Project Godus får Mac-version & bakom kulisserna-video

Robot
Project Godus får Mac-version & bakom kulisserna-video

Med blott 9 dagar kvar fattas fortfarande en ganska ansenlig summa för Peter Molyneux Kickstarter-projekt. Kommer han uppnå målet i tid?

#22-cans, #populous, #project-godus-2


Medlem
Project Godus får Mac-version & bakom kulisserna-video

Hade jag haft pengar hade jag gärna bidragit men har lite ont om det atm ^^
Älskade att leka runt i Populous The Beginning, hoppas på att detta blir likadant även om de inte får ihop alla pengar :S

Medlem

Om man kollar videon så ser det dock ut som Mac är utvecklingsplattformen och inte PC.

DRM är något som är viktigt inte bara för mig utan många andra som donerar pengar till projekt på Kickstarter. Än så länge har de inte avslöjat detta och jag tror att en del avvaktar tills de har gjort det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Om man kollar videon så ser det dock ut som Mac är utvecklingsplattformen och inte PC.

DRM är något som är viktigt inte bara för mig utan många andra som donerar pengar till projekt på Kickstarter. Än så länge har de inte avslöjat detta och jag tror att en del avvaktar tills de har gjort det.

Har för mig att alla spel som kickstartats på Kickstarter har varit DRM fria, vet inte om det är något som de tvingats på eller om det är något de har valt.

Här är i alla fall vad som står på deras Kickstarter sida.
"Right now we are compiling a list of all the digital distribution channels that are available and are actively reaching out to the people behind them; DRM as well as DRM-free. Hopefully GODUS will reach its goal and be successfully funded, we will then work with our backers to see what platforms are preferred. Keep your suggestions coming in, as we will announce the initial list before our Kickstarter campaign is finished"

Medlem

Jag hade velat se något i stil av Black & White. Så fruktansvärt underbara spel. Hoppas på detta, dock är jag skeptisk då det ser ut att vara lite...smått? Fast det är inte anledningen till att jag inte donerar något, det är bara som oanställd fattig ungdom som ställer till det.

Medlem
Medlem

Av kommentarerna att döma ser det ut som jag har rätt. DRM kan mycket väl få folk att sluta donera pengar till projektet. Jag tror vi kommer se en ökning om de har med alternativet DRM-fritt och en dipp om de säger att de inte har det.

Jag gillar Peter och har så alltid gjort men de har en hel del att bevisa innan jag litar på att de vill ge oss spel från Bullfrog tiden, dock verkar det väldigt lovande än så länge.

1
Skriv svar