Medlem
Bluescreen

Har en HP Pavillion t3265.se. Det är en gammal Pentium 4 dator. Men nu så köpte jag ett nytt moderkort och en Quad Core.

Moderkortet är ett Asus P5N73-AM
Processorn - Intel Core 2 Quad Q8200 2.33

Jag satte i delarna i Tordags och datorn har bootat fint och så... Men nu har jag upptäckt att varje gång jag ska starta ett spel får jag Bluescreen (BSoD).

Vad kan vara felet nu?


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

nj
Medlem

Vad står det i blåskärmen?

Några gissningar är väl klent nätagg, överhettning, bristande drivrutiner.

Medlem

Varför skulle det överhetta med fabriks fläkten? Jag har installerat alla drivrutiner som finns med på CD:n till moderkortet.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Skulle tippa på ett klent nätaggregat?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Genom dom förslag som du har fått så kan man ju utesluta överhettning och drivrutiner eftersom du redan har fixat det. Som det har sagts tidigare så kan det vara nätaggregatet som inte klarar av att leverera tillräckligt. Du kan ta reda på hur mycket den klarar av att leverera genom att öppna datorn och titta på utsidan av nätaggregatet där det står hur många watt den kan leverera, det ska oftast synas rätt tydligt.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Mycket möjligt eftersom att det är en gammal pentium 4 så borde nätagget inte vara så kraftigt + att delarna drar mer ström när de kämpar på mer när du startar ett spel(right?)


signatur
Medlem

Tack för svaren Guys


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

1
Skriv svar