Dishonored - Recensionen

Testpilot
Dishonored - Recensionen

Dishonored - Recensionen

Äntligen har jag klämt klart på #Dishonored, 31 timmar spelade innan jag körde klart det .
Tillägger att de 2 sista banorna så stressade jag igenom och sket i att leta efter alla hemliga rum och småsaker då jag kände att jag ville spela klart för att kunna lira andra spel.

Nackdelar:
* Småbuggar som respawnande fiender trots rensad level , fiender som ser igenom väggar , kroppar som hittas men som är garanterat gömda på ställen där de inte skall hittas. Fiender som dör trots man kört ickedödligt våld (läst i efterhand att fiender som läggs på sluttande tak kan glida ner tex.)
* Vissa fiender går inte att ta utan dödligt våld (Tallboys) , bedövningspilar studsar ju bara och de förbaskade plantorna som inte går att ta död på då de är stängda ? Dåligt designval helt enkelt.
* Du kan inte slåss med fiskar under vatten , w00t!

Fördelar:
* Du har friheten och metoderna att ta dig fram hur du vill , våld eller ickevåld.
* Skön stil på både miljöer och folk du möter i en smutsig & nedgången dystopisk alternativ värld.
* Bra inställningar för att maxa sin PC , responsiva kontroller , bra optimerat & skönt flyt helt enkelt.
* Många extra optional uppdrag på banor att upptäcka och många hemlisar belönar den som gillar utforskning av banor.
* Ny fräsh serie , inget gammalt återupprepat av del 36767 i en serie.

Slutsatsen är att detta är ett toppspel , hur kul som helst men av nån anledning så fastnade jag inte på samma sätt som jag gjort för andra toppspel som Xcom , Deus EX , Witcher 2 , Mass effect 3 osv .. men med Dishonored kände man inte samma sug , kanske är min egna privata livssituation just nu eller nåt annat som gjorde att den där ”AHA!” känslan inte riktigt infann sig.

Ångrar inte en minut av spelandet och alla som gillar fria spel där man kan lösa problem på olika sätt SKA spela detta , superspel som jag hoppas de bygger vidare på med många delar!

8 av 10 laxar får det!

Forts.

Spelade även del 4 av #The Walking Dead i helgen , körde klart episoden och spelet känns roligt fortfarande , lite roddigt PC interface tycker man fortfarande , att alla FPS segment tex ej har möjligheten till invert mouse gör spelet svårare.
Bara 1 del kvar nu , känns lagom och ska bli intressant hur fasen man slutar en sån här serie för att få ett bra slut ?

#blogg

Dishonored - Recensionen

Det kommer "Dishonored" DLC i framtiden, så avinstallera inte det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Ja jag läste om ett DLC med nya uppdrag häromdan .. men kommer avinstallera och köra in det igen då det behövs.

1
Skriv svar