Svenskar besatta av Natural Selection 2

Medlem

För pengen som spelet kostar, köp!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

Lustigt, när jag spelade som mest NS var det typ 2002-2003, flera år innan WoW.
Så vad det skulle påverka får du gärna förklara?
Då är det ju 100 gånger mer relevant att säga "eller spenderarde 90% av sin uppväxt att spela CS".

Geeks Gaming
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

-87/Nej

Alltså vart har folk varit de senaste 20 åren??? NS1 va fan nästan mer populärt än CS :S

Medlem

Känns som svenskar köper typ mest spel per capita alltid?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Känns som svenskar köper typ mest spel per capita alltid?

Kan det ha att göra med att vädret är skit typ 8 månader om året?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

-87/Nej

Alltså vart har folk varit de senaste 20 åren??? NS1 va fan nästan mer populärt än CS :S

Först och främst var det inte på långa vägar lika spelat som CS var, det var rätt stort när det kom 2002 men dog sedan rätt snabbt ut efter 2005 i hoppet om en NS2 mod till HL2 (dog ut är kanske fel utryck, minskade kanske är bättre).
Spelade själv extremt mycket NS och DoD (3.1) då jag aldrig fastnade för CS hypen, kanske var att man hade gått ur skolan då, alla yngre folk verkade helt sålda.

Så jag tror att i tidspannet mellan 2000-2005 så regerade CS och många andra mods hamnade i skymundan, tyvärr skall väl tilläggas då jag själv ser CS community som en av dom sämsta i spelhistorien.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Preed:

Känns som svenskar köper typ mest spel per capita alltid?

Kan det ha att göra med att vädret är skit typ 8 månader om året?

UK?

Medlem

Riktigt vasst spel! För er som älskade GLOOM till Quake II kommer älska NS2.. Det är så nära gloom det går att komma!

Riktigt bra skit det här!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Preed:

Känns som svenskar köper typ mest spel per capita alltid?

Kan det ha att göra med att vädret är skit typ 8 månader om året?

Att vi har världens bästa internet och en mycket entusiastisk användning av teknik hjälper nog en del också


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Får 70-80 fps med ett 460gtx och klockad i7. Men rekommenderar att stänga av många inställningar för då ser man bättre.

Inaktiv

Primal Carnage tilltalar mig mer. Så, nej.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Preed:

Känns som svenskar köper typ mest spel per capita alltid?

Kan det ha att göra med att vädret är skit typ 8 månader om året?

Sommaren är väl kortare än 8 månader?

Medlem
Skrivet av Manqs:

Jag var en av de som förbokade spelet direkt när det gick så jag kan förstå varför andra svenskar också gjorde det. Vet inte riktigt varför men ettan var en milstolpe i min gamerkarriär och tvåan är precis lika kul. RTS/FPS är en genre jag hoppas mer på i framtiden.

Jag håller med fullständigt!
Jag förbokade också så fort man kunde göra det
Jag älskade NS1 och dess nyskapande spelstil.
Tvåan är gudomligt bra!

Medlem

Riktigt roligt spel, känns som en stor blandning mellan Starcraft, Dota och Alien

Inget för den som bara vill rusha och förväntar sig hjärndöd gameplay. Tog runt 2,5 timmar innan jag fattade hur saker i spelet fungerar. En stark rekommendering för de som gillar taktiska sammarbets spel.

Spelet är riktigt kul att spela själv men blir ofc myyyyyycket roligare när man spelar med vänner på samma server


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Jag testade runt lite på ett par servrar under två timmars tid...fullständigt bortkastade pengar. :/ Det måste verkligen börja framställas mer demo på spel så man slipper kasta pengarna i sjön.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag testade runt lite på ett par servrar under två timmars tid...fullständigt bortkastade pengar. :/ Det måste verkligen börja framställas mer demo på spel så man slipper kasta pengarna i sjön.

Det är ett multiplayer spel, brukar inte finnas demon till dem.
Beta testa eller kolla på gameplay videos innan du skaffar det.
Vad var de som du inte gillade? Har aldrig spelat NS 1, så NS 2 var en possitiv överraskning.
En av de få shooters på senare år som jag faktist tycker är något att ha i Multiplayer.

Medlem

De skulle behöva buffra aliens lite, skulk behöver vara lite starkare eller ha mer armor health. Gorges hydra fälla skulle behöva mer dmg och health samt räckvidd. Däremot är onos alldeles för stark, aliens brukar vinna när de får tillgång till onos.

Marines känns bra i början och är väldigt stark mot aliens.

Att hitta en bra server är segt, rookie servrarna brukar vara värdelösa för det finns ingen bra commander. Just det är ett stort problem för spelet, utan en commander med mick

12
Skriv svar