Bad Company 2-betan i filarkivet

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Oneone:

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

Tror också dom kommer att ändra detta. Annars kommer folk med Nvidia Eyefinity få sjuuuukt övertag. Fov 90 och spelet är näst intill perfekt, sjukt roligt iaf

Ja men de måste ju fixa aspect ration iaf för widescreen! fov 60 är ju helt sjukt inzoomat, en annan grej jag märkt är också att Bloomen är sjuuuuukt överdriven. blir ju blind, kan ju inte ens zoomba med snipern utan att allt blir vitt

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Oneone:

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

Tror också dom kommer att ändra detta. Annars kommer folk med Nvidia Eyefinity få sjuuuukt övertag. Fov 90 och spelet är näst intill perfekt, sjukt roligt iaf

Ja men de måste ju fixa aspect ration iaf för widescreen! fov 60 är ju helt sjukt inzoomat, en annan grej jag märkt är också att Bloomen är sjuuuuukt överdriven. blir ju blind, kan ju inte ens zoomba med snipern utan att allt blir vitt

Hehe, jag blev lite snöblind på vissa ställen xD

Medlem

Än så länge är betan i princip ospelbar för mig, för mycket lagg helt enkelt.
Hoppas att de fixar lagget snart, för det verkar vara ett bra spel - om man inte ligger 5 sec efter vad som verkligen händer.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Helt okej spel, underbart ljud med 5.1 hemmabio system. Dock suger man ju med att spela med handkontroll, hade nog hellre lirat det på PC om man hade haft en beta key

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Vet inte vad som är fel på min dator, jag kör allt på max och det _hackar_. Jag har en Core i7, 6GB ram och HD5870. Och det hackar. Min kusin har en Core i5, 4GB ram och HD5850 och hans flyter. Vad f*n?! Alla andra spel flyter på.

Prova stänga av "HBAO", hade samma problem.

Medlem

Jag undrar hur man kommer kunna få en beta key utan att boka spelet

Medlem
Skrivet av Xrick:

Jag undrar hur man kommer kunna få en beta key utan att boka spelet

cdon säljer på sin ondemand-tjänst betanycklar för 49kr
då får du även en rabattkod på 49kr för bad company 2 till pc om du köper det där sen.

har 2 polare som köpt, fungerade klockrent.

Medlem

Satt o spelade hela natten, hade dock stora problem de första timmarna men efter kl 23:30 funkade det fint fram tills jag slutade kl 05:00. Jag spelade på en Norsk server så det var inte så farligt med lag även om det kunde lagga speciellt i början av rundan. Spelar med maxade inställningar.

Inaktiv
Skrivet av emoless:

Hatar vinterbanor, varför var de tvungna att använda en vinterbana till betan?

Konstigt, jag älskar vinterbanor.

Medlem

Lyckades faktiskt knipa åt mig en nyckel från Fileplay relativt smärtfritt igår. Har väl spelat en 2-3 timmar hittills och tycker spelet är så sjukt roligt. Det kan bli riktigt kaotiskt ibland.
Har bara CTD en gång när jag varit inne i spelet, däremot har det krashat ganska många gånger inne i menyerna.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Laddade ner betan idag och hann testa det en stund och blev riktigt besviken, tyckte verkligen att det var ett riktigt skitspel. Ska spela ett tag till så kanske jag ändrar mig annars avbeställs förbokningen jag gjort på spelet...


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem

Vill verkligen testa betan på PC också. Tycke PS3 betan va sjukt kul även fast jag avskyr FPS utan mus/tangentbord.

Tyvärr har jag bara en sketen laptop just nu
Måste inhandla en bra speldator innan spelet släpps i nordamerika.

Medlem

Var det inte massa lag i bad company (1) på xboxen tills dom patchade? Kan t.o.m ha varit i betan då med.

Medlem

WTB prone, jäkla man skulle leva längre då. Rätt drygt när man blir beskjuten och huvudet tittar ut över skyddet när man bara kan croucha ^^. Perkele!

Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på en beta nyckel? Skrev up mig på deras officiella beta site, men har inte fått någon nyckel än.

Tack på förhand

Medlem

det är ju många sites som delar ut keys (3000 åt gången) , fz lär ju få ett lass nång gång under betan.

Medlem
Skrivet av Oneone:

e såååå besviken att FOV är typ 60? känns som jag kutar runt inzoomat hela tiden, skittråkigt. ångrar mitt förhandsköp...

klart, för det går ju inte avboka? -.- idiot...

Själv tycker jag det är riktigt roligt, skoj som fan när det är 10v10 om inte mindre... Längtar så in i tills squad modes kommer

Medlem

Dåligt att det inte ens går att updatera till den senaste patchen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Dåligt att det inte ens går att updatera till den senaste patchen.

Bara att köra BFBC2BetaUpdater.exe


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Varför är det bara jag som inte ens lyckas starta installern? "Sätt i CD/DVD skiva *random nummer* i enhet C:/" VAD FAN!

Medlem

Alltså, helvete. Jag är besviken, vilket bär mig emot att säga om en Battlefield-titel. Hoppas verkligen att de skavanker som är nu i spelet enbart beror på det påstådda beta-stadiet.
Alla ingredienser är väl egentligen där för att göra ett BF-spel, men en detalj jag brukar uppskatta i de spel jag verkligen tycker om, och Battlefield är en serie jag räknar med i den skaran, är känslan och kontrollen i spelet. De måste verkligen slipa på den biten i Bad Company 2, för just nu överväger jag att helt avboka spelet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

kräsna ni är

Medlem

Mina första intryck är att motorn verkar cool, roligt att kunna köra stridsvagn utan att fastna på första lilla kvistgran som petar upp från jorden.

Vapnena känns också hyffsat bra men jag hade önskat Zoom för stridsvagnar och IFVer och jag tycker att siktet på stridsvagn och IFV (bradley i Betan) skulle vara klarare, som det är nu känns det som man ser igenom ett suddigt filter och man kan inte zooma in heller som förare/skytt.

Designen på banan i Bertan är intressant, den är inte som man förväntar sig att en Battlefieldbana ska vara då deb är väldigt limnjär. Det finns inte stora utrymmen att manövrera sig i. Som förare av fordon finns det kanske 2-3 vägar man kan ta frammåt och på samtliga finns det såklart TOWs, man tvingas alltså in i lägen där man är enkelt mål. Och kör man defensivt så blir man ineffektiv pga frånvaron av zoom.

Bra spel, men jag gillar inte riktigt designen på banan, (Vill ha mer utrymme att manövrera på), Mindre distortion på siktet för stridsvagn opch IFV (Är ju moderna saker, de ska ha bra sikten som man ser tydligt i). Siktet i TOW är ju mycket klarare än i en stridsvagn exempelvis.

Känns inte som ett Battlefieldspel, men det är ju inte heller ett klassigt BF spel såsom BF1942 och BF2 med sina stora banor med gott om utrymme och CQ lägen.
Blir förmofligen ett köp ändå, De måste fixa lagget och funktioner i brpwsern, så som att sortera servrarna efter olika atrtribut som namn, Ping etc.

Medlem

Man kommer hem efter en mindre rolig afton med dans och tänker köra betan men så har jag givetvis inte något konto hos EA. Lättare sagt än gjort, nu har man ett konto och tror att allting skall vara klart men så kommer man till den tråkiga delen. Serieal key???
Jahaa så detta är bara för folk som har förhandsbokat spelet eller vad har jag missat egentligen?

Medlem
Skrivet av McKinley:

Man kommer hem efter en mindre rolig afton med dans och tänker köra betan men så har jag givetvis inte något konto hos EA. Lättare sagt än gjort, nu har man ett konto och tror att allting skall vara klart men så kommer man till den tråkiga delen. Serieal key???
Jahaa så detta är bara för folk som har förhandsbokat spelet eller vad har jag missat egentligen?

Tror man kunde få keys från http://www.battlefieldbadcompany2.com/beta
Kolla där, annars vet jag ej.
Lycka till.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Inaktiv

Oj oj vad man e sugen att testa, det var en sablans otur att jag inte var inne i torsdags annars kanske jag hade fått en nyckel
Är det nån som har en nyckel liggandes skulle verkligen "JÄTTE SNÄLT" om nån kanske kunde ge mig den nyckel
Illfall verkar som ett as grymt spel och man är super sugen att testa det
Mvh Charles


signatur

Tjenna jag är en helt vanlig kille som gillar spela spel

Medlem

Ingen som har en nyckel att undvara?

Medlem

va fan det har ju kommit en update på betan men den vill inte installeras. :S de funkar inte "fel på din connection" helvete heller....


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

Konstigt att Dice alltid har problem med serverlistor, CTD och spelarens koppling till servern... Varje gång det släpps ett nytt Battlefield känns det som man går igenom samma process innan det funkar. Tycker man borde lära sig av tidigare misstag?

Medlem

Jag måste säga att dom VERKLIGEN lyckats med battlefield-känslan. Nu pratar jag om känslan man får när det fullkomligen regnar granater runt om kring dig. Det känns som battlefield, på riktigt.

Men samtidigt måste man komma ihåg att det INTE är en regelrätt uppföljare till BF2. Det är en uppföljare till BF: BC. Dom är INTE ekvivalenta. Jag får en slags pirrande känsla av det här spelet som väldigt sällan infinner sig hos mig med många andra nyligen släppta FPS. Det finns en stark känsla av BF2 i spelet men dom spelas på lite olika sätt och där kanske många gamla BF2 rävar(som jag själv) blir lite besvikna. Samtidigt öppnas många nya möjligheter med dom förstörbara miljöerna. Som att kunna blåsa hål i taket där snipern fanns osv.

Det finns en hel del saker som behöver fixas till innan släpp men jag väntar fortfarande med andakt på vad detta spelet kan ge.

123
Skriv svar