New Super Mario Bros. Wii en storsuccé

Robot
Medlem
New Super Mario Bros. Wii en storsuccé

2D ftw

Medlem

Jag gillar både 2D och 3D så jag säger SUPER MARIO FOREVER !!!

PaZ
Medlem

Helt olika användningsområden för min del. 3d är roligare på egen hand, 2d i grupp.

Inaktiv

Konstigt att de säljer mer om de görs TV reklam för de även i Sverige?

Medlem
Skrivet av Kotou:

Jag gillar både 2D och 3D så jag säger SUPER MARIO FOREVER !!!

Yeah

Medlem

Jag har alltid föredragit Mario i 2D, främst för att det inte är lika "rörigt" som 3D plus att det är så mycket roligare i multiplayer.

Hur som helst, kul att det fortfarande går bra för den gamle italienaren!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av PaZ:

Helt olika användningsområden för min del. 3d är roligare på egen hand, 2d i grupp.

Super Mario Galaxy har inget vidare bra stöd för multiplayer... Hur det är med andra 3D Mariospel vet jag inte...

Medlem

Jag har funderat starkt på att köpa en wii endast för att spela det spelet, verkar sjukt ball. Men det kändes som lite överdrivet för ett spel...

Medlem

Så grymt bäst det här spelet så man blev ju lite lessen när man spöa Bowser, men sen visade det sig att dom varit smarta och gjort en "fortsättning" så man blir sittande ett tag till!

Finns inget roligare att lira med polarna eller med familjen!

Och som sagt, finns väl ingen Mario med multiplayer i 3D så frågan är rätt ointressant.

Medlem

Synd att kvaliten dalar sedan Super Mario World...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det handlar nog främst om att 2D-Mario är enklare och når därför ut till en mycket större målgrupp, hur många barn under 9-10 år spelar mario galaxy? Och vilken målgrupp är den största ägaren av Wii? Småbarnsfamiljer såklart.
Sen är ju också mario i 2D by default, vilket gör att den når ut till alla gamla old shool fans också.

Medlem

Skulle inte ha nåt emot ett nytt Metroid eller Zelda i 2D.


signatur

Here to play.

Medlem

Köpte ett Wii till pappa och lillebrorn tillsammans med NSMB, de älskade spelet och spelade non-stop i en hel vecka, tills de klara av spelet och även öppnat diverse secrets. De frågade om det fanns fler mario-spel på Wii och jag fixade Galaxy till de. Efter 2 timmar så ringer de och undrar vad de ska göra på "skeppet".. Spelet är inte så enkelt som NSMB helt enkelt.

Medlem

det nya piratskyddet gjorde susen Ställde till det för många som fick hosta upp plånkan.

Medlem

Mario i 2D är lättillgängligt och det gör det till en vinnare


signatur

Rawr

Medlem

New Super Mario Bros. har minst "nytt" av alla spel sedan Super Mario 3 så det är ett väldigt konstigt namnval.

Medlem

Får en att undra hur mycket Super Mario Galaxy 2 kommer sälja.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Synd att kvaliten dalar sedan Super Mario World...

Snarare så att det störtdök efter Super Mario 64.

Det här har jag inte prövat men det verkar B.

Medlem

Ingen gör bra platformspel nuförtiden, efter denna succé spelföretag borde inse att genren inte är död och kanske vi får se fler 2D platformers i framtiden.

PaZ
Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av PaZ:

Helt olika användningsområden för min del. 3d är roligare på egen hand, 2d i grupp.

Super Mario Galaxy har inget vidare bra stöd för multiplayer... Hur det är med andra 3D Mariospel vet jag inte...

Precis det jag menade
Man kan ju assistera med en extra wiimote, men det har jag aldrig ens provat. mario galaxy i multiplayer skulle nog inte funka, och 2d i singleplayer är för ovarierat för min smak.

Medlem

Enkelt svar, det tilltalar casual gamern mer och är klassiskt.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

det nya piratskyddet gjorde susen Ställde till det för många som fick hosta upp plånkan.

Det skyddet knäcktes nästan lika fort som alla andra, däremot är det många som köpt det endå bara för att det är så bra.

1
Skriv svar