"Crysis 3 maxar konsolerna fullständigt"

Robot
"Crysis 3 maxar konsolerna fullständigt"

Cryteks Cevat Yerli uppger att det inte finns ens ett procent kraft kvar att utvinna ur de nuvarande trotjänarna.

#crytek, #crysis-3


Medlem
"Crysis 3 maxar konsolerna fullständigt"

Och spelet bara råkar se likadan ut på båda plattformarna, trots olika hårdvara?

Medlem
Medlem

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Medlem

Tvivlar absolut inte på det han säger, eftersom han pratar om rena datavolymer och rent kvatitativ grafisk utformning.

Men ja, dagens konsoller är hasande och väsande pensionärer vid det här laget.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja

Medlem

Det trodde jag Minecraft gjorde..

Medlem
Skrivet av predator:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja

Dock är materialet som visades upp på E3 inte från dagens konsoler. Det som visades upp drevs av en high-end PC.

Medlem

Snyggt med grafik men det betyder inte att allt hänger på grafiken


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja, det är bekräftat att det kommer till XBOX 360 och PS3.

Skrivet av MachOne:
Skrivet av predator:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:

Still, jag har sett en trailer på Watch Dogs, och det imponerar mer på mig.

Jag tycker Crysis 3 är imponerande, men Watch Dogs är steget över.

Men är Watch Dogs för denna generationen?

Ja

Dock är materialet som visades upp på E3 inte från dagens konsoler. Det som visades upp drevs av en high-end PC.

Ja materialet är uppvisat på High-End PC precis som Metal Gear Solid : Ground Zero och The Phantom Pain.

Vad tror du Crysis 3 visades på?

OT: Någon som vet varför vi har så få gjorda inlägg helt plötsligt?


signatur

Nämen!

"I belive you Kermit..."

Jag köper spelet oavsett hur det ser ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

crysis 1 maxar consolerna för länge sedan, men det våga dom inte säga för det var redan för många år sedan dom borde fixar nya konsoller

Medlem

Det var väl nåt sånt de sa om Crysis 2 också va? Känns bra att varje spel kan få ut det där lilla extra varje gång.

Medlem

Ha, ja vet inte vad han talar om (säkerligen vet han inte heller) men på Ps3 så ser Crysis 2 fult ut rent av, de lovade mirakel men ändå fick man en linjär tråkig shooter som var ful som stryk och ändå hade fps-problem. Konstigt att Crysis 1 sen kom till Ps3 också som såg nästan bättre ut samt funkade bättre.

Jag kommer inte att köpa Crysis 3:an, kanske sedan om de blir väldigt billigt, men även då bara om de faktiskt ser okej ut och mer än 5-10 fps. Att de försöker lura någon att deras Crysis 3 ser bäst ut med så många konsolexclusiva spel som ser bra ut, i så fall så skulle de ju vara tvugna att uveckla spelet på varje konsoll skillt för sig, ja antar att 360 är lead platform vilket innebär att Ps3 versionen lider vilket betyder att det kan göras bättre på Ps3 ännu. Som RAGE.

Ursäkta för mycket text men när dendär lögnaren drar igång så blir de lite väl mycket. Så nu då? Kan han börja göra roliga spel nu? (Okej ettan var helt okej)


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

"men pc:n är helt enkelt två nivåer högre upp" Måste bara skrivas
Jag gav bort min 360 för jag gillar ögon godis när jag spelar.
7 år gammal konsol borde inte vara svårt att maxa i dagens spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Synd bara att Crysis serien är totalt ointressant gameplaymässigt. Det är som att spela en techdemo. Snyggt men hur tråkigt som helst.

Spel som jag gjort fick slut på minne, gpu och cpu för mer än fem år sen

Medlem

Crysis 2 ser riktigt bra ut på 360. Då känns det lite segt att sen starta BLOPS2 (rent grafiskt menar jag).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Att de försöker lura någon att deras Crysis 3 ser bäst ut med så många konsolexclusiva spel som ser bra ut, i så fall så skulle de ju vara tvugna att uveckla spelet på varje konsoll skillt för sig, ja antar att 360 är lead platform vilket innebär att Ps3 versionen lider vilket betyder att det kan göras bättre på Ps3 ännu. Som RAGE.

Crysis 2 var typ identiskt på PS3 och 360.

Fast finns många spel på PS3 som imponerar betydligt mer än Crysis 2, och tvivlar på att trean blir snyggare än Last of Us eller Beyond Two Souls, de är exklusiva titlar som kan anpassas för hårdvaran fullt ut.

Medlem

Kommer inte vara speciellt grafiskt gentemot PC som vanligt iallafall (dock crysis 2 var ju mindre grafiskt på PC -PGA- "cons'lols" )

Medlem

Precis Farre vad jag tänkte.

Nähä? Undrar just vad gränsen är som är uppnådd med tanke på att konsolerna inte lär maxa Crysis.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Testpilot

Med tanke på de som alphatestat 3an så får ju det även top of the line PC's med de värsta grafikkorten att gråta så lär ju skillnaderna vara rätt fina mot konsoll.

Men det är sant , de lär ju få utnyttja varenda uns av konsollerna.

Det bästa är ju att med en bra PC så har man ett flyt som är så mycket bättre än en konsoll , märker det på min PS3a även om de synbara grafiska skillnaderna kanske är mindre märkbara på många spel.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Synd bara att Crysis serien är totalt ointressant gameplaymässigt. Det är som att spela en techdemo. Snyggt men hur tråkigt som helst.

något måste vara fel på mig isåfall, för jag har tagit mig igenom Crysis spelen och njutit av spela dom, medans spel som t,ex Farcry 3 som också är rätt "snyggt" orkar jag fan knappt spela igenom halva spelet, så fort jag sätter igång spelet så spelar jag typ 20min sen tycker jag det är totalt värdelöst. Och då har ändå farcry 3 fått så mycket beröm..

Så om det inte finns en enda procent kvar så får vi frame drops så fort det händer för mycket på skärmen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Undrar när det är dags för ett Crysis som kräver mer än konsolerna klarar?
Crysis 1 på sin tid krävde mer än de flesta gaming PC klarade, och gör än idag, medan Crysis 3 flyter bra på flera år gammal hårdvara. Framsteg minst sagt

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Och spelet bara råkar se likadan ut på båda plattformarna, trots olika hårdvara?

Vart står det att de kommer se likadan ut på båda plattformarna?


signatur

I want to play a game.

Medlem

Synd att Crytek inte kan fokusera lite mer på roligt gameplay istället för fin grafik.

Medlem

Men snälla, hur många gånger har man inte hört det här?


signatur

Game long and prosper

Skrivet av izayoi:

Synd att Crytek inte kan fokusera lite mer på roligt gameplay istället för fin grafik.

Bra skrivet!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar