Rekord i Black Ops 2 - 135 sträckspelade timmar

Medlem

Quake 3 Arena, någonstans runt 40h+ med alldeles för mycket kaffe. När hörlurarna åkte av och ögonen slöts hörde jag fortfarande ljudet från rocketlaunchern konstant i mina öron.

Är för gammal för sånt nu men en hel dag 10-12h är inga problem, men då är man rätta mör dagen efter.

Medlem

När man var ungdom spelade det ju knappt någon roll om man sov eller inte (relativt mot nu då) så man hade ju några vilda turer.

Jag tror min längsta vakenhet var runt 40h - jag minns att jag sov i 21h efter det Det har jag för övrigt aldrig lyckats göra om heller. Man verkade kunna sova längre förr också.

Medlem

Ballt typ. När ska någon ta och slå rekordet i att hålla sig vaken? Det ligger bara på tio eller elva dygn, hur svårt kan det vara?

Ish
Medlem

Är det verkligen så många timmar utan krasch?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av conthox:

Ja något måste man vara bra på

Själv kan jag nog inte spela så länge, inte nu längre iaf. Nu för tiden blir jag så trött efter ett par timmar, in på natten, att jag bara sitter och stirrar på skärmen och gör allt på reflex. Då är det ju knappast kul att spela, utan bättre att lägga sig och spele igen när man har vaknat. Har inga problem med att spela en hel dag, men att stå upp på morgonen och sedan spela hela dagen och sedan fortsätta in på natten blir too much.

Håller med dig.. Funkade innan när jag var runt 17-18.. nu nät man är 21 så funkar de fan inte längre.. måste sova minst 4 timmar per natt under ett lan..

om jag har förstått det rätt hade han 135 stycken 10min-pauser = vilket är 22,5h eller nått. han satt i 135h vilket motsvarar ungefär 5,5 dygn. alltså på 5,5 dygn kan du ta 5,5 st 4h nap. reserverar mig mot att jag kan ha räknat fel/missförstått.

Medlem

135 timmar?

Kanske skulle fundera på att skaffa sig ett liv, fy sjutton vad sorgligt

5 timmar la jag på blops2 skiten, ett varv inte mer! [DELETE]


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

med 10 min i timman får du ju 4 timmar du kan sova, eller käka på (per dag). käket borde du kunna lösa genom att köra det i mixern och sedan dra sugröret medans du spelar.

4 timmars sömn klarar man sig nog ganska ok på om man bara ska sitta och lira cod i en eller två veckor.

jävla fusk det där med 10 min pauser.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Varit vaken i någonstans 35-36 timmar på Dreamhack, men spelat i sträck landar på 24.

Då slår jag dig, har nog varit vaken i typ 40 timmar. Vet inte riktigt exakt. Kanske ännu mer Har varit vissa gånger då jag "behövt" vara vaken av praktiska anledningar för att ej missa upprop eller arbete, eller för att försöka återfå en mer vanlig dygnsrytm. Dumheter. Har bättrat mig lite och slutat vända på dygnet så ofta istället.

Men det var rätt kul att göra när jag var yngre och kunde göra det för skojs skull(dock inte nödvändigtvis för att spela hela nätterna, spela spel gör jag hellre när jag är pigg även om vissa spel har fått mig att vara uppe långt in på småtimmarna). Lite som ett test. Numera blir jag mest trött och på dåligt humör.

Nä, spela lagom är bäst. Tråkmåns som jag är.

Redigerat: Kan tillägga att jag varken druckit kaffe eller energidryck (men kanske ätit en del) eller sovit mer än kanske max tio timmar efteråt de gånger då jag varit vaken länge.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

med 10 min i timman får du ju 4 timmar du kan sova, eller käka på (per dag). käket borde du kunna lösa genom att köra det i mixern och sedan dra sugröret medans du spelar.

4 timmars sömn klarar man sig nog ganska ok på om man bara ska sitta och lira cod i en eller två veckor.

jävla fusk det där med 10 min pauser.

Försök själv, tror du finner det svårare än du tror. Kollade en del på streamen för samma rekord fast för strategispel. När han började blöda näsblod pga sömnbrist såg han inte så road ut.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Devildoll:

med 10 min i timman får du ju 4 timmar du kan sova, eller käka på (per dag). käket borde du kunna lösa genom att köra det i mixern och sedan dra sugröret medans du spelar.

4 timmars sömn klarar man sig nog ganska ok på om man bara ska sitta och lira cod i en eller två veckor.

jävla fusk det där med 10 min pauser.

Försök själv, tror du finner det svårare än du tror. Kollade en del på streamen för samma rekord fast för strategispel. När han började blöda näsblod pga sömnbrist såg han inte så road ut.

detta också med 10 minuters pauser som man kan spara ihop till flera timmars sovtid?

jag har varit uppe i 2-3 dagar på lan, då var man iofs yngre.

nu när man jobbar händer det att man klarar sig nån/några dagar i veckan på 4 timmar ibland också.
visserligen är det skillnad på enstaka dagar och en vecka, men jag tror fan jag skulle klara det om man bara behövde sitta och såsa i en soffa hela tiden.

det blir ett kompislan nu i mellandagarna, kan återkomma med rapport efter det
då blir det iofs knappast samma spel hela tiden, men det är inte det stora problemet, hålla sig vaken vad man än gör, det blir utmaningen.

Medlem

Ja med samma pausregel.
Kan tillägga att jag sov två timmar under en 60-timmarsperiod när jag kom hem från usa i somras, min hjärna var helt jetlagad vilket gjorde att jag bara inte kunde somna. Ska väl också sägas att ens ögon lär blöda efter ett långt marathon framför skärmen, de får ju i princip aldrig vila.

Medlem

Var uppe ca. 60h en gång på ett LAN i November år 2000 (hittade just läskiga bilder i en mapp...) vartefter jag somnade och sov 5h i ett badkar, vill minnas att det tog en 3 dagar att återhämta mig efter den bedriften.

Minns fortfarande de flera timmar långa Halflife deathmatch-rundorna och Team Fortress vi körde tills ögon blödde och folk somnade mot tangentborden

12
Skriv svar