fotosafari, dimensionsresor, båtresor, förvandlingar till olika raser/djur, diverse minispel, komisk tolkning, mörk tolkning, 2D, 3D, levelsystem, osv....

Att säga att Zelda-spelen inte förändrats genom åren känns inte helt begåvat. Visst, grundkonceptet med ett äventyrsinriktat rollspel med Link i grön luva är intakt men tar man bort det är det inte längre ett Zelda-spel utan ett nytt spel. Att jag sedan jämför med andra stora spelserier är att dessa inte alls får lika mycket skit för att de inte utveckas, trots att de stått mer still än Zelda inovstionsmässigt.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:
Skrivet av DreD:
Skrivet av TMO_KOTOR:

På vilket sätt är Zelda-serien mer uttjatad än tex Halo, Final Fantasy, MGS, CoD, GTA osv? Jäkla muppar.

vem är det som säger att de serierna inte är uttjatade?

Zelda har varit med så pass länge dock så det var dags för förändring för länge sedan... Till och med Mario har varit mer nyskapande, även om de försöker få in lite väl mycket i den franchiesen...

Man har experimenterat med cellshading, avancerade tidsförlyttningar, använda musikaliska element i spelmekaniken, handlingen är förutom grundkonceptet med grottor olika från spel till spel, långa samlingsmoment, touch-styrning med enbart penna, fotosafari, dimensionsresor, båtresor, förvandlingar till olika raser/djur, diverse minispel, komisk tolkning, mörk tolkning, 2D, 3D, levelsystem, osv....

Att säga att Zelda-spelen inte förändrats genom åren känns inte helt begåvat. Visst, grundkonceptet med ett äventyrsinriktat rollspel med Link i grön luva är intakt men tar man bort det är det inte längre ett Zelda-spel utan ett nytt spel. Att jag sedan jämför med andra stora spelserier är att dessa inte alls får lika mycket skit för att de inte utveckas, trots att de stått mer still än Zelda inovstionsmässigt.

Du besvarar ju själv på det jag skulle vilja se förändring på, Grundkonceptet.
Varför inte sätta Link och Hyrule i en annan setting eller annan tidsepok?

De har försökt att vara nyskapande med massa mini addons, ny teknik, ny grafik men det känns som att det inte är nog för att det ska validera ytterliggare en genomspelning.. det är fortfarande samma link i samma kläder, samma hyrule med samma invånare, samma epona och så någon ny sidekick bara för att vi inte ska somna.. sedan ner i alla de olika grottor som vi sett tidigare och hämta alla de tillbehören som vi hämtade i förra spelet men nu har de gjort en harpa istället för en flöjt, kom till bossen och använd tillbehöret du nyss hämtade i kistan i borgen(varför nu i hela friden bossen förvarar sin kryptonit i samma grotta) osv osv...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

1
Skriv svar