Medlem
Netsoccer

Hej, Jag skulle vilja tipsa om ett spel som överaskande nog heter samma sak som titeln dvs Netsoccer.

Netsoccer är ett gratis multiplayer fotbollsspel, Man styr en spelare och kan spela i övningsmatcher, eller gå med i ett lag och spela matcher med ditt lag mot andra lag med spelare från olika delar av europa.

Spelet ska påminna om ett gammalt spel som heter sensible soccer, jag har aldrig spelat det men det kanske säger någonting för någon.

Man styr sin spelare med musen och du kan göra de grundläggande sakerna dvs dribbla, passa, skjuta, tackla och nicka. Grafiken påminner lite om grafiken i 3D simulatorn i de senaste Football Manager spelen. Som ni hör så är det ett ganska simpelt spel, men det är oerhört beroende framkallande. Spelet utvecklas fortfarande och det finns ett antal buggar men utvecklarna jobbar hårt med att ta bort dem och samtidigt lägga in saker för att förbättra spelet.

Spelet har funnits ett bra tag och Sverige var några år tillbaka en riktig stormakt med 1 VM guld och 1 VM silver. Nu förtiden så är det bara en 3-4 svenskar i hela spelet.
Jag hoppas att jag har lyckats få upp något intresse om någon skulle läsa då spelet absolut är som roligast när man har ett trevligt gäng att spela med så det hade varit roligt om vi kunde få ihop ett eller flera svenska lag.

Gillar du fotbollsspel så är detta spelet för dig spelet går att ladda ner på netsoccer.eu

Mitt nick i spelet är blobben, om ni undrar något eller vill gå med i laget så är det bara att skicka ett meddelande.

Om jag bryter mot någon regel om annonsering eller liknande så ber jag om ursäkt, jag har tittat runt i reglerna och inte hittat något om att en dylik tråd skulle vara förbjuden.

Medlem

Intressant, fotboll är förvisso inget för mig men jag gillar iden.

För ett antal år sedan fanns det ett spel som hette "Real baseball online" eller "Ultimate baseball online" (det bytte namn någon gång) vilket var samma upplägg, varje spela på vardera lag styrdes av en mänsklig spelare.

Sjukt roligt spel, även om det ibland var svårt att få ihop tillräckligt många seriösa för en bra match.
Tyvärr så lades det ned för en tid sedan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kanske borde nämnt att standard matchen är 5 mot 5 så att få ihop spelare är lite enklare än om det varit 11 mot 11. Samt att de som spelare är mer delaktiga än om man springer omkring nere på en kant.

Medlem

Ojoj, det där var länge sen man spelade. Så du spelar fortfarande blobben?
Ska ta hem och testa igen, var väl aldrig lika bra som du var men duglig var man iaf ^^

Medlem

Jag har spelat till och från under de senaste 5-6 åren eller hur länge sedan det var det började.
Testade denna versionen i helgen och måste säga att just nu känns det lika roligt som när det startade. Kändes som att det var ett bra tillfälle att också försöka sprida det så folk får uppleva vilket roligt spel som det faktiskt är.

1
Skriv svar