Medlem
Klarar detta AoC?

Tjena, tänkte fråga er datorkunniga om en sak

Fick denna lista av en vän som sa att den skulle fungera till wow , men jag har slutat med wow och tänkte gå ut på Age Of Conan eller GuildWars och vill helst ha på höga grafik inställningar, inte max men hyfsat

AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz,AM2+ Black Edition

Corsair 4gb (2x2gb) XMS-2 8500C5

Asus M4N72-E, sAM3

Gigabyte GeForce GTX 260+896MB

640GB Samsung SpinPoint F1 HD642JJ

Samsung SH-S223B 22X DVD+RW DL SATA Svart

Nexus Caterpillar Silent,Svart utan nätdel

650W Corsair CMPSU-650TXEU

Om ni vill ta er tid och kolla upp dessa, så finns dem på sweclocker

Om ni inte tycker att listan är bra, ge mig gärna en ny, min budget ligger på runt 10-14 000 kr

Inaktiv

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest klicka AoC. Jag tror att du utan tvivel klarar det.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest klicka AoC. Jag tror att du utan tvivel klarar det.

tack så mkt! haha min nuvarande dator klarade inte testet på AoC men den fick nästan toppbetyg på GuildWars xD

Inaktiv

Det borde nog fungera perfekt. Jag körde förr AoC på Högsta inställningarna med DX9 ( DX10 var för mycket för min dator...)

med XFX GeForce 9800gtx
Core Duo2 E8400 3.0Ghz
8G Ram

Men din dator är ju helt klart bättre så den ska nog klara höga inställningar. Kanske tillochmed DX10.

Medlem
Skrivet av READON:

Det borde nog fungera perfekt. Jag körde förr AoC på Högsta inställningarna med DX9 ( DX10 var för mycket för min dator...)

med XFX GeForce 9800gtx
Core Duo2 E8400 3.0Ghz
8G Ram

Men din dator är ju helt klart bättre så den ska nog klara höga inställningar. Kanske tillochmed DX10.

Jag har samma grafikkort som dig och min klarar AoC på högsta inställningarna och DX10 (Asus Geforce 9800GTX+, fast jag har ju GTX+ så det är nog det som gör det


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av Paxxi:

Tjena, tänkte fråga er datorkunniga om en sak

Fick denna lista av en vän som sa att den skulle fungera till wow , men jag har slutat med wow och tänkte gå ut på Age Of Conan eller GuildWars och vill helst ha på höga grafik inställningar, inte max men hyfsat

AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz,AM2+ Black Edition

Corsair 4gb (2x2gb) XMS-2 8500C5

Asus M4N72-E, sAM3

Gigabyte GeForce GTX 260+896MB

640GB Samsung SpinPoint F1 HD642JJ

Samsung SH-S223B 22X DVD+RW DL SATA Svart

Nexus Caterpillar Silent,Svart utan nätdel

650W Corsair CMPSU-650TXEU

Om ni vill ta er tid och kolla upp dessa, så finns dem på sweclocker

Om ni inte tycker att listan är bra, ge mig gärna en ny, min budget ligger på runt 10-14 000 kr

Den där datorn klarar ju AoC utan problem men om du vill fläska på med DX10 och full AA och annat kul så kan du köra på ännu ett GTX 260 i SLI så att du får lite extra mycket power.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av PiLp:
Skrivet av READON:

Det borde nog fungera perfekt. Jag körde förr AoC på Högsta inställningarna med DX9 ( DX10 var för mycket för min dator...)

med XFX GeForce 9800gtx
Core Duo2 E8400 3.0Ghz
8G Ram

Men din dator är ju helt klart bättre så den ska nog klara höga inställningar. Kanske tillochmed DX10.

Jag har samma grafikkort som dig och min klarar AoC på högsta inställningarna och DX10 (Asus Geforce 9800GTX+, fast jag har ju GTX+ så det är nog det som gör det

Har också + fast jag kör endast med DX9 för att få bra FPS. Kan köra DX10 men får typ 20fps då 0_o.

1
Skriv svar