Årets spel 2012 – plats 4-10

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Reize:

Det verkar som redaktionen inte riktigt förstått Hotline Miamis symbolik... Jag rekommenderar alla som är intresserade att titta på detta: http://www.youtube.com/watch?v=AixOBp15KdI&feature=youtu....

Alltså, man kan göra fundamentalt olika tolkningar. Vad som är mer rätt än den andra tolkningen är i mina ögon den som kan bygga upp sin argumentation bäst. För egen del ifall man kan dra paralleller till filosofin som inte gjort annat än att analysera och förstå fenomen och många gånger ligger långt före någon som analyserar rakt igenom på känsla.

Jag menar att jag tycker det är fel att FZ anklagar folk som finner HLMs ultravåld underhållande för att inte förstå spelet. Dennatons poäng är ju att välkonstruerade spelmekaniker alltid roar spelaren, oberoende av spelets kontext.

Tycker det är aningen trångsynt och ytligt att helt sonika dra slutsatsen att antivåld är Dennatons enda budskap. Om så var fallet hade inte spelet varit uppbyggt så som det är.


signatur

Imperator

Medlem

Ganska säker på att X-com och The Walking Dead är med på top 3. Helt säker på att The Walking Dead tar förstaplatsen.

Troligtvis är det dishonored som är med också, men det ger jag inte mycket för. skulle hellre sett far cry 3 isf...

Missar de X-com så är det skandal. Lätt ett av 2012 roligaste spel i mitt tycke, och ett av de få som pallade hypen.

Redaktör
Skrivet av Rakoon:

Är det fz själva som gjort denna lista?
Pinsamt att ME3 är före AC3 och Borderlands 2. Redan 10 min i dessa spel hade man bättre spelupplevelse.
Såg att Dishonored inte fanns med ännu, så kan bara hoppas att spelet inte kommer med i listan.
Pinsamt om det är top 3 på fz.

"Pinsamt" är ett väldigt, väldigt missbrukat ord.


signatur
Medlem

Listan är ju subjektiv och det är även er gamers åsikt och ska man då börja jämföra två subjektiva åsikter och utifrån det utröna pinsamheter är ju bara... pinsamt... Ta listan för vad den är istället för världen gick trots allt inte under.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Preed:

Top 3: The Walking Dead, Dishonored.. Ooooch?

Xcom.

Yup, utan tvekan.

Medlem

Det finns så mycket bevis på allt slarv och hur ME3 skulle kastas ut i butikerna så snabbt möjligt. Förutom slarv storymässigt så är det även bara att kolla på t.ex animationerna. Dåliga och stela rörelser, osyncade munrörelser till samtalen, ögon som blir skelade och karaktärer som ibland blir osynliga under konversationer. Som sagt, ME3 är och kommer förbli en ofärdig produkt

12
Skriv svar