Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan man ändra FOV?

Just det. En avgörande faktor för mig i spel är fov. Under 80 så har jag väldigt svårt att njuta av spelet.

Ni körde Windows-versionen, följdaktligen undrar jag om spelet stödjer DX11.1. Bra recension annars.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Miindz:

Verkar inte som om många utvecklare klarar av att prestera tredje gången gillt.. Far Cry 3, Mass Effect 3, Max Payne 3 kommer i åtanke.

Skönt att jag inte förbokade. Kanske köper på ett steam-sale i framtiden dock.

Dock var ju Max Payne 3 riktigt bra i mina ögon, ett av mina favoritspel i år, helt klart.

Spel? Har hört att det var en film, kanske har missförstått.

Man har blivit mer och mer skeptiskt till hype av spel, man säljer sig inte lika lätt nuförtiden.
Verkar som inget blir lika bra som man hoppas istället kan okända eller mindre utmanare överraska.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Verkar inte som om många utvecklare klarar av att prestera tredje gången gillt.. Far Cry 3, Mass Effect 3, Max Payne 3 kommer i åtanke.

Skönt att jag inte förbokade. Kanske köper på ett steam-sale i framtiden dock.

Tyckte 2an var högst medioker. Bra grafik, men att spelet så snabbt respawnar fiender gjorde att inlevelsen försvann snabbt. Samma med uppdragen som blev mycket snabbt repetativa. Jag kan inte minnas något av uppdragen längre, men om du ber mig beskriva vad man gör i Thief: The Dark Project från 1998 så minns jag bra, bra mycket mer.

Medlem

Blir ett solklart köp då det bara är FZ som har gett det ett lågt betyg.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Miindz:

Verkar inte som om många utvecklare klarar av att prestera tredje gången gillt.. Far Cry 3, Mass Effect 3, Max Payne 3 kommer i åtanke.

Skönt att jag inte förbokade. Kanske köper på ett steam-sale i framtiden dock.

Tyckte 2an var högst medioker. Bra grafik, men att spelet så snabbt respawnar fiender är gjorde att inlevelsen försvann snabbt. Samma med uppdaragen som blev mycket snabbt repetativa. Jag kan inte minnas något av uppdragen längre, men om du ber mig beskriva vad man gör i Thief: The Dark Project från 1998 så minns jag bra, bra mycket mer.

Jo det var väldigt ytligt. Man blev besviken då det begav sig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ubisoft? Nej tack.

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Cool Story Bro

Medlem

INGET kommer slå 1an

Så är det bara, och nej 2/5 är inte ok, det är näst intill värdelöst = 1

3/5 är ok = medel och 5 är kanon

Så 3/5 är ok = köp på egen risk!

Jag kommer droppa det när det kostar 50 spänn i en bestbuybinge!

+500 FU!


signatur

Denon / Pioneer

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag blev mer taggad på att skaffad etta lir än jag var innan jag läste recensionen. Flera av de saker recensenten tar upp som negativa ser jag som positiva, så det här kan bli kul.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Är smygandet värre än det var i Dishonored?

Vet inte riktigt vart du vill komma me de där? Iof vet jag inte inte vilken plattform du lirade på men jag hade aldrig problem med det från början till slut. I många fall var det för enkelt att plocka ut fiender fast dom gick i grupp. Kanske var det du menade?

Medlem

Väldigt tvärtemot av vad de andra recensionerna säger, hur som helst så kostar det bara 250 kr på greenmangaming

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Miindz:

Verkar inte som om många utvecklare klarar av att prestera tredje gången gillt.. Far Cry 3, Mass Effect 3, Max Payne 3 kommer i åtanke.

Skönt att jag inte förbokade. Kanske köper på ett steam-sale i framtiden dock.

Tyckte 2an var högst medioker. Bra grafik, men att spelet så snabbt respawnar fiender är gjorde att inlevelsen försvann snabbt. Samma med uppdaragen som blev mycket snabbt repetativa. Jag kan inte minnas något av uppdragen längre, men om du ber mig beskriva vad man gör i Thief: The Dark Project från 1998 så minns jag bra, bra mycket mer.

Jag tyckte 2:an var sjukt dålig. Vacker yta och bitvis roligt med öppen värld, men sjukt enformiga uppdrag och långa transportsträckor. Jag vill även minnas att den fick riktigt bra recensioner av de flesta spelsidor förutom FZ...

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Cool story, bro.....

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Spelet är ganska ruttet. Vänta tills det går ner i pris om ni vill köra det


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Miindz:

Verkar inte som om många utvecklare klarar av att prestera tredje gången gillt.. Far Cry 3, Mass Effect 3, Max Payne 3 kommer i åtanke.

Skönt att jag inte förbokade. Kanske köper på ett steam-sale i framtiden dock.

Saken är väl att de intel yckades sådär väl andra gången heller

Ja, precis. Mass Effect 2 och Max Payne 2 var helt magiska i mina ögon. Far Cry 2, not so much

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Fast översätter man till sifferbetyg, som t ex Metacritic gör, så blir 3/5 samma sak som 60/100.

Det går inte att jämföra på det sättet iom att FZ använder en 5 -siffrig skala, skulle spelet fått 4/5 (ett snäpp högre) så skulle det vara 80/100 vilket är en jävla skillnad.

Kom sedan ihåg att på meta critic så går skalan
10 - Suger
20- Suger
30 - Suger
40 - suger
50 - suger
60 - suger
70 - mja, går att spela
80 - Bra men ej mainstream spel
90- dugligt mainstream spel
100- bra mainstream spel som måste få högt betyg iom namnet.

med andra ord är det bra 70-100 som faktiskt är okej eller bättre spel.

Så skulle vi göra på samma sätt som tidigare skulle FZ:as 3:a bli 8*3 = 24. 60 (0) + 24 = 84.

Så det skulle blivit översatt till 84 poäng på metacritic, vilket gör det till ett bra, men ej mainstream spel.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Och?

"im cool and i dont give a shit"..............................tuffing

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.

nej Fz tycker bara typ töntiga mainstream PC spel är bra, FZ är ett bra exempel på en sida driven och används av PC spelare, som gillar dem här " Diablo" och sånt skit iställer för kreativa , välarbetade , härliga story spel som FC3.

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.

nej Fz tycker bara typ töntiga mainstream PC spel är bra, FZ är ett bra exempel på en sida driven och används av PC spelare, som gillar dem här " Diablo" och sånt skit iställer för kreativa , välarbetade , härliga story spel som FC3.

Troll?
Med tanke på att FC2 var ren skit i mitt tycke så har jag aldrig haft stort hopp för detta heller.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.

nej Fz tycker bara typ töntiga mainstream PC spel är bra, FZ är ett bra exempel på en sida driven och används av PC spelare, som gillar dem här " Diablo" och sånt skit iställer för kreativa , välarbetade , härliga story spel som FC3.

Troll?

ja..fett med troll jag är..

Medlem

Ser man på, en fps med lite färg. Givet köp!

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 & 10. FZ = nja..

Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.

nej Fz tycker bara typ töntiga mainstream PC spel är bra, FZ är ett bra exempel på en sida driven och används av PC spelare, som gillar dem här " Diablo" och sånt skit iställer för kreativa , välarbetade , härliga story spel som FC3.

Troll?

ja..fett med troll jag är..

"Beuheu, varför ger inte alla recensenter högsta betyg till ett spel jag gillar, för man kan inte tycka på annat sätt än mig :<"

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av CoolStoryBro:

ehh.. typ alla har gett spelet 8,9 &amp;amp;amp;amp;amp;amp; 10. FZ = nja..

Här ser du styrkan med FZ. De skriver vad de egentligen tycker och struntar i vad "alla andra skriver". Bilda dig en egen uppfattning om Johansson-Sundelius brukar ha rätt eller fel åsikter i sina recensioner.

nej Fz tycker bara typ töntiga mainstream PC spel är bra, FZ är ett bra exempel på en sida driven och används av PC spelare, som gillar dem här " Diablo" och sånt skit iställer för kreativa , välarbetade , härliga story spel som FC3.

Troll?

ja..fett med troll jag är..

"Beuheu, varför ger inte alla recensenter högsta betyg till ett spel jag gillar, för man kan inte tycka på annat sätt än mig :&lt;"

Pissed off much ??

Snart så...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Skrivet av PaperPlane:

Blir ett solklart köp då det bara är FZ som har gett det ett lågt betyg.

3/5 är inte ett lågt betyg. Se våra definitioner.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av PaperPlane:

Blir ett solklart köp då det bara är FZ som har gett det ett lågt betyg.

3/5 är inte ett lågt betyg. Se våra definitioner.

Men då ni gett direkta skitspel 4 och 5 i betyg förut så betyder ju er betygskala ingenting :/

Läser man själva texten i recensionen och då särskilt mot sluttampen av den så låter det inte som ett "bra" spel.

Medlem

Alltid en jävla diskussion om FZ:s betygsättning och betygsystem.

För det första kan recensioner inte vara helt objektiva. Din egen uppfattning är det som spelar störst roll.

För det andra så tycker jag ofta att betygen som sätts är bra mycket "sannare" än t.ex IGN eller Metacritic.

Med undantag för Diablo 3.

Medlem

En skala på 0-100 vore kanske lättare att definiera, såsom den som PCGamer använder sig av. Alltid tyckt att det varit ett bra rankningssystem och fattar varför inte fler tar sig till den

I vilket fall....hm, ja, tvåan var i längden en besvikelse (inte spelat ettan dock så kan inte jämföra) och jag hade en misstanke att trean inte skulle vara sådär jättebra heller. Jag vet inte, jag har alltid tyckt att djungel varit en ganska tråkig miljö...kan inte förklara varför, tyckte det var trisst i Crysis också...

Medlem

Jag spelade Far Cry 2, men det var bara likt Far Cry 1 till namnet tyckte jag... Far Cry 1 är ett av mina favorit spel

Nu till frågan, är Far Cry 3 likt Far Cry 1 alls?

123
Skriv svar