Moderkort bootup problem!!

Medlem
Moderkort bootup problem!!

Har ett Asus P35 moderkort. Ibland sen jag installerat test versionen av Win 7 64 bit så stannar allt under bootup precis där den kollar om man har en bootbar dvd skiva i sen hoppar den till hd. Markören står bara och blinkar. Nu undrar jag om det kan vara hdn eller moderkortet? Kan det vara så att hdn inte snurrar igång ibland som den ska? Har uppdaterat bios men detta händer då och då iallafall. Eller kan det vara nåt som inte stöjder Win 7 64 bit fullt ut?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Testa att ändra boot-up ordningen i datorns BIOS så att hårddisken är högre upp än DVD-läsaren.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Tack!!
Har valt bort cd/dvd så nu är det bara hd som boot device.
Kom på en sak.
Ungefär samtidigt som jag installerade Win 7 64 bit gick min Plextor Dvd brännare sönder.
Köpte då den billigaste tänkbara som var en Samsung.
Kanske är den som ställer till det och inte gillas av moderkortet för före jag stoppade in den var det aldrig nåt problem


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar