Natural Selection 2

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja G2play står säkert för Ghetto2play.

Använd hellre bättre kanaler, kostar ett par slantar mer, men då stödjer man så mycket bättre leverantörer, och ännu hellre som ovan, utvecklarna.

Inga fel på G2P kan jag säga. Men betala du mer för samma grej. Stör inte mig

Medlem

Jag har provat g2play, och köpt flera spel där. Jag fick mina nycklar. Många andra har inte.

De är heller vad jag kommit fram till egentligen heller ingen officiell återsförsäljare till steam-nycklar, och vi hade lite problem att komma fram till hur de ens får tag på sina nycklar lagligt i den tråden... ( http://forums.steampowered.com/forums/archive/index.php/t-225... ) G2play har även censurerats många gånger på steam forum, förmodligen av en rätt bra anledning.

Men alla gör som de vill.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Medlem
Skrivet av UOme:

Saknar gamla goda Gloom till Quake 2

Gloom har spelats sjukligt mycket under ungdomens dagar och även en hel del av Natural Selection självt. Genremixen är väldigt trevlig och det svårt att motivera varför man inte skulle ge detta en chans!

Medlem

jag köpte spelet direkt över steam efter jag kollade på recensionens betyg och användares kommentarer om spelet.

Ska bli att spela när det laddat klart


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Cane:

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Med 25% voucher eller 75% off så håller jag med dig. Dock har Greenman t.ex inte ens NS2 och många titlar saknas också i deras sortiment. Men är steam reseller i alla fall.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Med 25% voucher eller 75% off så håller jag med dig. Dock har Greenman t.ex inte ens NS2 och många titlar saknas också i deras sortiment. Men är steam reseller i alla fall.

Tror Xcom kostade 300 utan voucher vid release och det är ändå billigare än vad g2play tar. Ska man köpa från mindre legitima affärer så finns det betydligt billigare alternativ än g2play

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Med 25% voucher eller 75% off så håller jag med dig. Dock har Greenman t.ex inte ens NS2 och många titlar saknas också i deras sortiment. Men är steam reseller i alla fall.

Tror Xcom kostade 300 utan voucher vid release och det är ändå billigare än vad g2play tar. Ska man köpa från mindre legitima affärer så finns det betydligt billigare alternativ än g2play

Finns undantagsfall säkert.. men kom igen skärp dig nu. Var kan du handla farcry 3 eller assassins creed 3 för 170kr st som för nån dag sen, nu tar det 205 respektive 282kr och det utan "rabatter" sen har du poäng på spel du handlar så du kan dra av mer från spelen dessutom om du handlar mer därifrån.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Med 25% voucher eller 75% off så håller jag med dig. Dock har Greenman t.ex inte ens NS2 och många titlar saknas också i deras sortiment. Men är steam reseller i alla fall.

Tror Xcom kostade 300 utan voucher vid release och det är ändå billigare än vad g2play tar. Ska man köpa från mindre legitima affärer så finns det betydligt billigare alternativ än g2play

Finns undantagsfall säkert.. men kom igen skärp dig nu. Var kan du handla farcry 3 eller assassins creed 3 för 170kr st som för nån dag sen, nu tar det 205 respektive 282kr och det utan "rabatter" sen har du poäng på spel du handlar så du kan dra av mer från spelen dessutom om du handlar mer därifrån.

Nog du som ska ge dig.

http://cdkeyprices.com/product/Far-Cry-3-CD-Key-Origin.html/
http://cdkeyprices.com/product/Assassins-Creed-3-CD-Key.html/

G2play är inte ens i närheten utav billigast och ligger närmare standard pris

Medlem

Läste tidigt i NS2's utvecklingsskede att det var eller kommer bli relativt lätt att koda nya saker som CTF och annat diverse kul med lua-filer. Som i NS1 där man kunde möta andra marines.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Med 25% voucher eller 75% off så håller jag med dig. Dock har Greenman t.ex inte ens NS2 och många titlar saknas också i deras sortiment. Men är steam reseller i alla fall.

Tror Xcom kostade 300 utan voucher vid release och det är ändå billigare än vad g2play tar. Ska man köpa från mindre legitima affärer så finns det betydligt billigare alternativ än g2play

Finns undantagsfall säkert.. men kom igen skärp dig nu. Var kan du handla farcry 3 eller assassins creed 3 för 170kr st som för nån dag sen, nu tar det 205 respektive 282kr och det utan "rabatter" sen har du poäng på spel du handlar så du kan dra av mer från spelen dessutom om du handlar mer därifrån.

Nog du som ska ge dig.

http://cdkeyprices.com/product/Far-Cry-3-CD-Key-Origin.html/
http://cdkeyprices.com/product/Assassins-Creed-3-CD-Key.html/

G2play är inte ens i närheten utav billigast och ligger närmare standard pris

Vad skulle du bevisa, ingen som var billigare än 170 kr, sen glömmer du poängen du får ytterligare rabatt med.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Cane:

Rekommenderar folk att inte köpa på G2play. även om man får sina nycklar och får pengarna tillbaks så är det sällan särskilt billiga. De senaste gångerna jag köpet nya spel har det blivit på greenmangaming som alltid varit betydligt billigare än G2play + att det är 100% legit.

Med 25% voucher eller 75% off så håller jag med dig. Dock har Greenman t.ex inte ens NS2 och många titlar saknas också i deras sortiment. Men är steam reseller i alla fall.

Tror Xcom kostade 300 utan voucher vid release och det är ändå billigare än vad g2play tar. Ska man köpa från mindre legitima affärer så finns det betydligt billigare alternativ än g2play

Finns undantagsfall säkert.. men kom igen skärp dig nu. Var kan du handla farcry 3 eller assassins creed 3 för 170kr st som för nån dag sen, nu tar det 205 respektive 282kr och det utan "rabatter" sen har du poäng på spel du handlar så du kan dra av mer från spelen dessutom om du handlar mer därifrån.

Nog du som ska ge dig.

http://cdkeyprices.com/product/Far-Cry-3-CD-Key-Origin.html/
http://cdkeyprices.com/product/Assassins-Creed-3-CD-Key.html/

G2play är inte ens i närheten utav billigast och ligger närmare standard pris

Vad var det du skulle bevisa? ingen var ju billigare än 170kr. Sen glömmer du poängen du får ytterligare rabatt med.

Medlem

Hade en bra runda som lurk med en gorge som höll mig uppe hela matchen! visar att teamplay gör spel roligare. Helt klart ett spel för den som gillar sånt.

Medlem

Kan bara instämma i lovsången och konstatera att det är en mycket mycket värdig uppföljare till det första Natural Selection. NS2 kommer bara bli bättre och bättre med tiden förhoppningsvis


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Tycker det är okej, väldigt viktigt att man sammarbetar etc.

Dock saknar jag lite variation, speciellt marines känns rätt så stelt då de alltid fixar exosuits i slutet på midgame, början på end game vilket blir gammalt rätt snabbt. Säger inte att de är overpowered eller liknande men saknar lite variation.

Medlem

Riktigt bra spel, köpte på en gång det släpptes utan att sett någon video. Chansade med tanke på att ettan var mycket trevligt.

Medlem

-Marines är trista

Ärligt talat... Kan det dära ens klassas som ett riktigt minus?
Kom igen nu FZ. Lite bättre klass kan ni allt hålla.

-Mycket tvär inlärningskurva

Håller med men dock ENBART om du ska spela commander. Spelar du precis vad som helst annars behöver man oftast inte veta mer än "döda den andra snubben". Men commander kräver att man lär sig lite grann genom att spela ofta helatiden. Iaf om du ska bli riktigt bra som det.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Spelat det nu i alla fall, sjuuuukt tråkigt. Snyggt ja, coolt ja men roligt kan jag inte påstå. Ska testa marines också. Tur man inte gav mer än 130kr
----------------------------
Kört lite marines nu vilket var betydligt roligare... Men finns bättre multiplayerspel.

Medlem

"en av de bästa multiplayer-upplevelserna någonsin"

4/5 i betyg.

Medlem
Skrivet av SilvaH:

-Mycket tvär inlärningskurva

Håller med men dock ENBART om du ska spela commander. Spelar du precis vad som helst annars behöver man oftast inte veta mer än "döda den andra snubben". Men commander kräver att man lär sig lite grann genom att spela ofta helatiden. Iaf om du ska bli riktigt bra som det.

Som spelare behöver du också ha bra spelförståelse, du måste kunna förutspå vad som kommer att hända på banan och du måste att alltid välja de bästa besluten både mitt i strid och även rent strategiskt på banan. Skillnaden mellan den som kan och den som inte kan är främst spelförståelsen och besluten.

Medlem

FZ slutar visst aldrig att förvåna mig med hur oprofessionella de kan vara. Nog för att en spelrecension i grund och botten är en subjektiv åsikt, men den bör åtminstone försöka upprätthålla en illusion av objektiv journalism.

Marines är trista? Jösses amalia, försöker ni ens längre?

Medlem
Skrivet av Thunde:

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Skrivet av Thunde:

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Jag hade faktiskt inga som helst problem med varken lagg eller att hitta dugliga servrar. Tråkigt om andra har bekymmer. :/

Medlem

Varför anser många här att g2p är dåliga? Jag och många kompisar har köpt flera spel därifrån utan några problem alls

Redaktör
Skrivet av Darkseed:

FZ slutar visst aldrig att förvåna mig med hur oprofessionella de kan vara. Nog för att en spelrecension i grund och botten är en subjektiv åsikt, men den bör åtminstone försöka upprätthålla en illusion av objektiv journalism.

Marines är trista? Jösses amalia, försöker ni ens längre?

En recension utan tyckande är en produktbeskrivning. Såna skriver utgivare och reklamfolk, inte vi journalister.


signatur
Redaktör
Skrivet av Paladia:

"en av de bästa multiplayer-upplevelserna någonsin"

4/5 i betyg.

Det där är en handfull av recensionens omkring 700 ord. Finns ett par negativa aspekter i övrig text, och sammantaget landar betyget därför på 4, trots att multiplayer-upplevelsen för sig är fantastisk.


signatur
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Varför anser många här att g2p är dåliga? Jag och många kompisar har köpt flera spel därifrån utan några problem alls

För vissa tror att det är svart handel, speciellt för du kan handla ryska versioner av spel ännu billigare men kräver vpn. Men finns inga bevis för det är nått olagligt.
Bra priser, service och levererar alltid super nöjd....

Medlem
Skrivet av Thunde:

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Jag prövade spelet första gången med bra grafik, en karta tog 10 minuter att ladda och jag fick 4-5 fps. Så jag sänkte grafiken till den lägsta och så fick jag runt 22 fps och fryslagg så fort man hamnade i strid.

Men efter jag tankade de nya drivrutinerna så har fryslagget i striderna försvunnit och fps ligger runt 25 för mig tror jag. Jag har en rätt bra dator och spelet ser ut som typ Quake 4 på lägsta inställningarna, så spelet är ju inte superbra optimerat.

Men att hitta servrar är det inget fel på åtminstånde Roligt spel som skulle kunna passa som esport


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Thunde:

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Jag prövade spelet första gången med bra grafik, en karta tog 10 minuter att ladda och jag fick 4-5 fps. Så jag sänkte grafiken till den lägsta och så fick jag runt 22 fps och fryslagg så fort man hamnade i strid.

Men efter jag tankade de nya drivrutinerna så har fryslagget i striderna försvunnit och fps ligger runt 25 för mig tror jag. Jag har en rätt bra dator och spelet ser ut som typ Quake 4 på lägsta inställningarna, så spelet är ju inte superbra optimerat.

Men att hitta servrar är det inget fel på åtminstånde Roligt spel som skulle kunna passa som esport

Kolla i grafikinställningarna och se till att:
- Vertical Sync är av
- Ambient Occlusion är av
- Multicore Rendering är på

Har du dessa inställningar och fortfarande har stora problem med FPS:en så är nog tyvärr din dator för seg. Spelet är något slött eftersom själva spelkoden (ej motorn) är skriven i LUA som är ett högnivåspråk, vilket resulterar i att spelet blir extremt lätt att modda men prestandan blir tyvärr sämre.

Medlem
Skrivet av Dendu:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Thunde:

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Jag prövade spelet första gången med bra grafik, en karta tog 10 minuter att ladda och jag fick 4-5 fps. Så jag sänkte grafiken till den lägsta och så fick jag runt 22 fps och fryslagg så fort man hamnade i strid.

Men efter jag tankade de nya drivrutinerna så har fryslagget i striderna försvunnit och fps ligger runt 25 för mig tror jag. Jag har en rätt bra dator och spelet ser ut som typ Quake 4 på lägsta inställningarna, så spelet är ju inte superbra optimerat.

Men att hitta servrar är det inget fel på åtminstånde Roligt spel som skulle kunna passa som esport

Kolla i grafikinställningarna och se till att:
- Vertical Sync är av
- Ambient Occlusion är av
- Multicore Rendering är på

Har du dessa inställningar och fortfarande har stora problem med FPS:en så är nog tyvärr din dator för seg. Spelet är något slött eftersom själva spelkoden (ej motorn) är skriven i LUA som är ett högnivåspråk, vilket resulterar i att spelet blir extremt lätt att modda men prestandan blir tyvärr sämre.

Låter vettigt, har redan stängt av allt du sa och har MR på, kan spela utan lagg som sagt men stannar på typ 22-30 fps. Fungerar fint att spela med, det blir väl lite svårare att sikta i strid men vafan, lite utmaning har aldrig skadat


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Paladia:

"en av de bästa multiplayer-upplevelserna någonsin"

4/5 i betyg.

Det är svårt det där med betyg och i grund och botten får man gå på lite känsla. NS2 är ett riktigt bra spel i grund och botten men det är ändå inte toppbetyg i min mening. Jag försöker undvika att ge ut 5/5 (och 1/1 för den delen) om det inte verkligen känns befogat, eftersom det annars riskerar att vattna ur dess betydelse.

Enligt FZs ramar så är 5/5 "Fulländat" och "Mästerligt" och riktigt så klockrent är inte NS2 - och väldigt få spel når upp till den nivån. 4/5 är verkligen inget medelbetyg, trots allt.

123
Skriv svar