Behöver ny Gaming mus

Medlem
Behöver ny Gaming mus

Jo, som det står så behöver jag en ny gaming mus. Jag har just nu en Logitech G9 men skalen till musen har börjat få massor av små "blåsor" och scrollen har pajat. Och bara för att jag är lat orkar jag inte kolla om jag har någon garnati på den.

Så vilken mus rekommenderar ni? Jag har tänkt lite på att skaffa en Mionix Saiph 3200. Jag har inga speciella krav, bara den är bekväm och har sidoknappar och allt det där som är standar för en gaming mus nuförtiden.

Inaktiv

När det gäller scrollen kan det mycket väl vara så att en fjäder/plastbit har flyttat på sig. Kan man ju åtgärda själv. I annat fall är det värre.

Är inte direkt uppdaterad men totalt sett så finns det en mängd möss som inte verkar ge nöjda gamers.

Själv kör jag med ett par MX518 och de fungerar fortfarande perfekt trots energiskt spelande och mycket stryk.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jo jag har försökt att komma på hur jag kan fixa scrollen, men det finns inga skruvar eller nåt så att jag kan öppna den.

Medlem

Jag har inte så stor erfarenhet av andra märken men Logitechs MX518 (och även de tidigare modellerna 500 och 510) har fungerat utmärkt för mig och precis som unix skriver så tål de mycket.

Personligen använder jag Roccat Kone och jag är helt nöjd. Aldrig behövt byta den sen release.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

00a
Medlem

intellimouse 3.0 är ganska Basic men ligger väldigt bra i handen.

"xrick" har du kollat under musen's slidders efter skruvar?

Medlem
Skrivet av Joel1992:

"xrick" har du kollat under musen's slidders efter skruvar?

Nej det har jag inte, hur tar man bort dom? Dessutom är dom ju fastklistrade, så det blir lite fult och opraktiskt när man sätter tillbaka dom.

00a
Medlem

Brukar gå rätt bra att sätta dit dem igen när plockat bort dem, klistret brukar vara rätt kladdigt

Medlem

Sannolikt har du nog garanti kvar på den, för så länge har G9 inte varit ute - väl?

Personligen sitter jag med Sidewinder X8. Ett pekdon med galant prestanda, om än är den för de med - utan att själva besitta sådana - dasslock till händer.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Xrick:

Jo jag har försökt att komma på hur jag kan fixa scrollen, men det finns inga skruvar eller nåt så att jag kan öppna den.

Skruvarna brukar sitta under klisterlapparna. Man känner dem med fingret om man trycker lite.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Joel1992:

intellimouse 3.0 är ganska Basic men ligger väldigt bra i handen.

"xrick" har du kollat under musen's slidders efter skruvar?

Har användt Intellimouse 3.0 i snart 5 år tror jag

Inaktiv

Haft min Razor Diamondback nu i säkert 3-4 år, inte haft ett enda problem med den, tills nyss då jag ställde en kanna vatten på den så att sladden blev glapp :/ dumt av mig men men

Ska nog införskaffa en likadan, snygg, enkel, bra overall helt enkelt.

Medlem

Razer har i allmänhet väldigt bra möss. Diamondback är helt underbar. Snygg är den också.

1
Skriv svar