Ett tandläkarbesök blev fyra

Flakmonkey
Ett tandläkarbesök blev fyra

Igår gjorde jag något som jag borde gjort för väldigt väldigt länge sen, jag gick till tandläkaren. Jag har inte gjort det sedan man slutade kallas till och det dumma är att det inte ens är för att jag är rädd för det på något sätt utan det har enbart handlat om lathet. Visst under en period i mitt liv så var jag ju allmänt nere och min kropp var det sista jag brydde mig om, men just den funken började jag ju ta mig ur 2008 så har ändå haft nästan 5 år på mig att göra något åt det.

Men men, igår var det ändå dags och det gick som väntat egentligen, varken bättre eller sämre. De hittade ett antal hål som måste åtgärdas, men behöver visst inte göra någon rotfyllnad vilket ju är trevligt. De lagade ett där direkt, men jag ska ändå tillbaka två gånger för att laga de återstående och sen så ska jag träffa en tandhygienist också. Fyra besök totalt alltså. Dyrt som fan lär det bli men är lika bra att gå all in nu och fixa till det så att man kan ta hand om sina tänder bättre sen känner jag. Får helt enkelt bli lite mindre på julklappar i år.

Måste också säga att själva besöket var en betydligt angenämare upplevelse än vad jag vande mig vid hos folktandvården. Här var det ju en skärm framför nyllet vid stolen där man kunde se när tandläkaren markerade tänderna som det fanns något att notera om vilket var förvånansvärt intressant. Sedan fanns det också en större TV (troligen 32") i taket som jag kunde titta på medans de höll på och gjorde sin grej. Tillsammans med bedövningen gjorde det borrningen till en helt okej tid i tandläkarstolen. Inte så att man längtar dit förstås, men allt som underlättar är ju bra. Kanske ska fråga om de inte har någon konsol de kan koppla in där? Lira lite FIFA medans det möbleras om i käften

#blogg

Medlem
Ett tandläkarbesök blev fyra

Jovisst, ett Karius & Backtus-spel.

Fast kan bli lite jobbigt med Wii emote-konstrollen bara, eller Kinect, vill ju inte nocka tandläkaren. Typ göra som Mr Bean och försöka fixa det själv sedan...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Har aldrig fattat vad dom har tvn i taket för? Man kan kolla lite men sen när dom börjar grejja i käften så ser man inte någonting ändå för att då har man två människor över sig.

- Hur mår du idag då?
- glflvbblblblblgglglgl *dregel*

Flakmonkey

Haha ja visst var de ivägen ibland. Men ändå bättre än ingenting. Och vi vore ju knepigt, men en vanlig handkontroll skulle ju fungera så länge man ser skärmen okej iaf

1
Skriv svar