Medal of Honor-floppen kan vara slutet för serien

Medlem

Kan det vara så att det kommer så många spel släpp att spelare inte har råd att köpa alla utan väljer bort en del. Själv ska jag köpa det senare då det finns annat och hade gärna sett ww II tema i spelet.
Det blir ju alltid lite gnäll om spelen inte säljer stort vid släpp så jag tar det med en nypa salt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Trist att höra, Spelets MP är extremt kul och jag har inte haft så roligt sedan BF:BC2.

Precis, håller med! och sp är inte katastrof...vet inte varför det får så mycket negativ kritik...

kul action, skön blandning av cod och bf3 (enligt mig). Jag kör detta + cod + bf3 och jag tycker inte att det ena är sämre än det andra. Alla är kul när man känner för det. Å andra sidan så spelar jag inte mycket mer än 30-40min åt gången så det kan ju vara så att de som har tid att spela mer upplever det annorlunda.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Call of Duty: Modern Warfare 3 är mycket bättre än detta skitspel, så jävla rätt 2/5 av FZ.

hahaha en till bilndstackare


signatur

mm

Medlem

Det enda som är tragiskt är att MW får så bra kritik och betyg men detta dåligt.

Det senaste spelet som var något att ha var World at War, men det gillade ju ingen eftersom det inte utspelade sig i Irak.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli väldigt intressant att se hur den globala kritikerkåren dömer Black Ops 2....

Skrivet av zhrooms:
Skrivet av darkthunder:

Tycker det är skrattretande när folk tycker BF3 ser så fantastiskt ut, och att MoH: Warfighter har "jäkligt ful grafik".

NEWSFLASH! Bägge spelen drivs av Frostbite 2 motorn.

Nej vadå, det är mycket fulare ju, till och med Modern Warfare 3 fick ju mer i grafikbetyg, då måste det vara sant

Har vi sjunkit så lågt att vi börjar göra narr av förståndshandikappade/funktionshindrade nu? Smakfullt värre!

Medlem

Kunde dom inte hålla den serien till ww2 så servar det dom rätt! ^^ jävla tards

Edit: ww2, vietnam etc

Medlem

Återgå till WW2 och sluta slänga ut halvdanna spel med tonvis med buggar så ska ni se att ni tjänar pengar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tråkigt...
Jag nästan längtar tills dagen då CoD kommer floppa och de MÅSTE göra en nystart av serien.

Medlem

Är det inte bättre att bara låta bli att göra Skitspel? Istället skapa spelet seriöst och tjäna dom stålar man förtjänar.


signatur

//monster

Medlem

zhrooms, är du på riktigt?

Sänker nivån på inlägg till under 0:an.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Krävs det att MOH går under för att EA skall fatta så låt det vara så.

Hoppas BF/COD går åt samma håll så företagen fattar att vi gärna vill ha ett bra spel som håller längre än 2-3 år och inte bara slänger pengar i sjön på första bästa slow-mo trailer..

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vi har knappt börjat sjunkit, gamer relaterad gif iaf, tycker den passar in bra här på FZ dagiset

Kan du inte med hjälp av alla dina tidigare minus förstå att dina typer av kommentarer inte är önskvärda här och framför allt inte att du driver med förståndshandikappade.

vedervärdigt

Medlem

Jag har i alla fall PROVAT det... och det blev avinstallerat efter 10 min. ;D

Minns ni när FÖRSTA Medal Of Honor kom? Och sedan de två expansionerna "Spearhead och Breakthrough"? DET var BRA spel det. Resterande spel i serien har varit lite mediokra tycker jag.

Likaså när det gäller Call Of Duty-serien... de tre första spelen var riktigt bra.

Inaktiv

Jag ger inte mycket för Pachters siande, han har haft fel om saker lika många gånger som han har haft rätt.

Gällande MOH och betygen så tror jag det är en kollektiv grej bland recensenter att peka ut spelet som hackkyckling. Har det väl börjat så verkar det lätt att ryckas med. Jag tycker iaf att kampanjen i MOH rent spelmässigt var bra mycket roligare än BF3 - bättre gunplay, älskar cover-systemet (där en knapp låter dig både sticka upp huvudet över hinder och kolla runt hörn) och vapnen känns tunga och maffiga.

MP har jag inte provat spelet men kan mycket väl tänka mig att det är minst lika kul som andra i genren. Nåväl.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Tycker det är skrattretande när folk tycker BF3 ser så fantastiskt ut, och att MoH: Warfighter har "jäkligt ful grafik".

NEWSFLASH! Bägge spelen drivs av Frostbite 2 motorn.

Samma motor innebär inte samma grafik och ett bra exempel på detta är alla mods som gjorts på spel. De använder kanske samma motor men ser väldigt annorlunda ut dock har de vissa "kännetecken" och därför kan man ganska ofta se vilket motor som använts till ett spel.

Har dock för mig att Dice ligger bakom både detta spels MP och föregående spels MP och de har nog varit betydligt mer involverade i spelet som helhet den här gången tack vare alla framgångar med BF 3 samt deras motor som i stort sett är helt utvecklad av de själva.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Tycker det är skrattretande när folk tycker BF3 ser så fantastiskt ut, och att MoH: Warfighter har "jäkligt ful grafik".

NEWSFLASH! Bägge spelen drivs av Frostbite 2 motorn.

Fast är det inte mera skratt retande om någon tror att en grafikmotor gör att ett spel blir snyggt eller fult?

Grafikmotorn sätter ramar inte något annat, ett spel med samma motor kan se fantastiskt bra ut och det kan se ut som rent skit också.

Det handlar om vad grafikerna göra, och vilken design man väljer. Vilken kvalité på texturer man använder, och hur bra man är på att anpassa modeller till en lämplig nivå av polygoner.

Ta Warfighter som ett exempel det har inga hög upplösta texturer eftersom de inte brytt sig att göra några sådana efter som spelet i första hand är för tv-spel. Däremot Battlefield 3 har höguppösta texturer vilket gör att spelet i detta fallet ser bättre ut än Warfighter. Nu kan man ju så klart göra högupplösta texturer som ser dåliga ut också, efter som det inte handlar enbart om teknik utan även skickliga grafiker.

Sedan finns massor av saker som skiljer PC versionen av BF3 och TV-spels versionen av samma spel ifrån varandra. Dessa skillnader är subtila i Warfigther eftersom det är utvecklat för TV-Spel och PC spelet är mer eller mindre en rakt port.

Därför tycker många att BF3 är betydligt snyggare än Warfigther och det är även helt korrekt att tycka så.

Medlem

Tycker TB lyckas väldigt bra med att identifiera problemen som senaste MoH verkar ha i sin nya Content Patch Ep. 003.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av riktigninja:

danger close = flopp. Hoppas dom äntligen går i konkurs.

Jo man vill ju önska att en massa människor ska bli arbetslösa. Typiskt fjortis rage, en som lever i sin bubbla framför datorn och inte har medkänsla för någon.

Vill inte verka elak men kan man inte utföra arbetet så är man väl oduglig? Och nu menar jag inte programmerare/grafiker/de andra småfolket som blir tillsagda vad de skall göra, utan de som faktiskt styr projekten, kommer fram med idéerna etc.

Hade inte jag kunnat jobba till den grad som mina chefer vill, så får jag sparken. Så funkar det och så är det även i "spelskapar-världen".

Skägg.
10 Chambers

Medlemmen zhrooms varnad.


signatur
Medlem

tumme upp om du har köpt MoH Warfighter!

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av riktigninja:

danger close = flopp. Hoppas dom äntligen går i konkurs.

Jo man vill ju önska att en massa människor ska bli arbetslösa. Typiskt fjortis rage, en som lever i sin bubbla framför datorn och inte har medkänsla för någon.

