Medlem
Falskhet

Det här blir förmodligen mitt sista blogginlägg för året och nu tänkte jag ta upp något som jag lyckas locka fram i väldigt många människor nämligen Falskhet. För lite mer än ett år sen nu gick jag och en av mina polare skilda vägar från att ha varit vänner i nästan 20 år. Det hela började i fyllan en lördagsnatt i september 2011. Jag berättade för honom om ett rykte varpå han sa att han hade vetat det i flera år men inte sagt något till mig eftersom han inte litar på mig. Inte nog med det så sa han även att han har noll respekt för mig. Jag blev förstås väldigt upprörd och frågade honom hur man kan vara kompisar om man varken har respekt eller tillit för en person. Hur som helst drog jag rätt snabbt hem efter det. Dagen efter skrev jag till honom bland annat att han var död för mig(vänskapen är över) vilket han misstolkade och påstod att jag skulle ha mordhotat honom. Han stoppade inte där utan fortsatte med att blanda in hela sin familj. Dom anklagade mig för att vara en extremist och en massa annan dynga. Det hela slutade med att jag polisanmälde en av dom efter att personen hade skrikit fuck you och sagt att jag var en mördare och våldtäktsman. Det är sån här skit som dyker upp rätt ofta i mitt liv. Jag hade velat säga Ensam är stark men faktum är att jag har svårt för att inte försöka hitta nya vänner trots alla motgångar. Som avslut så vill jag bara säga glad första advent och nej, jag är självfallet inget av det folk har anklagat mig för men det är lätt att peka finger speciellt om man har ett förflutet som ett problembarn.

#blogg

Falskhet

Det som "börjar på fyllan"; leder oftast inte till något gott, det verkar som om dina tidigare vänner aldrig tyckte bra om dig från början.

Ta lite tid och reflektera över ditt liv, för hur man än vrider och vänder på det, är man alltid själv. Detta behöver inte vara av ondo.

Lycka till med allt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det som "börjar på fyllan"; leder oftast inte till något gott, det verkar som om dina tidigare vänner aldrig tyckte bra om dig från början.

Ta lite tid och reflektera över ditt liv, för hur man än vrider och vänder på det, är man alltid själv. Detta behöver inte vara av ondo.

Lycka till med allt!

Tackar

No problem, sköt om dig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag trodde det först handlade om "Facebook-vänner", eller i värsta fall sådana som man stöter på ibland och som artigt hälsar och frågar hur det är men som man vet innerst inne inte bryr sig. Men detta var värre än så.

Om man nu kan se det från en positiv synvinkel så lever du inte i en dokusåpa längre, utan alla korten ligger på bordet. Nu vet du var du har alla och kan bygga ditt liv från det.

Se det som en chans för en nystart istället för ett dåligt slut på något som varit, Även om det kan vara svårt att tänka så, med all tid man lagt ned tillsammans och alla minnen, men det kan nog hjälpa en att gå vidare.

Hoppas det löser sig för dig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar