Far Cry 3-uppdatering låter dig förändra gränssnittet
Ubisoft har uppmärksammat att folk lackar ur på att de bombarderas med olika former av information när de spelar. En del vill kunna välja en mer minimalistisk approach, något som kommer fixas till.
Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också >_<
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-
ditt eget fel... och loada senaste quicksave är nästan alltid f11 fyi.
Så du har ingen att skylla mer än dig själva
Ja det är något jag har märkt, väldigt tydligt. Och det som sabbar FarCry 3 enligt mig, har bara lirat en halvtimme efter intron o är inte imponerad.
Varför ha openworld om jag ändå är begränsad till ett visst område? Jag tänker då på det första uppdraget då man ska plocka gräs. Går jag utanför det tänkta området så får jag en varning om "leaving mission area, mission fail in *nedräkning* WTF är det BF3 eller? Notera att detta är SP.
Läg till all jävla information som poppar upp hela tiden, och inte i kanten på skärmen utan mitt i, något dom nu då lyssnat på och ska patcha bort...
Intron var riktigt magisk och känslosam, men sen så.
O varför varför måste jag guidas till förbannelse var jag än ska?
Grafiken därtill är också medelmåttig.
+För röstskådisar och karaktärer, det märks redan från början att dom verkar vara topnotch.
Far cry III lider också av samma problem som i princip 9/10 moderna fps har.
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de. Totalt poänglöst och dödar spelkänslan.)
-T.o.m på svåraste graden blev man hållen i handen genom hela spelet. Är det förbjudet å få tänka själv nu för tiden?
Tycker det är trevligt för övrigt att ubisoft har lyssnat.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Förr i tiden så fick man aldrig "hjälp" i spelen, utan man fick lösa problemet själv, eller leta upp den väg man skulle ta.
Tycker det borde vara en självklarhet i dagens spel att man själv kan välja om man vill att hjälprutor och diverse ska dyka upp.
Är man inte en van spelare, eller helt enkelt ny så kan jag förstå att de kommer upp för att man ska lyckas med sitt uppdrag eller vad det nu är.
Tycker det är för mycket idiotförklaranden från speltillverkarna till oss spelare/konsumenter.
Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också >_<
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-
ditt eget fel... och loada senaste quicksave är nästan alltid f11 fyi.
Så du har ingen att skylla mer än dig själva
Nästan alltid F9* Men ja, klart man får skylla sig själv lite som leker runt ;p
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de.
För att vara korrekt så regenereras health bara inom en bar (man har 3 från början och kan få fler från skillsträden). Hamnar du nära döden så regenereras inte något alls utan man måste använda medicin/bandage. Medicin/bandage fyller upp 2 bars, men kan också göras bättre via skills.
Är inte 100% på hur det var i början, så kan ha fel på antalet, det är från huvet. I övrigt borde jag inte skriva "bar" för det är något helt annat på svenska. Hälsoplupp kanske?
Konstigt när dom vägrar lyssna på resten av oss typ 98% som ville ha servrar till multiplayern. men men
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de.
För att vara korrekt så regenereras health bara inom en bar (man har 3 från början och kan få fler från skillsträden). Hamnar du nära döden så regenereras inte något alls utan man måste använda medicin/bandage. Medicin/bandage fyller upp 2 bars, men kan också göras bättre via skills.
Är inte 100% på hur det var i början, så kan ha fel på antalet, det är från huvet. I övrigt borde jag inte skriva "bar" för det är något helt annat på svenska. Hälsoplupp kanske?
Precis.
Märkligt. För mig genereras hälsomätaren alltid "första biten" (om man är nära döden). Tycker spelet blir förenklat, oavsett hur många "bitar" som fylls på automatiskt, fast det är bättre än att all hp blir återställd om man tar skydd i 5 sekunder.
hehe. Ingen aning vad man kan kalla det.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de.
För att vara korrekt så regenereras health bara inom en bar (man har 3 från början och kan få fler från skillsträden). Hamnar du nära döden så regenereras inte något alls utan man måste använda medicin/bandage. Medicin/bandage fyller upp 2 bars, men kan också göras bättre via skills.
Är inte 100% på hur det var i början, så kan ha fel på antalet, det är från huvet. I övrigt borde jag inte skriva "bar" för det är något helt annat på svenska. Hälsoplupp kanske?
korrekt från min synvinkel sett... nära döden vet jag inte hur det funkar för då spammar jag q för glatta livet
Far cry III lider också av samma problem som i princip 9/10 moderna fps har.
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de. Totalt poänglöst och dödar spelkänslan.)
-T.o.m på svåraste graden blev man hållen i handen genom hela spelet. Är det förbjudet å få tänka själv nu för tiden?
Tycker det är trevligt för övrigt att ubisoft har lyssnat.
Annars kan inte ungarna spela det, vars föräldrar köper spelet åt dom. Vi andra självtänkande individer blir lidandes.
Något som stör mig i spelet är co-op där absolut ingenting sparas av vad man gör - och då tänker jag framför allt på alla vapen man tränar sig i, men inget sparas till nästa runda.
Ja det är något jag har märkt, väldigt tydligt. Och det som sabbar FarCry 3 enligt mig, har bara lirat en halvtimme efter intron o är inte imponerad.
Varför ha openworld om jag ändå är begränsad till ett visst område? Jag tänker då på det första uppdraget då man ska plocka gräs. Går jag utanför det tänkta området så får jag en varning om "leaving mission area, mission fail in *nedräkning* WTF är det BF3 eller? Notera att detta är SP.
Läg till all jävla information som poppar upp hela tiden, och inte i kanten på skärmen utan mitt i, något dom nu då lyssnat på och ska patcha bort...
Intron var riktigt magisk och känslosam, men sen så.
O varför varför måste jag guidas till förbannelse var jag än ska?
Grafiken därtill är också medelmåttig.
+För röstskådisar och karaktärer, det märks redan från början att dom verkar vara topnotch.
Nåja. Så illa är det inte.
Som du kanske märkt är alla uppdrag i princip instanserade. Varför de är det kan jag inte svara på, men inget jag fann något problem med.
De första uppdragen är i praktiken en tutorial, du kanske inte vill ha den men den är där. Tycker du blåser upp en relativt liten grej. Jag menar, området är ändå relativt stort, den visar dig vad du kan plocka och vad du kan göra med djur. Sweet, klart lämna in och fri. Har du köpt spelet så gör du dig själv en orättvisa genom att skita i det pga den grejen.
Vad jag minns så guidas du till det nuvarande målet du har framför dig, default på storyn. Ingen tvingar dig att gå någonstans såvida du inte accepterat ett uppdrag, vilket du kan överge bör jag tillägga.
Du har riktigt hårda krav om du anser att grafiken är medelmåttig. Antingen det eller så spelade du det till konsol.
Man blir endast begränsad till ett område om man accepterar ett uppdrag. Det är väl inte så konstigt? Om du får ett jobb i Södermalm, och sen drar du iväg till Umeå skulle nog din arbetsgivare också höja på ögonbrynen en aning.
Däremellan är det ju fritt fram att gå vart du än vill.
Bra att de lyssnar på fansen nu iaf! Hoppas de fortsätter göra det också.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också >_<
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-
Vet inte om du hittade rätt knapp, men det är printscreen. Men för mig blir screenshotsen väldigt konstiga med för mycket blur, ser ut som att han är närsynt...det bästa är väl att köra fraps antar jag.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Hade vart skoj om fienden attackerat övertagna utposter så det inte blir totalt dött efter att man tagit över alla utposterna..då är det väl bara att jaga reliker och skattkistor antar jag.
De gör de faktiskt men dina klonade polare är där och patrullerar och ser till att meja ned dem ifall de kommer för nära. Antar du kanske menade att man skulle få ett meddelande om detta och komma till undsättning? Problemet hade varit om man fått det mitt under ett story quest och dessutom kan jag tänka mig det hade hänt allt oftare ju fler outposter man tagit över
Man blir endast begränsad till ett område om man accepterar ett uppdrag. Det är väl inte så konstigt?
"Öppen spelvärld" med undantag för när man ska ut på uppdrag. Poängen med en öppen spelvärld är väl att man ska kunna göra lite vad man vill, fast man har anmält sig på ett quest?
Tänk om man i t ex borderlands II inte fick gå utanför själva mainquestet när man väl har accepterat det. Det är ju totalt nonsens Man kanske behöver ammunition... eller har glömt något. Det hade varit bättre om man hade kunnat få välja att "låsa" den övriga världen eller ha den öppen.
Är spelet inte tänkt som en öppen spelvärld, tycker jag inte heller att den ska försöka låtsas vara det heller.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Skillnaden är att man i Far Cry 3 väljer ett uppdrag, inte 27 som i BL2.
Behöver du ammo är det inte värre än att avbryta questen, hämta det, och sen köra den igen. Tar du ett jobb är det ju liksom ditt ansvar att se till att du är utrustad för det.
Det ÄR en öppen spelvärld. Det är inte konstigare än många andra spel där jobben begränsar dig litegrann.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också &gt;_&lt;
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-
ditt eget fel... och loada senaste quicksave är nästan alltid f11 fyi.
Så du har ingen att skylla mer än dig själva
Nämn några spel där det är f11, kan garantera att F9 är standard.