Datorn stänger av sig!

Medlem
Datorn stänger av sig!

Jag har redan gjort en sån här tråd, men behöver hjälp:

När jag spelar spel så stänger datorn av sig. Om jag kör på högsta grafik så stänger den av sig på 9 sekunder men kör jag på lägre grafik så kanske den kan klara sig i två timmar, men inte alltid. Jag kan spela Left 4 dead på högsta grafik utan att den stänger av sig, men inget annat spel. Jag kan spela Battlefield Heroes utan att den stänger av sig, men det är inget krävande spel. När den stänger av sig så blir skärmen svart och ljudet laggar ihop. Jag provade att öppna datorn på sidan för att se om det var överhettning som var felet, men det var det inte.
Kan det vara nätaggregatet som är för klent?

Jag har ett ace 500w nätaggregat. Den var någon som hade samma sort fast 620w och hans dator stängde av sig för att den var för klen.

Processor är amd phenom x4 9650 och grafik kort är nvidia gainward 9800gtx+ 512mb.

Jag har redan beställt ett nytt nätaggregat, men vill vara säker så att jag inte köper det i onödan.

nj
Medlem

Förmodligen nätagget (eftersom ACE är rätt välkänt skit som kan vara rent farligt för övrig hårdvara på lång sikt pga hög ripple), om du nu tex inte har ett moderkort som inte kan hantera din Phenom X4:s strömbehov.

Medlem

Kan vara fläkten till grafikkortet eller grafikkortet som är kass... min polare hade samma problem. köpte nytt grafikkort sen funkade det utmärkt. Eller som nj säger så kan det vara nätagget. öppna upp datorn och kolla om fläktar snurrar som de ska.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Låter som det är ett ström problem.
Grafikkortet kanske inte får tillräckligt med ström?


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

håller med nj, låter som ett nätagg som inte riktigt klarar av att driva din utrustning. har själv varit i den situationen där mitt nätagg inte klararade av att driva min dator. för mig hände det att moderkortet startade om datorn om inte strömmen räckte och det hände i vissa spel, ibland så kunde jag spela ett litet tag andra så gick det inte spela alls, omstart så fort spelet startade upp.

det var mitt grafikkort som inte fick tillräckligt med ström kan jag lägga till, hade ett 600w zalman nätagg, och efter att jag köpte att 1000w zalman så startar datorn inte om sig när jag spelar spel.

Ehrm, han har bytt nätagg, han gjorde en till tråd om detta förut. Den med Caps Lock. Han köpte ett Corsair 650 eller 750W nätagg.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Varför låses alla mína trådar när han har skrivit 5 om samma ämne?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Varför låses alla mína trådar när han har skrivit 5 om samma ämne?

Bra fråga. Han har väl gjort nästan 8 trådar på bara 2 veckor?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar