Att flytta eller inte flytta. The USA version.

Medlem
Att flytta eller inte flytta. The USA version.

Så går tankarna nu slutligen i seriösare varv...

Lite pirr i magen, på ett positivt sätt, och ett glatt flin på ansiktet. Målet att flyta till Amerika kanske kommer tidigare än tänkt. Eventuellt redan i år. Vilken vändning det vore.

Men att bo 4468 miles/7219.5 km från sin flickvän är inte alltid så roligt.. Webcam-dates må vara gulligt på ett sätt, men ack så hopplöst i längden. Som det verkar nu kommer det avståndet att reduceras till ca 2 meter.

Finns det några andra FZ'ianer som råkar i bo i St. Louis-trakten?

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Att flytta eller inte flytta. The USA version.

Från en veteran av "distans"-förhållande. Det fungerar inte. :/
Flytta till henne om det känns rätt. För mig var det inte rätt, inget jag ångrar, även om jag beklagar det hela.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det har dock fungerat bra för oss hittills, och tanken har ju såklart inte varit att ha det så permanent. Endast tills hon är färdig i college.

Men det blir nog så att jag flyttar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Flytta! Det är allt jag kan råda dig. Distansförhållande håller aldrig i längden, vilket logiken säger själv. Tar du avstånd från något du tycker om så tappar du till slut suget. Kärlek måste ständigt matas för att hållas vid liv.

Medlem

Jo, jag har nog fattat beslutet helt redan. Det blir nog flytt. Har inte mycket här utöver mina närmaster vänner som håller mig just här.

Jag kommer dessutom förmodligen flytta tillbaka med henne när hon är klar med college, då hon föredrar Sverige över staterna. :')


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Låter som att du bestämt dig. Ville bara önska dig stort lycka till, det kommer säkert bli kanonbra!

Och ja, distansförhållande är knepiga, som sagt. Det vet jag också, av egen erfarenhet. Jag tror du gör helt rätt som ger det en chans.

Medlem

Tackar. Jag har ju också folk där som hjälper mig på traven i början iom hennes familj, och henne såklart. Annars hade det blivit betydligt svårare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jag hade distansförhållande med en tjej i 4 år. Det funkade bra pga. att vi hade liknande arbete. Sedan när vi flyttade ihop blev det bara skit rent ut sagt. Det funkade inte. Det gäller nog att "söka" mycket inombords och ta reda på vad du vill med ett samboliv. Det är inte så lätt som det ser ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar