• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Shop
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Vilket gammalt Nintendo-spel förtjänar en Switch-remake? 14
  • Senaste filmen du såg 203
  • Era tankar om Anthem? [Inför recension] 66
  • Forumlek - Spelrebus 325
  • Apex Legends, Officiella speltråden – Allmän Diskussion / Spelare / Frågor / Info 23
  • Geeks egna The Division 2-klan (PC) 52
  • Hårdare regler önskas i Apex bland annat. 18
  • Nyhetstråden! 1305
  • Som vi har väntat :) Kavli Raketost finns igen! 8
Nya recensioner
  • Test – TPR: Thrustmaster Pendular Rudder 12
  • Recension – Crackdown 3 65
  • Recension – Far Cry New Dawn 37
  • Recension – Metro Exodus 90
  • Recension – Civilization VI: Gathering Storm 35
  • Recension – God Eater 3 6
  • Recension – Wargroove 21
  • Recension – Kingdom Hearts III 48
  • Recension – Resident Evil 2 27
  • Recension – Ace Combat 7: Skies Unknown 33
Nya medlemsrecensioner
  • Retro: Kotor 1 och 2 14
  • Assassin's Creed Odyssey (PC) 13
  • Filmrecension: Alita: Battle Angel 0
  • Filmrecension: DET 0
  • Kingdom Hearts III (PS4) 8
  • Mutant Year Zero : Road to Eden (PC) 11
  • Subnautica (PC) 8
  • Until Dawn (PS4) 13
  • Resident Evil 2 (PS4) 9
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Så upptäcker antivirus skadliga program Idag
  • Fredagspanelen 169: Radeon VII, Nvidia DLSS i spel och kemikalieskatten Igår
  • SweClockers öppnar ny kategori för smarta hem och hemautomation i Galleriet Igår
  • Fortsatt sjunkande priser på SSD-enheter – 1 TB för runt 1 500 kronor  Igår
  • Nvidias senaste kvartalsrapport visar på sjunkande försäljning inom gamingsegmentet Igår
  • The Division 2 säljer bättre än föregångaren – trots slopad Steam-lansering Igår
  • Nvidia Geforce GTX 1660 Ti utan kylare och grafikkretsen TU116 framför kameran Igår
  • Ray tracing – djupdykning i tekniken och betydelsen för framtidens spel 14 / 2
  • Snabbtest: Nvidia DLSS i Battlefield V 14 / 2
  • FZ recenserar Far Cry: New Dawn – underhållande action i slarvig förpackning 14 / 2
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Vi rivstartar våren Idag
  • Marques Brownlee snackar med Bill Gates Igår
  • LG:s nya telefon använder skärmen som högtalare Igår
  • Galaxy S10 Plus släpps i en extra dyr variant Igår
  • Google planerar billigare mobil Igår
  • Dags att åka till Mobile World Congress 14 / 2
  • LG–högtalare med Google Assistent 14 / 2
  • EU enas om kontroversiell länkskatt 14 / 2
  • Apple bjuder in filmstjärnor till event 25 mars 13 / 2
  • Walkie-talkie i Apple Watch: så slipper du hålla inne knappen 13 / 2
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Analytiker: endast 1,2 spel sålda med varje Wii U

1
Skriv svar
2012-12-09 13:30
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

När Wii släpptes 2006 köptes det två spel vid varje konsolköp, siffror visar på att Nintendos nya konsol inte fått samma extraflöde.

#trine-2

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2012-12-09 13:51
Permalänk
Ztreek
Medlem
❤

hej vi har gjort en analys som inte innehåller all fakta.

digital försäljning ökar för varje år som går...självklart köps det då mindre fysiska, att inte räkna med fysiska kopior och ens våga komma ut med en analys är ju rent utsagt dumt..
men visst, de säger att de inte kan den digitala siffran.. men varför ens släppa analysen?

2012-12-09 13:52
Permalänk
Friberg
Medlem
❤

Gissade först på att det var Pachter som var igång igen.

2012-12-09 13:56
Permalänk
Thomas
Medlem
❤

De behövde väl endast sälja ett spel med varje konsol för för att gå med vinst? Fler spelköp kommer senare.

2012-12-09 14:15
Permalänk
Ztreek
Medlem
❤

att inte räkna med digitala*** (svårt med edit på telefjönt)

2012-12-09 14:15
Permalänk
Mr_j
Medlem
❤

Additionally, it’s reported that 90% of the consoles sold were the Deluxe model, and that Wii U software attach ratio is about 2:1, meaning that for every console sold, two games were sold. These numbers exclude sales of digital software on the Wii U eShop.
http://wiiudaily.com/2012/12/wii-u-sells-out-on-launch-day-in...

2012-12-09 14:26
Permalänk
anon18189
Inaktiv
❤

Vad finns till konsolen egentligen... ZombiU? Alla med premium bundle "nintendo land" och zombiu bundlen fick dom spelen med med consolen.,

Vad finns annars? Nåt usel Sonic racing skit?

1.2 sälj per wii u känns rätt logiskt om bundle spel inte räknas in.

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

2012-12-09 14:27
Permalänk
Harpa
Medlem
❤
Skrivet av Mr_j:

Additionally, it’s reported that 90% of the consoles sold were the Deluxe model, and that Wii U software attach ratio is about 2:1, meaning that for every console sold, two games were sold. These numbers exclude sales of digital software on the Wii U eShop.
http://wiiudaily.com/2012/12/wii-u-sells-out-on-launch-day-in...

Mmm, i Storbritannien med 40k sålda konsoler gentemot USA:s 400k sålda. Bra notis dock!

By deciding what is right you ultimately end up blind.

2012-12-09 14:57
Permalänk
flyawaynille
Medlem
❤
Skrivet av RobbazSweC:

Vad finns till konsolen egentligen... ZombiU? Alla med premium bundle "nintendo land" och zombiu bundlen fick dom spelen med med consolen.,

Vad finns annars? Nåt usel Sonic racing skit?

1.2 sälj per wii u känns rätt logiskt om bundle spel inte räknas in.

Sonic racing är faktiskt riktigt roligt.

2012-12-09 15:18
Permalänk
Roudolf
Medlem
❤
Skrivet av Ztreek:

digital försäljning ökar för varje år som går...självklart köps det då mindre fysiska, att inte räkna med fysiska kopior och ens våga komma ut med en analys är ju rent utsagt dumt..
men visst, de säger att de inte kan den digitala siffran.. men varför ens släppa analysen?

Den digitala försäljningen släpps nästan aldrig offentligt så detta är det bästa man får i dagsläget. Tycker inte att det är helt värdelöst eftersom det fortfarande ger ett grovt tal man kan jämföra med andra liknande släpp. Men visst, vi ser inte helheten utan digitala försäljningssiffror.

2012-12-09 15:33
Permalänk
PvtNils
Medlem
❤

Analytiker är alltid lika underhållande
Själv har jag lyckats hamstra upp fyra Wii U spel inför den kalla vintern, men skulle önska att det fanns lite mer "unika" spel till min svarta monstermaskin.

2012-12-09 15:48
Permalänk
Fr0gg0.
Medlem
❤
  • Plats: Där fruntimret är.

Nackdelen är att det nästan bara är gamla spel som lanserades med Wii U, som de flesta redan spelat. Dessutom är de flesta spel som Japaner inte skulle röra, så de förlorar där också.

2012-12-09 16:21
Permalänk
Aevir
Medlem
❤

Vad de inte räknade med var att Wii var billigare än Wii U vid release. Jämför vi relasepriserna i Amerika: Wii - $249 respektive $299 för Wii U (standardmodellen) så är de extra $50 lika mycket som ett helt spel kostar. Har inte räknat med inflationen dock.

Sen var väl också Wii U överprisad vid releasedagen? Har för mig att Premium-modellen kostade över 4000kr på de flesta onlinebutikerna här i Sverige vid release, när den har ett rekommenderat pris på $349. Inte många som har råd att köpa mer än ett spel då.

2012-12-09 16:32
Permalänk
Bojkott
Medlem
❤

Jag köpte två spel, Mario och ZombiU, men dom hade jag lika gärna kunnat köpa i eShop för samma pris. Så jag kan tänka mig att många har köpt sina spel i eShop för att slippa skivor.

Sen var det ju dessutom inte så många exklusiva titlar som släpptes, utan det är ju Mario och ZombiU som är dom stora exklusiva titlarna, och en hel del köpte nog ZombiU bundle och kanske inte är så intresserad av att köpa Nintendo Land och valde då kanske att bara köpa Mario. Annars är det ju bara en massa multiplattformar som många redan äger.

2012-12-09 17:32
Permalänk
Gaara
Medlem
❤

Jag köpte 6st spel till min maskin så jag har gjort mitt tycker jag:P

2012-12-09 17:57
Permalänk
Golvis
Medlem
❤

Men vilken urbota dum analys, som varken tar med digitala försäljningen och eller vilka spel som fanns tillhands.

Tar man den digitala aspekten först så må denna analys vara helt missvisande, kan tänkas att en rätt hög procent köper digitalt med tanke på de faktiskt har konkurrenskraftiga priser!

Sen vilka var lanseringstitlarna på dess föregångare?
Det är en rätt mycket mindre hög idag jämfört med då, Wii hade tex The Legend of Zelda: Twilight Princess... enough said?

Men trots allt, jag är mäkta nöjd med min Wiiu

Retro.

2012-12-09 18:13
Permalänk
Sandal
Medlem
❤

Nu kommer jag inte ihåg de exakta siffrorna, men jag mins att attatchment rate för Wii är ur dåliga 0.6 spel sold/consol lr något sådant (då räknas ej bundles).Har hört att WiiU dubblar den enkelt bara på förbokningarna.

Vet inte var ifrån denna "fakta" som stöder jämförelsen kommer ifrån men är ganska säker på att den är bullshit!

2012-12-09 18:44
Permalänk
Proximately
Medlem
❤

Varför är de digitala siffrorna viktiga för en konsol som trots allt definitivt inte har visat intresse för nedladdningsbara spel? Personligen så tror jag att siffrorna stämmer ganska bra även om man räknar in någon nedladdad titel hit och dit.

Jag respekterar din åsikt, men det betyder inte att jag gillar den.

2012-12-09 18:50
Permalänk
Ztreek
Medlem
❤
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Ztreek:

Den digitala försäljningen släpps nästan aldrig offentligt så detta är det bästa man får i dagsläget. Tycker inte att det är helt värdelöst eftersom det fortfarande ger ett grovt tal man kan jämföra med andra liknande släpp. Men visst, vi ser inte helheten utan digitala försäljningssiffror.

det kan lika gärna vara fler digitala än fysiska kopior sålda.. vi vet ju inte det då ingen säger denna siffra, just därför ska man inte släppa en halvklar analys, det är korkat och helt ovisentlig och rent utsagt felaktig analys, varför inte släppa den digitala siffran? vill ej företag att svenne banan ska få veta visentlig och viktig info? info som framhäver dennes plattform som mer populär, exempel på detta är att PC plattformen säljer sämst på fysiska fronten, det är för att över hälften av alla spel faktiskt är digitala, min gissning är att PC omsätter näst intill samma siffror som konsol bara att man inte vet detta pga att de vägrar släppa digitala siffror, att släppa dessa siffror skulle lyfta alla platormer, mest PC, egentligen älskar utvecklare PC men den låga fyskiska siffran plus piratkopiering gör att plattformen ser dålig ut, PC spelare har alla de största E-sport titlarna samt är absolut främst på välgörenhet..
denna plattform är smutskastad för att folk lever i forntiden och bara räknar fysiska kopior.

2012-12-09 19:02
Permalänk
bavver
Medlem
❤
Skrivet av Proximately:

Varför är de digitala siffrorna viktiga för en konsol som trots allt definitivt inte har visat intresse för nedladdningsbara spel? Personligen så tror jag att siffrorna stämmer ganska bra även om man räknar in någon nedladdad titel hit och dit.

Orkar inte kolla om detta stämmer helt, men ganska säker på att man kan köpa dom flesta spelen online till wii u för samma pris som i affären mer eller mindre. Och det gör sjuk skillnad på om folk orkar vänta 1-2dagar på spel eller bara köpa det och tanka hem det på några minuter

2012-12-09 19:08
Permalänk
IceMan
Medlem
❤

skulle bara bra om alla kunde gå ut och visa den digitala försäljningen på allt, för då skulle de se att det säljs så in i helvete med spel där ute, och Piraterna inte förstör hela spel industrin.
Men men...

R.I.P The_maxx

2012-12-09 19:17
Permalänk
baggso
Medlem
❤

Synd att det kostar runt 3-4k.. det första nintendot jag har velat ha innan release. Hoppas de nya konkurrerande konsolerna drar ner priset lite

2012-12-09 20:12
Permalänk
Luftman
Medlem
❤
  • Plats: Skellefteå

WiiU är en väldigt trevlig konsol

2012-12-09 22:17
Permalänk
Zappa
Medlem
❤

Det låter lite lågt. Själv så har jag köpt 6 spel redan och förbokat 4.

2012-12-09 22:19
Permalänk
Zappa
Medlem
❤
Skrivet av Fr0gg0.:

Nackdelen är att det nästan bara är gamla spel som lanserades med Wii U, som de flesta redan spelat. Dessutom är de flesta spel som Japaner inte skulle röra, så de förlorar där också.

Japan är inte med i den här statistiken då Wii U började säljas där igår.

2012-12-10 00:47
Permalänk
Roudolf
Medlem
❤
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Ztreek:

det kan lika gärna vara fler digitala än fysiska kopior sålda.. vi vet ju inte det då ingen säger denna siffra, just därför ska man inte släppa en halvklar analys, det är korkat och helt ovisentlig och rent utsagt felaktig analys, varför inte släppa den digitala siffran? vill ej företag att svenne banan ska få veta visentlig och viktig info? info som framhäver dennes plattform som mer populär, exempel på detta är att PC plattformen säljer sämst på fysiska fronten, det är för att över hälften av alla spel faktiskt är digitala, min gissning är att PC omsätter näst intill samma siffror som konsol bara att man inte vet detta pga att de vägrar släppa digitala siffror, att släppa dessa siffror skulle lyfta alla platormer, mest PC, egentligen älskar utvecklare PC men den låga fyskiska siffran plus piratkopiering gör att plattformen ser dålig ut, PC spelare har alla de största E-sport titlarna samt är absolut främst på välgörenhet..
denna plattform är smutskastad för att folk lever i forntiden och bara räknar fysiska kopior.

Inte analytikerna som släpper information om digital försäljning såklart, företagen själva väljer ifall det är något dom vill publicera eller ej. Kan bara gissa på varför vi så sällan ser dom digitala siffrorna, antingen så är siffrorna oftast inte bra nog för att väga upp affärshandeln (känns för mig mest logiskt) eller så har utgivarna inte tillgång till exakta siffror eller något helt annat.

Pc har förmodligen väldigt mycket mer digital försäljning och kan ändå inte riktigt jämföras med det som står i artikeln. Vet inte varför allt hela tiden ska bli om pc mot konsol...

1
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 13 / 2 Recension – Metro Exodus 90
  • 14 / 2 Recension – Crackdown 3 65
  • 14 / 2 Quiz - Vad kan du om Super Mario? 43
  • 14 / 2 Det händer! Zelda: Link's Awakening får remake i år till Switch 39
  • 14 / 2 Recension – Far Cry New Dawn 37
  • Igår Att ta The Division 2 från Steam till Epic gjorde Ubisoft för Uplays skull 30
  • Igår Activision bekräftar att Destinys försäljning var en av orsakerna till brytet med Bungie 29
  • Igår Nu tar vi banne mig Spelhelg! 27
  • 13 / 2 RTX ON! Så snyggt blir Metro: Exodus med strålspårning 26
  • 14 / 2 The Outer Worlds – Obsidian snackar och visar strider i ny film 23
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Vilket gammalt Nintendo-spel förtjänar en Switch-remake? 14
  • Senaste filmen du såg 203
  • Era tankar om Anthem? [Inför recension] 66
  • Forumlek - Spelrebus 325
  • Apex Legends, Officiella speltråden – Allmän Diskussion / Spelare / Frågor / Info 23
  • Geeks egna The Division 2-klan (PC) 52
  • Hårdare regler önskas i Apex bland annat. 18
  • Nyhetstråden! 1305
  • Som vi har väntat :) Kavli Raketost finns igen! 8
  • Vilken låt lyssnar du på nu? 2384
Obesvarade
  • Filmrecension: Alita: Battle Angel 0
  • Problem med ljud, ps4 0
  • Filmrecension: DET 0
  • Topplista 0
  • Mini NES 8 bit 0
  • Counterspy 0
  • [Säljes] CoD: Black Ops 4 till PC - Digital kod 0
  • Auktion på Presentkort på Paradox 0
  • Säljes - Trådlöst Headset Xbox One - Turtle Beach Stealth 600 0
  • [Säljes] Snes analogue Nt, 8bitdo controllers 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2019 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion