Heroes of Newerth hackat

Robot
Heroes of Newerth hackat

Alla med ett konto uppmanas att se över sina lösenord.

#s2-games


Medlem
Heroes of Newerth hackat

Var väl bara en tidsfråga innan en sånhär nyhet dök upp igen :[. Synd att det finns så många idioter på internet som inte kan växa upp.

Medlem

Och vad är anledningen till en sån här hack? Tjänar de något på att göra detta?

Medlem

Heroes of Newerth heter det, inte hereos
rätt ska va rätt.

Medlem

Som vanligt är de väl mest ute efter mailadresserna. Att dekryptera hashade lösenord tar alldeles för lång tid för att det ska finnas någon gagn i det. Om du inte har tillgång till ett massivt botnet förståss!

Synd att de håller på så här, det är väl för att testa sina "kunskaper".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

till er som undrar om dom tjänar något på detta. Ja dom hackar konton som är legacy som har köpt massor av ingame gold för early access skins som ej går att få längre och limited edition skins.

Vissa av dessa konton spelar endast dota 2 nowdays och dom säljer dessa för ca 35-45 euro.

så ja det är rätt mycket pengar dom kan dra in på detta.

dock är det bortom all existens okej. spelar ej hon men vill inte någon naab ska ha mitt konto eller någon ska tjäna pengar som ej kan arbeta för sina egna pengar.

Så bytar pw när jag kmr hem ifrån jubb

Inaktiv

Fasen vad jobbigt. Har juh mängder med samma användarnamn/lösenord.

Medlem

Ganska mycket för pengar också. Då många säljer bundle packs med 10+ account. Redan sätt ett antal fler tråder om personer som säljer sånt på olika forum

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Som vanligt är de väl mest ute efter mailadresserna. Att dekryptera hashade lösenord tar alldeles för lång tid för att det ska finnas någon gagn i det. Om du inte har tillgång till ett massivt botnet förståss!

Nja, de säljer väl vidare den hashade kombinationen, så kan köparna dekryptera dem såsmåningom. Poängen är att kombinationen finns ute där nu och att någon, nånstans kan knäcka den.

Derp vad jobbigt, har den användarnamn/lösenords-kombon på massa ställen jag med.

Medlem

Ämenvafan.. har säkert ngn sida där jag använder samma pwd med samma mailadress. Gör normalt inte det, men det har säkert hänt.

Inaktiv

Satan, jag kanske har reggat mig där någongång, så nu får man byta lösenord igen.

Dags att fixa ett unikt, svårt lösenord för varje tjänst och samtidigt lätt memorera det.

Finns det inget enkelt passwordprogram man kan ha till dom tjänsterna man bryr sig sådär lite om?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Satan, jag kanske har reggat mig där någongång, så nu får man byta lösenord igen.

Dags att fixa ett unikt, svårt lösenord för varje tjänst och samtidigt lätt memorera det.

Finns det inget enkelt passwordprogram man kan ha till dom tjänsterna man bryr sig sådär lite om?

Skriv lösenordet på fönstret - ut mot gatan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Coolminator:

Heroes of Newerth heter det, inte hereos
rätt ska va rätt.

Antagligen så var dom ute efter email addresserna, eller så anvænder dom før att hacka andra konton som t.ex. Guild Wars 2. Då många anvændare anvænder samma løsenord till båda spelen.

Nær dom hackar e.g. HoN så ær det lite værde av att ta øver kontot då dom inte kan sælja något, plus att eftersom HoN mærkt att dom blivit hackade så tar dom sækerhets åtgæder før att stoppa detta.

Dæremot så ær det inte lika lætt før e.g. Guild Wars att stopp adetta då dom inte kan se vilka som har konto hos t.ex. HoN och Guild Wars.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Satan, jag kanske har reggat mig där någongång, så nu får man byta lösenord igen.

Dags att fixa ett unikt, svårt lösenord för varje tjänst och samtidigt lätt memorera det.

Finns det inget enkelt passwordprogram man kan ha till dom tjänsterna man bryr sig sådär lite om?

KeePass kanske? http://keepass.info/

Medlem

eller den gamla hedliga papperslappen vid datorn

Medlem
Skrivet av Miindz:

Och vad är anledningen till en sån här hack? Tjänar de något på att göra detta?

de vill vara lite busiga bara

Medlem
Skrivet av Miindz:

Och vad är anledningen till en sån här hack? Tjänar de något på att göra detta?

Personen i fråga, RyanC, säljer just nu vilket konto som helst förutom adminkonton för $35 på hackforums.net.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Satan, jag kanske har reggat mig där någongång, så nu får man byta lösenord igen.

Dags att fixa ett unikt, svårt lösenord för varje tjänst och samtidigt lätt memorera det.

Finns det inget enkelt passwordprogram man kan ha till dom tjänsterna man bryr sig sådär lite om?

Jag använder Ewallet. http://www.iliumsoft.com/ewallet

Medlem

Man kan fan inte lita på nån på internet

1
Skriv svar