The Witcher-författaren är ointresserad av Witcher-spelen

Medlem
Skrivet av Scitalis:

Har inte sett tv-serien (har dock hört att den är ganska lågbudget) men jag håller verkligen inte med om att böckerna är mediokra, de håller en riktigt bra kvalitet, speciellt novellsamlingen The Last Wish.

I jämförelse med spelserien skrev jag, däremot om man jämför böckerna med liknande litteratur håller jag med dig fullständigt.

Medlem

Nåväl!
Kan inte förvänta författare att vara lika fanatisk som oss gamers

Medlem

Så PK-uttalanden är inte hans starka sida? Big deal.

Intellekt och integritet väger väl ändå betydligt mer för en författare, och de delarna råder det knappast någon tvekan om.

Medlem

Om jag spekulerar lite fritt, så gissar jag att hans bitterhet antagligen bottnar i att spelet blivit mycket mer populära än hans böcker och att han kanske i efterhand känner att han borde pressat CD Projekt på mer pengar. Betyder detta att nästa Witcher-spel kommer att dra ut på tiden, alternativt inte komma alls? Var det därför CD Projekt började på Cyberpunk?

För övrigt har jag också läst de två översatta böckerna, men jag föredrog spelen.

Medlem

Personligen så vart The Last Wish väldigt bra. Men utan spelet att lägga grunden för vem Geralt är, så skulle inte böckerna vara lika bra.
Speciellt Blood of Elves, som är den första i Witcher Serien. Den är skriven som att författaren antar att du redan vet om vilka karaktärerna är.
Må vara något som slår slint i min hjärna men det vart iallafall det intrycket jag fick av Blood of Elves.

Precis som många andra så har jag kommit att föredra spelen framför böckerna. Inte för att det är ett överlägset medium, men för att det är överlägset skrivet!
Sug på den Sapkowski!

Good writing team > good solo writer


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Pratar han om sig själv i tredje person? Det är fan varningsflagg på det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vilken jävla otacksam typ! Inser han inte att The Witcher spelen gör böckerna mer uppmärksammade?

Ta Metro 2033 spelet t ex, jag hade ingen aning om att Metro var en bok från första början, jag älskade handlingen och atmosfären i spelet så jag köpte boken efter jag klarade spelet för jag ville ha mer och en djupare inblick i Metro universumet.

Kan tänka mig att många upplevt samma sak angående The Witcher


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Paddington:

Pratar han om sig själv i tredje person? Det är fan varningsflagg på det.

Haha, har svårt att bestämma mig för om Sapkowski är allvarlig eller bara trollar.

Men jag hoppas han är seriös och att han verkligen pratar om sig själv i tredje person - överallt, ute på gatan, i matbutiken, när han beställer mat på restaurangen, etc. Bara för att det vore så otroligt bisarrt och kul på samma gång.

12
Skriv svar