Vill inte verka elak men kan man inte utföra arbetet så är man väl oduglig? Och nu menar jag inte programmerare/grafiker/de andra småfolket som blir tillsagda vad de skall göra, utan de som faktiskt styr projekten, kommer fram med idéerna etc.

Hade inte jag kunnat jobba till den grad som mina chefer vill, så får jag sparken. Så funkar det och så är det även i "spelskapar-världen".

Ja men du sa hoppas de äntligen går i konkurs och det menas med hela studion/företaget bli arbetslösa. eller?

Det stora problemet är "oftast" inte studion utan "the big boss" utgivaren som vill ha sina pengar så fort som möjligt och många gånger lägger sig i och bestämmer fast det kanske inte är kloka beslut. De tänker att vi köper sen patchar de lite så är vi nöjda. En annan grej är ju att vissa vill enbart göra en riktigt bra singelplayer upplevelse men utgivaren kräver där ska vara multiplayer och då blir det grejer lidande. mediokert sp+mp istället för ett bra SP och i vissa fall vise versa.

Medlem

Jag personligen tycker faktiskt inte att spelet är så jätte dåligt, det är väldigt likt battlefield 3 som så många tycker om fast med mindre banor och inga fordon du kan köra. Blev faktiskt väldigt förvånad över det väldigt låga betyget utav alla spelsidor världen över. Om jag ska vara helt ärlig så anser jag att det här spelet är bättre än call of duty spelen. Dem har till och med använt samma grafik motor i, ja vad blir det, sen början utav 2000-talet eller tidigare. Förstår mig bara inte på alla dessa recensioner. Jag tycker som så att ska man ge ett spel kritik så ska man nog ge alla dem andra spelen som är i stort sätt likadana samma kritik. Jag menar kolla på call of duty det är precis samma spel bara med massa olika saker som dom lika gärna kunde släppa som dlc eller liknande. Jag gillar även dessa spel men att ge det här spelet så negativa recensioner och så som många stora spel sidor har gjort tycker jag personligen är fel.

Moderator | Testpilot

Det finns alltid en chans att "Medal of honor" kommer tillbaka. Men frågan är ju den "vill vi det?". Vi har ju BF och COD, vad gör egentligen Medal of Honor värt att spela istället för det andra två spelseriena? Jag hoppas att ett tredje spel kommer, antingen en uppföljare när dom verkligen försöker göra något annorlunda ELLER en till reboot om några år som kan göra samma sak.

Min fråga igen, vad står Medal of Honor ut med?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av comkri:

Jag personligen tycker faktiskt inte att spelet är så jätte dåligt, det är väldigt likt battlefield 3 som så många tycker om fast med mindre banor och inga fordon du kan köra. Blev faktiskt väldigt förvånad över det väldigt låga betyget utav alla spelsidor världen över. Om jag ska vara helt ärlig så anser jag att det här spelet är bättre än call of duty spelen. Dem har till och med använt samma grafik motor i, ja vad blir det, sen början utav 2000-talet eller tidigare. Förstår mig bara inte på alla dessa recensioner. Jag tycker som så att ska man ge ett spel kritik så ska man nog ge alla dem andra spelen som är i stort sätt likadana samma kritik. Jag menar kolla på call of duty det är precis samma spel bara med massa olika saker som dom lika gärna kunde släppa som dlc eller liknande. Jag gillar även dessa spel men att ge det här spelet så negativa recensioner och så som många stora spel sidor har gjort tycker jag personligen är fel.

Kanske det som är problemet, varför behövs det ens? som du sa inte jätte dålig, för visst finns det sämre spel dock inte direkt bra. En blek kopia av BF3 med lite nytt som försöker vara lite ösigare som CoD som redan gör det jobbet bra också. Så Moh:W är inte bättre på något utan meeeehhh liksom. Nä kan det inte skina mer än de andra på några sätt så behöver det inte skina alls.
Behöver vi fler mediokra spel som försöker vara som andra men tyvärr knappt klarar det. Nä tycker inte jag i alla fall. Då lägger jag hellre mina pengar på nått annat.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av riktigninja:

danger close = flopp. Hoppas dom äntligen går i konkurs.

Jo man vill ju önska att en massa människor ska bli arbetslösa. Typiskt fjortis rage, en som lever i sin bubbla framför datorn och inte har medkänsla för någon.

Det sade jag inte alls.
Vill inte verka elak men kan man inte utföra arbetet så är man väl oduglig? Och nu menar jag inte programmerare/grafiker/de andra småfolket som blir tillsagda vad de skall göra, utan de som faktiskt styr projekten, kommer fram med idéerna etc.

Hade inte jag kunnat jobba till den grad som mina chefer vill, så får jag sparken. Så funkar det och så är det även i "spelskapar-världen".

Ja men du sa hoppas de äntligen går i konkurs och det menas med hela studion/företaget bli arbetslösa. eller?

Det stora problemet är "oftast" inte studion utan "the big boss" utgivaren som vill ha sina pengar så fort som möjligt och många gånger lägger sig i och bestämmer fast det kanske inte är kloka beslut. De tänker att vi köper sen patchar de lite så är vi nöjda. En annan grej är ju att vissa vill enbart göra en riktigt bra singelplayer upplevelse men utgivaren kräver där ska vara multiplayer och då blir det grejer lidande. mediokert sp+mp istället för ett bra SP och i vissa fall vise versa.

Medlem

kanske dags att sälja licensen och ge ngn annan speldistributlör chansen att hitta rätt spelstudio för MoH serien,.. synd när det blir såhär att dom försöker och försöker men inte får till det..

MoH var om jag inte minns fel något man förknippade med ett bra spel en gång för länge sedan,..

Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Medlemmen zhrooms varnad.

Fy fan va osmakligt att notera det i en forum nyhets tråd, fruktansvärt oprofessionellt. (Gäller era nyheter och reviews också.)

""Din attityd är inte godtagbar. Har du kritik ska den föras fram sakligt, inte genom att kalla alla andra idioter eller göra narr av handikappade.""

Haha, precis vad jag gjort, framfört den sakligt, jag har inte kallat någon för "idiot" eller gjort "narr" av handikappade. Bra mycket mer komplicerat än så. Tog även bort bilden efter en av FZ Crew påpekat det, sedan får jag varning för det 6 timmar efter? Vad hände där?

Flera personer (inte jag) i tråden har använt orden "idiot" mot andra medlemmar, varför hängs inte dom ut i forumtråden med namn och varning? Som sagt.. pinsamt

Du framstod som allt annat än tolerant och saklig i den här tråden. Att du redigerat varenda inlägg i efterhand ser jag som ett tecken på att du själv också inser det, innerst inne.

Inaktiv
Skrivet av roftg:

kanske dags att sälja licensen och ge ngn annan speldistributlör chansen att hitta rätt spelstudio för MoH serien,.. synd när det blir såhär att dom försöker och försöker men inte får till det..

MoH var om jag inte minns fel något man förknippade med ett bra spel en gång för länge sedan,..

japp ..för 10 år sen pratade alla om moh i forumen..

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av darkthunder:

Tycker det är skrattretande när folk tycker BF3 ser så fantastiskt ut, och att MoH: Warfighter har "jäkligt ful grafik".

NEWSFLASH! Bägge spelen drivs av Frostbite 2 motorn.

Nej vadå, det är mycket fulare ju, till och med Modern Warfare 3 fick ju mer i grafikbetyg, då måste det vara sant

Har vi sjunkit så lågt att vi börjar göra narr av förståndshandikappade/funktionshindrade nu? Smakfullt värre!

oförmågan att kunna få snygga gothbrudar som flickvänner är också ett funktionshinder.

Är väl att alla smarta brudar över 16 insett att goth inte är snyggt?

.....ja jag vet, opinions..

Skriv svar