Planetside 2 - LaunchPad error

Medlem
Planetside 2 - LaunchPad error

Hej alla!

Hoppas jag gör rätt nu, första inlägget på forumet. Tror nog jag placerat det rätt ändå.

Jag hittar ej någonting om problem med Planetside 2 vare sig i FZ:s forum eller något annat för den delen. Kan vara att jag är värdelös på att googla.

Hur som helst, jag kan ej starta spelet. Antingen kraschar det när jag klickar "Play" i LaunchPad eller så stänger spelet av strax efter att det startats varpå det öppnar webbläsaren där det står att spelet stött på problem.
Är det någon annan som har liknande problem? Alla kanske? Jag är inte så insett i spelet men blir väldigt besviken då jag sett fram emot att gotta mig med det hela kvällen. Även hemsidan för spelet verkar nere samt Sony's forum vilket gör det till ett allt större mysterium.

Hälsningar
CptGarlic

Medlem

Hade något liknande i början med visade sig vara att man inte kan starta spelet om man har en XBOX360 kontroll inkopplad (vet inte om detta även gäller andra gamepads)

Så har du en så prova att starta efter att du dragit ur den.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Hade något liknande i början med visade sig vara att man inte kan starta spelet om man har en XBOX360 kontroll inkopplad (vet inte om detta även gäller andra gamepads)

Så har du en så prova att starta efter att du dragit ur den.

Tyvärr inget sådant. Jag har insett att spelet fungerar ibland. Dock krävs en omstart efter en påvisad "error". Känns fruktansvärt tråkigt att det ska behöva vara så - har nästan tappat intresse vågar jag påstå efter x antal omstarter plus obotlig lagg när jag väl kommer in i spelet.

Medlem

har PRECIS samma problem. Windows hittar dock heller ingen lösning på skiten =(

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

har PRECIS samma problem. Windows hittar dock heller ingen lösning på skiten =(

Det verkar vara någon bugg - uppfattar det dock som att inte alla har den. Ibland kan jag starta spelet och ibland inte. I vissa fall har det löst sig efter att jag startat om datorn och sedan försökt igen. Så jävla skumt. Har faktiskt slutat spela nu för jag blev alldeles för less på att knappt kunna starta samt att när det väl vara igång drabbades jag av löjliga laggspikar så oftast föll jag ner på backen i tomma intet.

1
Skriv svar