Årets spel 2012 – Skribenternas val #1

Inaktiv
Skrivet av WRRRRR:

tycker ME3 var absolut en av de bästa spelen i år. slutet var dock för djupt för de flesta att förstå (enligt mig) och det kändes som fansen börja lipa bara för att Shepard inte överlever i alla slut

Jag ville faktiskt att Shepard skulle dö, för att göra det mer dramatiskt etc. Men att han/hon dör av en regnbågskanon?

Löjligt.

Spoiler tillagt av moderator.

Skrivet av Prexun:
Skrivet av WRRRRR:

tycker ME3 var absolut en av de bästa spelen i år. slutet var dock för djupt för de flesta att förstå (enligt mig) och det kändes som fansen börja lipa bara för att Shepard inte överlever i alla slut

Jag ville faktiskt att Shepard skulle dö, för att göra det mer dramatiskt etc. Men att han/hon dör av en regnbågskanon?

Löjligt.

Spoiler tillagt av moderator.

Dude, inga spoilers tack. Det förstår du väl att du inte ska skriva.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av lufven:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skribenternas personliga val, som motiveras i texten.

Tyckte inte att jag fann någon motivation till varför ME3 vart så jävla bra.

Vad skönt att folk tycker olika då. Om det skulle vara en populäromröstning skulle nog CoD vinna. Men det kanske är bättre det? Nja.

Skrivet av lufven:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skribenternas personliga val, som motiveras i texten.

Tyckte inte att jag fann någon motivation till varför ME3 vart så jävla bra.

Vad skönt att folk tycker olika då. Om det skulle vara en populäromröstning skulle nog CoD vinna. Men det kanske är bättre det? Nja.

+2 om d hade gått


signatur

//Peace out

Medlem

Jag har inte spelat någon av spelen på listan, min bästa spelupplevelse 2012 är dayz. Inte ett spel, utan en mod, men ändå den bästa upplevelsen.

Medlem

Spilertaggade tillagda. Kör med taggar om ni ska diskutera slut, finns nog en hel del som fått spelen i fråga i julklapp eller dylikt.


signatur

Videomupp

Medlem

Mass Effect <3 och det var inge fel alls på slutet imo. Men sen var det resan från start till slut genom hela serien som för mig gjort serien till det bästa jag kört.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av vuze2143:

Guild Wars 2 ?

Troligt.

Att det fick bra betyg är det tydligaste tecknet någonsin på hur jävla trasiga recensioner av spel är, du vill att jag skall utveckla? Javisst.

På papper är spelet 10/10. Det ser bra ut, det är tajt, allt är designat in i minsta detalj baserat på olika parametrar. Helt perfekt. En månad senare insåg typ alla hur totalt tappat det var på någon sorts spelglädje eller moment som engagerar, intresserar och taggar den som spelar.

Men sätter man allt på papper så får man bra recensioner. Även fast fan ingen hade speciellt roligt.

Det är världens mest streamlinade och polerade ingen-jävla-ting.

Det är såklart ingen lag, och det finns bra. Delvis här på FZ. Men generellt så kan man nog anse spelrecensent som det mest amatörmässiga och pajasaktiga högt ansedda yrket i världen. Aldrig har så många velat arbeta som något som dom som är är så dåliga på.

Nu menar jag inte att man har "fel" om man gillar GW2, men att det har "Universal Acclaim" är ju en total branchmässig pinsamhet och bör tas upp på krismöte med facket.

"En månad senare insåg alla"

Fy fan vilket skitsnack, bara för att spelet ej lägger focus i pve.
Tips är att skaffa ett gear, sätta sig i www med några polare, och du kommer att upptäcka att spelet är väldigt roligt.
Även " in to the mist" visar upp en väldigt välpolerad pvp där hjärna går före gear eller diverse op - klasser.

Dagens tips, det är jävligt farligt och använda ordet "alla".
Du gör en generalisering utan grundläggande fakta

Medlem

Årets spel för mig var helt klart Dragons Dogma.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Davisx3m:

The Walking Dead är enligt mig det bästa Single-player upplevelsen jag gjort de senaste 5 åren. Wow! loving it!

Har du haft problem med sparfiler?

Nej, lyckligtvis inte!

Skrivet av WildThing:

Spilertaggade tillagda. Kör med taggar om ni ska diskutera slut, finns nog en hel del som fått spelen i fråga i julklapp eller dylikt.

Tackar. Jag har inte spelat det än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Davisx3m:

The Walking Dead är enligt mig det bästa Single-player upplevelsen jag gjort de senaste 5 åren. Wow! loving it!

Har du haft problem med sparfiler?

Nej, lyckligtvis inte!

Läste vidare på nätet, det stod att det var mest Windows 8 - ägare som har haft det problemet. Hoppas de fixar det, det är ju ett spel man vill testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad jag än hade hoppats få ut av den här läsningen

så vet jag i alla fall att shepard dör

Spoilertags tillagda //Mod

Medlem
Skrivet av vuze2143:

"En månad senare insåg alla"

Fy fan vilket skitsnack, bara för att spelet ej lägger focus i pve.
Tips är att skaffa ett gear, sätta sig i www med några polare, och du kommer att upptäcka att spelet är väldigt roligt.
Även " in to the mist" visar upp en väldigt välpolerad pvp där hjärna går före gear eller diverse op - klasser.

Dagens tips, det är jävligt farligt och använda ordet "alla".
Du gör en generalisering utan grundläggande fakta

Instämmer. Jag respekterar din välmotiverade inställning till spelet Preed, men jag håller personligen inte med. Alls.

För mig är GW2 det perfekta MMOt. Precis lagom av allt och otroligt välpolerat, jag är fortfarande fullkomligt såld på hela paketet, och nytt material släpps regelbundet.

Men nu ska vi inte sitta och ifrågasätta vilka titlar som är med och vilka som inte är med. Detta är ju som sagt skribenternas val!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Geeks Gaming

Skulle säga ingen av dom... :S
För mig så är FarCry3 årets bästa... om man bortser från multiplayer

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av vuze2143:

"En månad senare insåg alla"

Fy fan vilket skitsnack, bara för att spelet ej lägger focus i pve.
Tips är att skaffa ett gear, sätta sig i www med några polare, och du kommer att upptäcka att spelet är väldigt roligt.
Även " in to the mist" visar upp en väldigt välpolerad pvp där hjärna går före gear eller diverse op - klasser.

Dagens tips, det är jävligt farligt och använda ordet "alla".
Du gör en generalisering utan grundläggande fakta

Instämmer. Jag respekterar din välmotiverade inställning till spelet Preed, men jag håller personligen inte med. Alls.

För mig är GW2 det perfekta MMOt. Precis lagom av allt och otroligt välpolerat, jag är fortfarande fullkomligt såld på hela paketet, och nytt material släpps regelbundet.

Men nu ska vi inte sitta och ifrågasätta vilka titlar som är med och vilka som inte är med. Detta är ju som sagt skribenternas val!

Tackar för att jag inte ansågs prata med mat i munnen iallafall.

Pekar även till raden "Nu menar jag inte att man har "fel" om man gillar GW2, men att det har "Universal Acclaim" är ju en total branchmässig pinsamhet och bör tas upp på krismöte med facket."

Är väl det jag myntar mer. Jag köper att spelet har en marknad och att visst folk genuint gillar det. Men jag tror att 80% av recensenterna som gav det 9/10 i betyg spelade det i max en månad och antagligen egentligen inte hade speciellt roligt, Jag tycker det är ett stort problem speciellt när det enda sättet recensioner kan fungera är att dom huvudsakligen hålls subjektiva. Men spel tycks betygsättas på produktionskvalité i varje individuell aspekt i spelet istället, då blir det riktigt snett, tycker jag. I princip skulle man kunna programmera en spel-recensions-bot och få samma resultat som de flesta spelrecensioner anser jag, och kan man uppnå likvärdigt resultat i vad som i essens är konstanalys med en robot som med recensenter, då är man riktigt illa ute.

Du, jag, recensenter och alla andra som har varit med i svängen ett tag kan kolla på 20 sekunder gameplay, förutsatt att det är representativt, och direkt gissa vad det kommer få för % average på metacritic med en 5% marigin of error och lyckas med det 9 gånger av 10. Håller man med om detta bör man förstå hur pajasaktig den analys som görs av recensenter är.

Om du gillar GW2 är det great, och att generalisera med "typ alla" osv i början var kanske lite hårt. Men jag tycker min poäng håller iallafall angående recensioner av spelet.

Ursäktar att mina inlägg alltid blir så jävla långa. Är nått jävla fel jag har. Skall skaffa blogg snart, jag lovar, så jag kan isolera min rant-personlighet till något som är lättare att undvika. Redigerare sökes, betalas med julmust.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Du fick en tumme-upp Preed, trots att jag inte blint håller med dig. (Så ska det funka när åsikter och känslor formuleras väl!)

Håller helt med dig om hur lätt det är att idag snabbt bilda sig en uppfattning om spel idag, det är sällan man blir förvånad tyvärr.

Det konstiga med GW2 är att det verkar som folk tycker så radikalt olika om det! Det finns liksom ingen direkt gråzon. Personligen älskar jag det, medans andra tycker det är lika med hissmusik. Många tycks inte ens uppskatta den visuella estetiken. Jag tror dock, och hoppas, att recensenterna verkligen hade kul när de lirade inför betygssättningen istället för att bara snabbt gissa sig till potentialen. Jag undrar dock hur t ex Diablo III hade betygssatts om de bara spelat några timmar bortom att sänka Diablo på softcore Normal, eller ens det...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

... deleted ...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av vuze2143:

Guild Wars 2 ?

Det är världens mest streamlinade och polerade ingen-jävla-ting.

Summerar nog ganska perfekt varför jag total tröttna på det, allt känns bara så omotiverat även om det är perfekt på alla tekniska sätt å vis.
Utan RvR eller några andra speciellt intressanta intriger så kunde jag verkligen inte hålla mig fast vid det, trotts att jag verkligen försökte gilla det. Precis som majoriteten av alla andra mmos så känns det som vad man än gör så påverkar man världen noll. Men på något sätt fick dom det att kännas ännu mer livlöst genom att döda nästan all aktiv interaktion mellan spelare. I stort sätt behöver man aldrig tala med en annan spelare, ingen kan sno ens loot, ingen man direckt köpslår med, inget behov av att tala med någon crafter...

Synd, jävligt synd.

Medlem

hur var de man sa nu smaken är som baken ?

Medlem

Varför klagar alla på dessa listor, detta är ju skribenternas egna val. Den andra top 20 listan ni kan börja klaga över startar ju den 29:e.
Alla har inte samma smak som just "du", det är dags att inse det nu.

Medlem
Skrivet av WRRRRR:

tycker ME3 var absolut en av de bästa spelen i år.

slutet var dock för djupt för de flesta att förstå (enligt mig) och det kändes som fansen börja lipa bara för att Shepard inte överlever i alla slut

Spilertaggar tillagt av mod

Nej, det var inte för djupt för de flesta att förstå, det var som gjort av en femåring, för femåringar.

Skrivet av snickerboa:

Vad jag än hade hoppats få ut av den här läsningen

så vet jag i alla fall att shepard dör

Spoilertags tillagda //Mod

Fast det vet du inte heller, tyvärr.
Eller ja, kanske i din genomspelning...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Preed:

~ Jag köper att spelet har en marknad och att visst folk genuint gillar det. Men jag tror att 80% av recensenterna som gav det 9/10 i betyg spelade det i max en månad och antagligen egentligen inte hade speciellt roligt, Jag tycker det är ett stort problem speciellt när det enda sättet recensioner kan fungera är att dom huvudsakligen hålls subjektiva. Men spel tycks betygsättas på produktionskvalité i varje individuell aspekt i spelet istället, då blir det riktigt snett, tycker jag. I princip skulle man kunna programmera en spel-recensions-bot och få samma resultat som de flesta spelrecensioner anser jag, och kan man uppnå likvärdigt resultat i vad som i essens är konstanalys med en robot som med recensenter, då är man riktigt illa ute.

Du, jag, recensenter och alla andra som har varit med i svängen ett tag kan kolla på 20 sekunder gameplay, förutsatt att det är representativt, och direkt gissa vad det kommer få för % average på metacritic med en 5% marigin of error och lyckas med det 9 gånger av 10. Håller man med om detta bör man förstå hur pajasaktig den analys som görs av recensenter är.

Om du gillar GW2 är det great, och att generalisera med "typ alla" osv i början var kanske lite hårt. Men jag tycker min poäng håller iallafall angående recensioner av spelet.

Generaliseringar är ju vad du kör med konstant när du påstår att 80% SÄKERT inte ens hade roligt när de spelade och ändå satte höga betyg etc,

Flera av dina "poänger" kan väll sägas om alla spel? Tyvärr byggs det upp formler inom genrer när spel blir framgångsrika, MMO, FPS, RTS, många spel blir jävligt lika varandra. Brist på fantasi? kanske, eller så har man bara spelat ett spel och tänkt, fan detta är bra, men om de bara kunde vara såhär istället, GW2 tar bort mycket av det jag hatar med MMOn, tävligen om resurser, killsteal, etc etc och dessutom är det snyggare och låter bättre än de flesta.

Och Det måste du väll fatta att när man ska recensera ett MMO som nyligen släppts så kan man inte spela mer än en månads tid innan man recencerar? De flesta spelrecentioner skrivs med bara dagar eller möjligtvis veckas spelande i ryggen för att kunna hinna med vågorna av nya spel som ständigt kommer.

Och trist för dig om du inte kände dig engagerad i storyn och världen, men den funkar fint för mig som aldrig riktig kände mig hemma i Azeroth och blev väldigt besviken på D3 dessutom.. Tror inte GW2 är bästa MMOet någonsin, men det känns definitivt bäst just nu av de jag testat, och jag har testat de flesta, utom Tera, Wildstar & några obscyra asiatiska titlar som inte riktigt slagit i väst ännu...

Jag tror att man kan ha blivit besviken på GW2 om man 1) trodde att det skulle vara helt utanför MMOformeln och kännas bara nytt och fräsht, Eller 2) om man trodde det helt skulle följa den normala formeln och gick in med fel inställning, att man skulle rusha igenom spelet till pve-endgame och då missade hela poängen?! ^^

Så igen, synd att du inte gillade spelet, men kom inte dragande med din påhittade statisk med 80% hit och dit, för det har du ingen täckning för!

Edit: vill sluta med en liten länk; http://angryjoeshow.com/2012/12/top-10-best-games-of-2012/

Diggar man inte en högljudd men jävligt rolig amerikan så kan man lyssna på en jäkligt soft sydafrikan istället; http://www.youtube.com/watch?v=h_ln6glFBVg

ign anser oxå att; http://www.youtube.com/watch?v=uZ0isutbEhE


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar