Rockstar: "Vi vill se samtliga GTA-städer i ett spel"

Medlem

Jag älskar temat i Vice City, men städerna, landsvägarna mellan städerna och allt man kan göra i San Andreas är obeskrivligt, så därför faller min röst på SA, och därför ser jag fram emot GTA V mer än något av det tidigare GTA-spelen.

Medlem

Rockstar det är allas drömm <3


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

nice men hur ska man foga samman alla städer då dom befinner sig på varsin ände av en hel kontinent.
typ göra en helt ny region som representerar mellan-Amerika och som länkar samman Liberty City ,Vice city på östkusten med san andreas på västkusten med motorvägar, järnvägar och flyg.
för att inte tala om hur man ska få med london.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

har bara spelat San Andreas men det var ingen höjdare. ingen "mission retry" och att man blev av med alla vapen om man dog(bland andra irritationsmoment) gjorde gameplayet extremt segt

Medlem

GTA 3 givet? Banbrytande när det kom och födde Sandbox-genren. Utan det hade vi inte haft det GTA vi har idag.

Medlem

Vice city var ju sjukt kul när det begav sig. Känns ju dock som att femman kan bli nåt i hästväg. Ser jag fram emot

Medlem

både san andreas och vice city är riktigt bra spel. Jag har lagt ner så fruktansvärt mycket tid på dom båda men den tiden var det värt

Medlem

Bara de inte hoppar på online tåget :/

Medlem

GTA3, jag tror jag aldrig varit så imponerad av ett spel i mitt liv som när det kom. Älskade GTA2 i mp dess för innan, och var i och för sig helt paff som grabb när jag fick spela GTA för första gången.

Vice city hade klart min favorit story och karaktärer, musik och tema, därefter kan jag inte säga att jag tyckte särskilt mycket om något av dom.

Hoppas GTAV ändrar på det!

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

GTA 2 hands down.

Verkligen!

Skrivet av blackholesun:

har bara spelat San Andreas men det var ingen höjdare. ingen "mission retry" och att man blev av med alla vapen om man dog(bland andra irritationsmoment) gjorde gameplayet extremt segt

Man behöver ju inte sträckspela det liksom, det går att spara med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Nån typ av MMO variant skulle ju passa.

Usch, vilken hemsk idé! :s Det räcker väl med ett multiplayer-läge om man vill det. GTA ska fortsätta vara främst single-player för tusan. Tänk på barnen!

_ _
Vice City kommer nog alltid finnas i mitt hjärta. Alla GTA-spelen är ju underbara på ett eller annat sätt, men VC har den där speciella biten... som marsipanrosen på en tårta.

Medlem

Men hallå. Jag sa "variant". Inte rakt av något Worlf of GTACraft. Bara att man på NÅGOT sätt kan integrera med annat folk. Kanske nåt i stil med Borderlands?

Medlem

Även om senare GTA-serier har varit awesome. Så är San Andreas en klar favorit för egen del när det kommer till customization, alla möjliga skoj fordon, cyklar, viktupp/nergång.

Men ska jag vara ärlig så var det förbannat kul att köra över en lång rad med de "orangeklädda "munkarna"?" i GTA1 splatsplatsplatsplatsplat, Ah. Minnen.

Gta 2 hade otroligt fina explosionseffekter (tyckte jag, då)

Och locka ut poliser på spåren så de elektrifieras var även mysigt.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Vice City har jag haft roligast i, men GTA 3 får min röst för sin revolutionerade 3D-Värld på sin tid. Utan GTA 3 hade 3D-spel varit lite försenade.

Håller med dig i det här fallet, Vice city spelade jag mest men GTA 3 var något helt nytt när det kom, en (R)evolution minst sagt, då spelet omdefinerade open-world-sandbox.

sen hur san andreas kan få så mycket cred är för mig en stor gåta, då i min värld det ligger och plaskar bland dom jag tycker minst om i serien.
Men skulle tro att det är väl det första GTA som folk här på FZ fick lov att spela för mamma?

1.GTA 3 - Revolution
2.Vice City - Mest speltid i serien för min del
3.GTA - Kötta jogginggänget någon?
4.GTA 2 - Skön stil
5.GTA San Andreas - Inte min favorit direkt, plus för cykeln dock!
6.GTA 4 - Tröttnade ganska fort men fin grafik för sin tid.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Vice City är helt klart det bästa,
När San Andreas kom blev man grymt besviken när spelet innan hade varit så underbart.

Håller med där

Medlem

Alltså varför slösa dom energi på gta när dom har världens bästa (allvarligt nu, det är lätt topp 1 på min lista över spel jag spelat dom senaste 25 åren) spel i red dead redemtion, gör en uppföljare på det istället för det här

Medlem

Faaaan va fett det hade varit om samtliga städerna fanns i ett spel. Fatta vad mycket och utforska! Då vill jag se bra mycket fler fordon.

Medlem

Vice city all the way! Helt klart den tidsperioden de lyckats fånga allra bäst. Det mesta var riktigt bra i Vice City, musiken, radion, karaktärerna, uppdragen, röstskådespelarna och egentligen hela 80-tals känslan från Miami (Vice).

San Andreas är som kom efter VC, är dock rejält överskattat! Kan ha med att göra att början av 90-talet var riktigt trist i jämförelse med 80-talets framåtanda och positivism.

Medlem

Vice City.. Jag säger bara: Love Fist!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar