Medlem

Härligt, då lär man inte bli besviken då.
Imponerande att de lyckats göra ett bra "mellanspel". Dock så blev trilogin inte just en trilogi, eller har jag missuppfattat något?
Aja, det spelar ju mindre roll när spelet verkar riktigt, riktigt bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

fan jag skulle få det i morse men fick det aldrig värkar som om brevbäraren blev sugen på spelet eller så var det väll vädret men fan vad jag längtar fy skäms posten om ni måste borde ni använda bandvagnar för att leverera posten i Stockholm

Medlem

Beställde det från Elgiganten och det är inte ens skickad idag. Där får man för man vill spara in några kronor på spel


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Mycket roligt spel, men jag klarar bara köra igenom det en gång.. sedan vill man ha 3an

10/10 ! !

Medlem

Så sjukt bra spel.

KoP
Medlem

Hunnit med att spela ett par timmar och allt jag kan säga är att det är underbart! Synd att man måste jobba imorgon. :/ Men men.. sen har man ju hela helgen på sig att gräva ner sig i ME 2.

Medlem

Några timmar in är det jävligt kul. Fortfarande lite tveksam till det nya systemet men det lossnar väl efter ett tag.

Medlem

Ruggigt bra spel. Synd att de "fördummat" vissa delar istället för att förbättra de som va opolerade i ettan. D.v.s. tagit bort istället för att förbättra. Hade velat ha lite mer djup i rollspels-delen.

De skulle förbättrat Mako delen istället för att ta bort den.
Att probea planeter är fruktansvärt tråkigt.
För lite side-quests, de som är där tar typ 2 minuter att göra per styck.
Item-systemet suger, kunde förbättrar looting delen istället för att ta bort den.

Medlem

blir lätt ett köp.

Inaktiv

SuperSkräp, vet inte om jag ska avunda eller misstänka andras smak, alla som säger det är bra kanske är troll.. men dom har iaf nått att spela. :z

Medlem

Har bara kört i ca 3 timmar ännu men så trevligt och roligt det är!
Visst, det är lite störande att man inte kan sätta ut en markering på kartan så man lätt kan springa någonstans (eller bara jag som missat det?) men ändå! Så kul än så länge!
Och ens medhjälpare... I ettan kände jag inte minsta misstro till någon av dem (vilket man ju inte heller behövde), men nu känner man ju sig misstänksam mot vissa av dem istället

Medlem

Fenomenalt. BioWare är rollspelens gudar! ge mig 3an!

Medlem

3.7/5. Välgjort men det är inte sååå roligt att spela faktiskt. Sedan så finns det på tok för mycket dialog.

Ska spurta iväg men nix, det går inte för jag var för nära ett skydd och hon får för sig att ta skydd istället. Spelet spelar lite för mycket för mig i många fall.

Medlem

Ser lika uselt ut som första. Urtråkiga, linjära banor som består av, mestadels, tomma korridorer, och är det inte tomt så har man staplat upp lite lådor här och var för att fylla ut. Det där "tricket" kanske gick hem när Doom1 var det hetaste 3D spelet som fanns, men inte 2010. Vem f-n orkar ens ta sig igenom spel med så pass tråkiga och linjära banor? Ni borde få medalj eller nått (eller se er om efter betydligt bättre spel, för dom finns, som tur är. )

KOTOR (1+2) var visserligen uselt på samma sätt, men där finns det iaf en bakgrunds-"lore" (iom filmerna) som gör det hela åtminstone lite bättre (inte tackvare Bioware direkt).


signatur
Inaktiv

Älskade ettan och har längtat i 2 år på detta...
Tyvärr så var posten sega för mig så får det förhoppningsvis imorgon..
Men verkar riktigt najs, dock lite synd att man helt plötsligt har ändrat till ammo?? Va skönt och slippa tänka på det liksom...

Till ovanstående talare så fattar jag inte hur du kan säga att banorna är linjära och tråkiga??? Korridorer med lite lådor?? wtf???? Man spenderar ju för helvete knappt nån tid inomhus ens...

Fick spelet idag och säger bara WOOOW! Det här är extremt bra ett tips är att man spelar på åtminstone svårighetsgrad Veteran. Det klart bästa spelet man spelat på länge detta spelet bevisar att RPG action verkligen är bäst på PC. Rock on Bioware ;):up:


signatur
Inaktiv

En klar förbättring från första spelet i mitt tycke. Inte klar än men storyn värkar bli lite platt utan större höjder, dock top kvalite.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Kaleid:

3.7/5. Välgjort men det är inte sååå roligt att spela faktiskt. Sedan så finns det på tok för mycket dialog.

Du kanske ska satsa på något annat än just rollspel då? Kanske Quake vore något för dig..


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Har båda spelen hemma. Har inte spelat ME1, utan började spela ett par timmar på ME2 direkt. Gudomligt spel. Men nu har jag börjat ångra mig och jag tar nog och installerar ME1 och kör klart det först.. bra eller anus?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Skrivet av Gordon Freeman:

Har båda spelen hemma. Har inte spelat ME1, utan började spela ett par timmar på ME2 direkt. Gudomligt spel. Men nu har jag börjat ångra mig och jag tar nog och installerar ME1 och kör klart det först.. bra eller anus?

Låter som en toppen bra idé:up:. Jag märkte igår att mycket man har gjort i ettan kommer över till tvåan om man importerar sparfilerna. Jätte spännande.


signatur
Medlem

Ska lätt köpa det här. Ettan var grymt. Synd att det är lite mycket månad kvar av lönen just nu

Medlem

Lirade hela kvällen igår, damn jäkligt snyggt och jäääkligt ballt, men kan man inte byta ut armor osv på sina party members? :/

Medlem

De som tycker det är linjärt kan ju ta sig, det är inget free roaming spel, detta är en en bok eller film, det är storyin som är viktig, inte gameplay...

Det Bioware är lungt mästare i RPG spel...

Dock så ångrar jag mig lite att jag spelade det här, kan INTE vänta på 3an eftersom detta var så spännande... ARG MASS EFFECT 3 TBA 2011 ARG! DET ÄR LÅNGT KVAR

Medlem

humm... Tror skribenten ser på ett gäng underliga tv-serier

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Spelet var väldigt bra, men är missnöjd med slutet. Var inte lika epic som i 1an

Det finns olika slut

Inaktiv

Bästa jag spelat på otroligt länge, bra rörelseschema, roliga intriger och en himla massa splatter scener!

Inaktiv
Skrivet av Neoxus299:

De som tycker det är linjärt kan ju ta sig, det är inget free roaming spel, detta är en en bok eller film, det är storyin som är viktig, inte gameplay...

Va? Vilket resonemang, herrn kanske enbart skulle inrikta sig på film och böcker istället?

Jag tycker att ett spel med störande spelkänsla/kontroll är omöjligt att få inlevelse i.
Ungefär som om någon skulle fylla dina böcker med stavfel och riva ut en sida här och där.

Inaktiv

Återanvänder de fortfarande banor?
Var otroligt störande i ettan... Gick man in i en byggnad på en planet kunde det se exakt lika dant ut invändigt på en annan.

Medlem

Härligt spel, lätt värt femman i betyg!

Jag har bara lirat litegrann igårkväll, importerade min lvl60 female Infiltrator från ettan!


signatur

Meep!

Jag tycker pc konverteringen känns ganska kass och i alla fall jag uppskattar inte global cd samt att alla magier har en tendens att sätta sig i väggen eller andra objekt om man inte skruvar dem som en påtänd assasin ifrån filmen Wanted. Jag kanske inte behöver säga att jag spelar magiker (adept).

Sedan att de inte förbättrat granaterna är skam (de var konstiga i 1:an och i 2:an känns de som fjuttiga sega påsksmällare som man ändå aldrig har ammo till) och man har ingen aning om när man kan springa eller inte (ingen mätare eller ljud som uttrycker att man blir trött eller inte, man bara slutar springa efter en liten stund och kan inte springa igen), för att inte tala om att det näst intill är omöjligt att svänga när man springer.

sedan allt förbannad menynavigering och VARFÖR har de tagit bort oändligt med ammo? Kom någon på att det var en bra idé att bara skippa biten med oändligt med skot? Okej om det kanske gör mindre ont heller något men möjligheten kan ju vara kvar i alla fall.

Förutom alla små brister (ingen förbättring av musik heller, snarare bara mer av samma fast i sämre variant samt att bugga fiender (så de inte kan skjuta på dig men du skjuta tillbaka) är så lätt att man kan skratta ihjäl sig) så är det ett helt okej spel. Men alla dessa småsaker gör att jag skulle inte ge det en 5:a utan snarare en 4:a eller kanske 3... det beror på hur resten av spelet urartar sig.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Skriv svar