• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Favorit-explosioner i spel 0
  • Ny Venom-trailer - med Venom! 2
  • Retrolan 2015 i mitt kök 0
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 14
  • Stora humortråden 38
  • Är spelomslagen döda? 15
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 20
  • Battlerite 5
  • Free Fly-helg i Star Citizen 52
Nya recensioner
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
  • Recension – Qube 2 5
Nya medlemsrecensioner
  • Shadow of the Colossus 1
  • Return to Return to castle Wolfenstein 2
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
  • 30 timmar med Ni No Kuni II 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Testpilot: Ergotech Freedom Arm - flexibelt bordsfäste för datorskärmen Igår
  • AMD slutar sälja flera äldre Ryzen-modeller Igår
  • Razers slimmade speldator Blade Stealth går nu att beställa till Sverige Igår
  • Quiz om processorsocklar svårast hittills Igår
  • Sharp lanserar den första 8K-upplösta TV:n för den europeiska marknaden 22 / 4
  • Microsoft lägger till 120 Hz-stöd för Xbox One 22 / 4
  • EK Water Blocks äntrar marknaden för färdigbyggda datorer 21 / 4
  • AMD lanserar strömsnåla Ryzen 5 2400GE och Ryzen 3 2200GE 21 / 4
  • Teknikstund: Ska skärmen vara böjd? 21 / 4
  • Miljontals användare drabbade av skadliga annonsblockerare 20 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Snart kan du ringa med Apple Watch i Sverige Idag
  • Android och innovationer – meningarna går isär Igår
  • Så funkar Icloud Igår
  • Spotifys hemliga vapen 22 / 4
  • #227: Du är också en idiot på nätet 21 / 4
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
  • Google Chat ska lösa meddelanden på Android – igen 20 / 4
  • Snart har du SL-kortet i mobilen 20 / 4
  • 14 tips som gör dig till Spotify-proffs 19 / 4
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Gamestick - en smidig konsolutmanare

1
2
Skriv svar
2013-01-04 07:53
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

Liten som en usb-minnessticka och med ett pris som inte är mycket högre än ett nytt spel.

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2013-01-04 08:13
Permalänk
conthox
Medlem
❤

Ännu ett, en ny trend? Så, istället för att vi har tre standarder så kommer vi ha femtioelva snart?

2013-01-04 08:22
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤

Fast även denna kör ju Android, en ganska vedertagen standard vid det här laget

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

2013-01-04 08:27
Permalänk
burkmopp
Medlem
❤

Förtum en massa andra tankar om konsolen eller vad det nu än bör kallas, så är det jag konstant tänkte på att den där kontrollen såg verkligen inte bekväm ut. Faktum är att den påminde mig om NES gamla fyrkantiga kontroller, dom var verkligen inte bekväma i längden.

Annars verkar det mest som en DS eller liknande beroende av en TV skärm, men å andra sidan kan väll inte någon av dom handhållna utnyttja en TV. Det kan funka för lite party spel kan jag tänka mig, den som lever får se.

2013-01-04 08:42
Permalänk
Hipshot
Medlem
❤

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Too real to be dream, to painful to be a nightmare.

2013-01-04 08:43
Permalänk
conthox
Medlem
❤
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nja, jo. Men meningen "över 200 stycken ska vara direkt kompatibla från start." gav mig intrycket att det var något som krävde att spelen skulle behövas anpassas till just den enheten för att fungera. Om man hade kunnat köra vilken android-programvara som helst, så hade det varit bra. Men om den nu behöver anpassas så är det ju bara ytterligare en plattform som utvecklare behöver modda för.

2013-01-04 08:45
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤

Som jag förstår det kommer båda Ouya och denna ha tillgång till Google Play och därmed alla nuvarande Android-spel (och program) men vissa kan såklart specialanpassas och distribueras via en egen shop, precis som Samsung och Amazon gör.

2013-01-04 09:01
Permalänk
FuzioN
Medlem
❤
Skrivet av conthox:

Nja, jo. Men meningen "över 200 stycken ska vara direkt kompatibla från start." gav mig intrycket att det var något som krävde att spelen skulle behövas anpassas till just den enheten för att fungera. Om man hade kunnat köra vilken android-programvara som helst, så hade det varit bra. Men om den nu behöver anpassas så är det ju bara ytterligare en plattform som utvecklare behöver modda för.

precis jag är trött på detta som fan.
om vi bara hade kunnat enats istället för exklusivetet och trams.

2013-01-04 09:21
Permalänk
WarpGuN
Medlem
❤

Blir nog ett inköp av Ouya till min tv i sovrummet när den kommer.

det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal

2013-01-04 09:24
Permalänk
Newklear
Medlem
❤
  • Plats: Bästkusten
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Även om två konsoler kör android, så betyder inte det att man kan spela samma spel på dessa va? Jag menar om hårdvaran skiljer och/eller det är en annan version av OS?

Det är väl ingen skillnad mot att jämföra två olika mobiler..?

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

2013-01-04 09:31
Permalänk
Hipshot
Medlem
❤
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

En dyr mobil klarar säkert alla spelen, medans en billig mobil inte klarar alla spelen.

Så är det alltid.

Nu pratar jag inte om en telefon, utan jag jämför med en xbox eller en ps3. Jag förutsätter att denna och ouya inte konkurrerar med en iPhone eller en 6310

2013-01-04 09:33
Permalänk
slartibartfast
Medlem
❤

Alternativa "spelkonsoller" har ju gått bra tidigare.

Eller inte....

2013-01-04 09:54
Permalänk
Newklear
Medlem
❤
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Så är det alltid.

Nu pratar jag inte om en telefon, utan jag jämför med en xbox eller en ps3. Jag förutsätter att denna och ouya inte konkurrerar med en iPhone eller en 6310

Nej, det är det väl ingen som sagt heller?

Du frågade om man kan spela samma spel på de två konsollerna om hårdvaran skiljer sig.

Nej, det kan man inte, om den ena är snabbare än den andra. Precis som för mobilerna.
Men eftersom båda har tillgång till google play, så finns möjligheten för båda att spela samma spel.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

2013-01-04 09:57
Permalänk
virror
Medlem
❤

Är det inte så att Ouya kommer att ha en egen store och inte alls kunna köra alla "vanliga" android spel om man inte portar dom till Ouya?

2013-01-04 10:14
Permalänk
Walter S.A. Iego
Medlem
❤
  • Plats: Black Mesa

Fin, fin idé som säkert appellerar till den stora massan som inte vill spendera flera tusen kronor på just konsoler.

HEMSIDA: www.iegocentric.com
SAMLADE KRÖNIKOR: https://goo.gl/F8yHUC
YOUTUBE: www.youtube.com/user/walteriego
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

2013-01-04 10:21
Permalänk
Hipshot
Medlem
❤
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Så är det alltid.

Du frågade om man kan spela samma spel på de två konsollerna om hårdvaran skiljer sig.

Nej, det kan man inte, om den ena är snabbare än den andra. Precis som för mobilerna.
Men eftersom båda har tillgång till google play, så finns möjligheten för båda att spela samma spel.

Men alltså, jag tycker inte det är en bra jämförelse med telefonerna, eftersom detta är konsoler.

Vet inte jag tycker det är bra eller dåligt, att kunna spela billigare men bara vissa spel, eller spela dyrare men att alla fungerar...

Får väl se hur det blir.

Edit: Eller ja, det kanske funkar, man kan ju se det som att vissa spel kan man spela både på xbox och ps3, som typ cod.

2013-01-04 10:30
Permalänk
anon110262
Inaktiv
❤

Styrspakarna är väl lite väl låga.

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

2013-01-04 10:37
Permalänk
Newklear
Medlem
❤
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Så är det alltid.

Men alltså, jag tycker inte det är en bra jämförelse med telefonerna, eftersom detta är konsoler.

Vet inte jag tycker det är bra eller dåligt, att kunna spela billigare men bara vissa spel, eller spela dyrare men att alla fungerar...

Får väl se hur det blir.

Edit: Eller ja, det kanske funkar, man kan ju se det som att vissa spel kan man spela både på xbox och ps3, som typ cod.

Det enda de gjort är väl i princip att ha tagit processorn som sitter i någon utav dagens mobiler (nej, jag har inte orkat ta reda på vilken) och tryckt i den i ett skal och sen tagit fram en handkontroll som fungerar bra.

En androidmobil man inte kan ringa med, med andra ord.

2013-01-04 10:38
Permalänk
Heya
Medlem
❤

Som jag förstår det kommer båda Ouya och denna ha tillgång till Google Play och därmed alla nuvarande Android-spel (och program) men vissa kan såklart specialanpassas och distribueras via en egen shop, precis som Samsung och Amazon gör.

Ouya har inte tillgång till Google Play Store, hittar inte citatet nu men vet att jag sett det officiellt. Står i FAQ att du inte kommer kunna spela spel som du köpt där iaf.

2013-01-04 10:47
Permalänk
Mattiass
Medlem
❤

En femhundring för detta låter vettigt. Hoppas den lever upp till den ''power'' de påstår att den har.

2013-01-04 10:57
Permalänk
conthox
Medlem
❤

Btw, jag får en "Video not found or access denied." när jag skall kolla på videon. Efter två försök så låser sig Opera och kraschar.

2013-01-04 11:15
Permalänk
bjosarn
Medlem
❤

Dagens språkundervisning: Det heter konsol, inte konsoll.

Tycker Gamestick ser mycket mer lockande ut än Ouya, dessutom priset - PRISET! Är nästan 2/3 av Ouya ju.

EDIT:

Skrivet av conthox:

Btw, jag får en "Video not found or access denied." när jag skall kolla på videon. Efter två försök så låser sig Opera och kraschar.

Funkar fint i Chrome och IE...

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

2013-01-04 11:18
Permalänk
Zaptagious
Medlem
❤

Ser obekväm ut.

2013-01-04 11:21
Permalänk
sparriskrigaren
Medlem
❤
Skrivet av Hipshot:

Hmm hmm...

Det handlar nog bara om spelet är anpassat för den här styrmetoden eller inte. Att starta spelen går säkerligen helt utmärkt, men de måste kunna konfigureras för att använda handkontrollen tippar jag på.

2013-01-04 11:24
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤
Skrivet av Heya:

Ouya har inte tillgång till Google Play Store, hittar inte citatet nu men vet att jag sett det officiellt. Står i FAQ att du inte kommer kunna spela spel som du köpt där iaf.

Det låter ju otroligt korkat!

2013-01-04 12:09
Permalänk
anon52588
Inaktiv
❤
Skrivet av conthox:

En gissning jag har är stödet för handkontroller i spelen. De allra flesta androidspel är ju anpassade för styrning via touch.

2013-01-04 12:29
Permalänk
conthox
Medlem
❤
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av conthox:

En gissning jag har är stödet för handkontroller i spelen. De allra flesta androidspel är ju anpassade för styrning via touch.

Det betyder att alla spel som är utvecklade för toutch-skärm inte fungerar, utan måste anpassas. Så det blir ju precis som innnan: det görs för en plattform och behöver sedan moddas för denna.

Jag vill inte låta negativ, men det låter "samma fast annorlunda" över det hela.

2013-01-04 12:39
Permalänk
Sokoo
Medlem
❤

Både denna och ouya ser väldigt intressanta ut och jag kommer nog köpa båda 2

men jga hoppas verkligen inte de är samma analogspak på denna som de är på gamla psp ...
f**ing glida av efter några spelomgångar
och den på psp är tillomed räfflad som denna inte ser ut o vara

To understan the world
You must understand your own past

2013-01-04 13:13
Permalänk
anon21343
Inaktiv
❤
Skrivet av slartibartfast:

Alternativa "spelkonsoller" har ju gått bra tidigare.

Eller inte....

Nej precis, det blir bara skit av det, se på playstation tex. vem fan köper en sådan :S

2013-01-04 13:22
Permalänk
Xrick6
Medlem
❤

Kommer konsoller aldrig utnyttja hårdvaran vi har till PC?

1
2
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• Igår Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot" 44
  • 20 / 4 Nederländerna säger aja baja till loot-lådor 33
  • 21 / 4 Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 30
  • 20 / 4 Fredagsquiz - Spelgudar! 26
  • 20 / 4 Se oss dö i Dark Souls: Remastered 25
  • 20 / 4 Fräcka Fredag live 14:00 – ställ dina frågor nu! 22
  • 22 / 4 Valve köper upp studion bakom Firewatch 20
  • Igår Star Citizen når två miljoner spelare 17
  • Igår PUBG – assault rifles för kraftiga, kommer göras klenare 16
  • Igår Veckans stream – rösta fram spelet nu! 15
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Ny Venom-trailer - med Venom! 2
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 14
  • Stora humortråden 38
  • Är spelomslagen döda? 15
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 20
  • Battlerite 5
  • Free Fly-helg i Star Citizen 52
  • Ben Brode lämnar Blizzard 1
Obesvarade
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
  • Silent Thunder 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion