Marken skakar, och jag dör av tristess.

Medlem
Marken skakar, och jag dör av tristess.

Tisdag. Skola igår, introduktion till basic game art, vilket var roligt. Blir två skojiga, och sköna veckor mellan alla designuppgifter i Google Sketchup (folket på Google hatar uppenbarligen mänskligheten, och skapade därför detta program).

Idag är jag hemma, pappersvikningstisdag kallar jag det. Men ärligt talat har jag nog gjort en massa andra viktiga saker dessa dagar, framöver kommer mer fokus på the real deal. Istället har jag pluggat sidokurser... om jordbävningar. Eftersom jag och Mr Bamseponny bor i studentlägenhet måste vi plugga meningslösa strökurser från allehanda universitet i Stockholm. Det räcker alltså inte med att jag pluggar heltid och lite därtill på en YH-utbildning. Man måste alltså vara med i en studentkår.... lamt.

Anyho, för att behålla lägenheten pluggas kurser. Jag satte mig idag och påbörjade kursen om jordbävningar. Fredrik ska snart påbörja sin om dinosaurier. Meriterna börjar sannerligen se konstigare och konstigare ut, ett urval är:

Renässansens sexualiteter
Orienteringskurs i dinosaurier
Orienteringskurs i jordbävningar
Harry Potter och hans världar

m.m.

Vissa kurser har varit intressanta, men egentligen har alla varit ett fuckin' jävla aber. Längtar tills vi införskaffar en lägenhet, där kravet endast består i att betala hyra. Du vet, som andra människor har det.

#blogg

Marken skakar, och jag dör av tristess.

Orienteringskurs i dinosauriernas sexualitet under renässansen, diskuterat med Harry Potter som underlag.

Jag skulle älska att ha den kursen på mitt CV


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

I know you would!

Skulle fråga Fredrik om hans synpunkt, som tredjepart i detta, men han skulle nog bara säga "En boppedääär!"

Jag har börjat gilla Jimmys ide om att göra om våra eskapader i B2 till en film. Frågan är om vi skulle vara tvungna att slänga på en 15+ stämpel. (I'm gonna beat you to it! och säga, "Du kan va min 15+ stämpel." )


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Im up sålänge jag kan få prata skit och snusk. om folk. om livet. och diverse eskapismer.

1
Skriv svar