Massor av nytt innehåll till The Settlers Online idag

Robot
Massor av nytt innehåll till The Settlers Online idag

Bland annat ett nytt kampanjsystem med upp till 250 nya quests, lagom till helgnjutningen.

#the-settlers-online


Medlem
Massor av nytt innehåll till The Settlers Online idag

Har alltid gillat Settlers, men 2012 så förväntar jag mig åtminstone någorlunda grafik.
Det här ser bara pinsamt ut.

Medlem

Nya uppdateringen har gjort spelet lite mer utmanande och "mer" tvingande att skaffa polare pga alla quests, som för övrigt har blivit mååånga fler.

Mer värt att spela TSO än WoT om man ser till spelglädje.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av Securion:

Har alltid gillat Settlers, men 2012 så förväntar jag mig åtminstone någorlunda grafik.
Det här ser bara pinsamt ut.

Grafiken är inte allt...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Skrivet av Securion:

Har alltid gillat Settlers, men 2012 så förväntar jag mig åtminstone någorlunda grafik.
Det här ser bara pinsamt ut.

Det är ju för bövelen ett webbläsar spel...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Skräpspel där tillverkarna bara vill suga ut så mycket kontanter som möjligt från spelarna.
Riktigt vidrigt och hoppas ingen faller för det här.
Har en vän som är spelberoende som är totalt såld på spelet, och nu ligger riktigt risigt till....
Gör er själva en tjänst, och undvik Settlers. Det var kul 1992 eller whatever, men inte nu..

Medlem
Skrivet av ohGr:

Skräpspel där tillverkarna bara vill suga ut så mycket kontanter som möjligt från spelarna.
Riktigt vidrigt och hoppas ingen faller för det här.
Har en vän som är spelberoende som är totalt såld på spelet, och nu ligger riktigt risigt till....
Gör er själva en tjänst, och undvik Settlers. Det var kul 1992 eller whatever, men inte nu..

Utveckla gärna, rent ekonomiskt med micro eller rent socialt, dvs tidsmässigt?

Medlem
Skrivet av ohGr:

Skräpspel där tillverkarna bara vill suga ut så mycket kontanter som möjligt från spelarna.
Riktigt vidrigt och hoppas ingen faller för det här.
Har en vän som är spelberoende som är totalt såld på spelet, och nu ligger riktigt risigt till....
Gör er själva en tjänst, och undvik Settlers. Det var kul 1992 eller whatever, men inte nu..

Tycker inte det där stämmer alls. Det är ett spel som kräver tålamod, har man inte det kan man underlätta mödan en aning med pengar. Saknar man tålamod finns det å andra sidan andra mer passande spel. Poängen med hela spelet är väl att sysselsätta sig med något när man inte har något bättre för sig. Du kan inte köpa dig till top level och om du nu kunde det hade spelet inte haft så mycket kvar att erbjuda. Det är den långsamma vägen mot större framgång och mer profit på resurser som är hela grejen med spelet.

Har man så pass dålig självdisciplin så man inte kan hantera sina pengar är det knappast hos The Settlers Online problemet sitter.

Medlem

Någon som kan ens kommentera om spelet är ens bra?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Radiomorph:

Har man så pass dålig självdisciplin så man inte kan hantera sina pengar är det knappast hos The Settlers Online problemet sitter.

Fast så simpelt behöver det inte nödvändigtvis vara. Är man spelberoende så är man. Jag räknar med att du inte använder samma argumentation rörande typ alkohol och droger, som är andra produkter som kan skapa ett beroende...

I övrigt håller jag med dig!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Radiomorph:

Har man så pass dålig självdisciplin så man inte kan hantera sina pengar är det knappast hos The Settlers Online problemet sitter.

Fast så simpelt behöver det inte nödvändigtvis vara. Är man spelberoende så är man. Jag räknar med att du inte använder samma argumentation rörande typ alkohol och droger, som är andra produkter som kan skapa ett beroende...

I övrigt håller jag med dig!

Det beror ju på hur man ser det då, man kan argumentera att det är alltid på användarnivå.
Alla vet att alkohol/snus/cigaretter (lämnar ute narkotika då det inte är lagligt men samma gäller där) är beroendeframkallande, då är det väl upp till personen i fråga att "våga" ta chansen eller inte?

Jag snusade i 10 år och la sedan av för att några år senare börja röka som jag sedan slutade med efter något år.
Jag kan skylla på att det är bolagens fel men dom har ju inte tvingat mig till det? och jag var väl medveten om riskerna innan.

Medlem
Skrivet av Naida:

Någon som kan ens kommentera om spelet är ens bra?

Spelet är bra, mycket spelvärt. Om man nu inte är en gnällig grafik fjolla dvs


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Radiomorph:

Har man så pass dålig självdisciplin så man inte kan hantera sina pengar är det knappast hos The Settlers Online problemet sitter.

Fast så simpelt behöver det inte nödvändigtvis vara. Är man spelberoende så är man. Jag räknar med att du inte använder samma argumentation rörande typ alkohol och droger, som är andra produkter som kan skapa ett beroende...

I övrigt håller jag med dig!

Ja, jag kanske formulerade det lite väl krasst.

Medlem

Jag tycker det är rätt kul, så länge man har en avslappnad relation till spelet. Och massor med tålamod, du gör investeringar i uppgraderingar av byggnader som kan ta en månad eller mer innan de lönar sig. Men så är det också charmen med spelet. Vill man ha något som går snabbare så rekommenderar jag settlers 1 eller 2.

1
Skriv svar