Peter Molyneux återupplivar Populous via Kickstarter

Medlem

Putsa på grafiken till Populous the beginning, men behåll charmen. Nothing more nothing less, så är jag nöjd.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Uppe i över 60.000 nu, fortsätter det i den här takten kommer det ha fått begärd summa på bara några dagar. Finns dock en hel del frågetecken som behöver rätas ut och innan dessa är besvarade tror jag många kommer donera bara för att kunna kommentera.

Ish
Medlem

Peter Mollnjö.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ge mig ett nytt "The Movies" också, SNÄLLA!

Medlem

Någon på Kickstarter länkade till denna intervju där Peter berättar mer om projektet.

RSP Peter Molyneux On Curiosity’s Failings, GODUS

Medlem

Känns som hela kickstarter-konceptet kommer kickbacka när utvecklare efter utvecklare inte kommer kunna hålla allt de lovat sina kunder som redan har betalat. Hoppas inte det blir så, men det känns oroväckande. Molyneux är ju en levande hype-maskin.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Känns som hela kickstarter-konceptet kommer kickbacka när utvecklare efter utvecklare inte kommer kunna hålla allt de lovat sina kunder som redan har betalat. Hoppas inte det blir så, men det känns oroväckande. Molyneux är ju en levande hype-maskin.

Risken finns, absolut men jag är beredd att satsa på detta för att dels sända en signal till utgivare och dels för att det var väldigt länge sedan jag läste om spel som har sådan potential som de flesta stora har på Kickstarter.

Det var inte en slump att Bullfrog under Peters ledning levererade klassiker på klassiker. Om han ens kan göra ett spel som är hälften så bra som de var tror jag de som donerat kommer vara väldigt nöjda.

Edit:
Såg precis att de uppdaterat sidan och nu finns det även en FAQ där de besvarar den fråga de flesta undrat över, kommer spelet ha SP

"Is there a single player mode?
Yes totally! An essential part of GODUS is single player. We all love to take a time to hone our godly powers before venturing into the exciting multiplayer crusades."

En annan återkommande fråga är om spelet kommer "fördummas" då de även tänker göra en version anpassad för mobilen

"Will making GODUS for mobile platforms mean it will be dumbed down?
No absolutely not. We are gamers at 22cans, we love depth as much as we love innovation. We will be playing the game with you during our Alpha and Beta stages, so if anyone gives us feedback we will look at that. But we're not making a dumbed down game. The PC version will be hands down the most beautiful!!"

tka
Medlem

Finns nog ingen utvecklare som förvränger sanningen mer än gamle Molyneux. Betalar ni lär ni få se gamla DOS-spelet bundlat med en dos-emulator eller liknande.

Medlem

Sysselsättning: Författare Högsta avklarade utbildning: Kandidatexamen i litteraturvetenskap vid Lunds Universitet Snittbetyg efter

___________________
http://www.wowyeeha.com/FIFA-14-2515/

12
Skriv svar