"Ett sålt spel så går vi plus" – Nintendo

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Låt oss hoppas på att dem lägger ned hela sin verksamhet!

http://tailgate365.com/wp-content/uploads/2012/08/PREDATOR.jpg
Alla ni ignoranta pelikaner som fortsatt tummar ned, sätt fart och gör er röst hörd!

Kul att du laddade upp just den här bilden. En av världens bästa repliker skapades nämligen där och då:

"CONTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACT!"


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Skall bli kul och se hur det går när alla pirater, moddare och hackare kommer smula sönder WU och vända ut och in på varenda atom!

Softmod eller Chip, skall bli intressant

Skall man skydda sig måste man gå på en egen standard, och det kan inte många göra idag, det kostar för mkt

USB, Firewire, SD och RAM, allt går att knäcka.

Tippar på att i Januari om än inte tidigare så får vi exempel på Hackmoddade WU's


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

betyder det här att man får mindre för pengarna när man köper en wii u?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Aresz:

Inte konstigt när ett nytt lir kostar mellan 5-600SEK, helt sinnes ju.

PC lir kostar numera mellan 200-300SEK för ett helt nytt.

Finns det någonstans där man kan köpa billiga lagliga nya konsollspel? I stil med greenmangaming eller andra seriösa cdkeysäljare.

Lite skillnad på en boxad kopia och bara en cd-nyckel, dessutom en viss skillnad mellan konsoll och pc pga att sony,microsoft och nintendo har diverse avgifter för utvecklarna.

700kr är överpris men 599 är väl ganska standard.
Något som däremot inte välkomnas är överpris på PC-spel som kostar 599.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Inte konstigt när ett nytt lir kostar mellan 5-600SEK, helt sinnes ju.

PC lir kostar numera mellan 200-300SEK för ett helt nytt.

Finns det någonstans där man kan köpa billiga lagliga nya konsollspel? I stil med greenmangaming eller andra seriösa cdkeysäljare.

zavvi eller Gameseek, du ger aldrig över 400 för ett konsolspel, inte ens på release
Snarast 350-370kr ^^
Står man bara ut med en vecka eller två i leverans så är det genialt att importera spel från UK, betydligt billigare än i Sverige iaf

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Aresz:

Dyra spel till konsoller, även vissa till PC.. ett spel idag har ungefär 6 timmars underhållning.. och att gå på bio kostar ungefär 50kr/timme.. alltså bör inte ett spel kosta mer än 300..

6h? Köp något annat än CoD nästa gång...bazinga!

Men vad menar du med sex timmar? Dom spel jag har lirat den senaste tiden ligger på minst 30-40h/spel.
(exempelvis: Civ V, ME3, Skyrim, Sins of a solar empire, Xcom, till viss del Dishonored). Kan tillägga att jag inte rushar genom spel heller.

6 timmar efter releasen av... hmm t.ex Fallout? Då såg jag sluttexterna.
Visst finns massa sidouppdrag och sånt skit, men har man redan klarat spelet så är det inte lika kul att köra dom, då går man till nästa spel.

Och CoD? Enda CoD jag köpt är CoD 1, och det är nog det spel jag lagt ner mest tid på genom tiderna.. De andra i CoD serien skulle jag inte ens röra med 100m pekpinne.

Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Mang:

Dyra spel till konsoller, även vissa till PC.. ett spel idag har ungefär 6 timmars underhållning.. och att gå på bio kostar ungefär 50kr/timme.. alltså bör inte ett spel kosta mer än 300..

Ja logiskt, då borde mitt GameDevStory på mobilen kosta runt 600:-? Eller kanske borde film och konsolspel kosta 14:-?

Jag skrev max 300 hur skulle det då kunna kosta 600?

Skrivet av Kimpur:
Skrivet av ZF:

Dyra spel till konsoller, även vissa till PC.. ett spel idag har ungefär 6 timmars underhållning.. och att gå på bio kostar ungefär 50kr/timme.. alltså bör inte ett spel kosta mer än 300..

då kunde kanske Curiosity säljas för nästan hur mycket som helst istället för att vara gratis.

Jag spelade en kvart så nae


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar