Nya Dante välkomnar nybörjare
Ninja Theory och Capcom vill göra både nykomlingar och Devil May Cry-veteraner nöjda.
#dmc-devil-may-cry-3, #capcom, #ninja-theory, #enslaved-oddysey-to-the-west
Vad jag hatar nuförtiden är att Svårighetsgrader bara ändrar "siffror" säg på skada och hälsa. Varför kan det inte betyda att det gör X spel svårare i sitt GAMEPLAY?
DMC på "Easy" skulle ju betyda du bara kan klicka en knapp och döda allting medan säg "Very hard" måste du använda specifika combos på olika monster för att det ens ska gå att döda.
Då PÅ allt det där kan man ju ÄVEN öka skada och minska ens egna hp osv så att du verkligen på Very hard knappt får göra ett misstag för att ta sig vidare. Låter inte det mer logiskt? Nej förlåt, det ska göras så simpelt som möjligt.
Vad jag hatar nuförtiden är att Svårighetsgrader bara ändrar "siffror" säg på skada och hälsa. Varför kan det inte betyda att det gör X spel svårare i sitt GAMEPLAY?
DMC på "Easy" skulle ju betyda du bara kan klicka en knapp och döda allting medan säg "Very hard" måste du använda specifika combos på olika monster för att det ens ska gå att döda.
Visst vore det trevligt om spel verkligen ökade på mer än bara skada och hälsa när man höjde svårighetsgraden, om mängden fiender och deras taktik ändrades, deras förmågor etc på samma sätt som "playthrough 2" i Borderlands 2 gör
Tyvärr så kräver sådant både tid och resurser för en funktion som ytterst få kommer uppskatta, majoriteten nöjer sig nog med easy/normal iaf.
Fast det nya spelet verkar ju sämst. Jag har inte spelat något tidigare i serien, men det nya får ju mig absolut inte att vilja testa. Ser lamt ut, och världens tråkigaste protagonist.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ninja Theory har förenklat in absurdum. "Veteranerna" gråter.
Inte nog med att de skändat seriens arv, de vill även göra spelet hjärndött.
Jag var 13 år när det första spelet i serien släpptes. Jag brukade lira det hemma hos en polare eftersom jag själv inte hade ett Playstation 2. Tillsammans klarade vi alla svårighetsgrader efter någon vecka och vi var och fortfarande är så långt ifrån proffsspelare du bara kan komma.
Denna "alla ska med" mentalitet som finns bland dagens spel där man designar hela moment och funktioner i spel så de ska bli lättare att genomföra är avskyvärt i min mening.
Det går att klara Street Fighter på svåraste nivån utan att lära sig använda en specialattack på 17 knapptryck men den valmöjligheten ska fortfarande finnas så att kan man lära sig att bli bättre. I dagens spel har denna knappkombination blivit reducerad till 5 knapptryck så ingen ska behöva känna sig ledsen att de inte kunde utföra den.
Inte nog med att de skändat seriens arv, de vill även göra spelet hjärndött.
Jag var 13 år när det första spelet i serien släpptes. Jag brukade lira det hemma hos en polare eftersom jag själv inte hade ett Playstation 2. Tillsammans klarade vi alla svårighetsgrader efter någon vecka och vi var och fortfarande är så långt ifrån proffsspelare du bara kan komma.
Denna "alla ska med" mentalitet som finns bland dagens spel där man designar hela moment och funktioner i spel så de ska bli lättare att genomföra är avskyvärt i min mening.
Det går att klara Street Fighter på svåraste nivån utan att lära sig använda en specialattack på 17 knapptryck men den valmöjligheten ska fortfarande finnas så att kan man lära sig att bli bättre. I dagens spel har denna knappkombination blivit reducerad till 5 knapptryck.
Bra skrivet. Den här strömlinjeformningen förstår hela upplevelsen. De har klart och tydligt förlorat omdömet om hur man bör göra spel och för vem.
http://www.gametrailers.com/videos/ywjqz9/dmc--devil-may-cry-...
Nuff said.
Btw: Det är inte direkt som dom "dummat ner" Devil May Cry. Det var ju nerdummat nog ifrån början. Hela storyn verkar vara om Occupy Wall Street och Anonymous och hela den crowden. Med demoner osv som metaforer. Tror det här kommer bli det djupaste DMC i både mekanik och story hittils.
Sen om man kan få ner tröskeln för att få vara med maximalt så är ju det alltid bra. Tror inte dom skulle kompromissa på kvalitét för det dock.
(Ok ja, jag är större Enslaved-fan än Devil May Cry-fan, men ändå)
Hehe.. Man vet ju att det blir ett jävla liv av sådana här nyheter. Men det känns som typ XCOM är okej att bli nervös att dom skall ta bort det som är bra och "dumma ner", eller nått som ARMA. Men vafan, Devil May Cry? Really?
Fan synd att dom tog bort "tumma ner", ändå, jag hade velat smaka på hatet emot mig.
subterranean homesick alien
Ursäkta? Att separera "elitspelarna" från dem vanliga är väl precis det som ger dem som spelar spelet någonting att sikta emot. "Jag ska fan också lära mig det där!"
Att "äntligen vara en av dem som klarar av det där" är viktigt för att göra ett spel intressant och djupare. Det enda som kan uppnås genom att göra det som annars klassas som sjukt jävla bra tillgängligt för gemene spelare, är en känsla av ett mediokert spel som inte väcker ett intresse hos spelaren att utvecklas och spela bättre.
Hemskt designval, men väldigt passande i dagens hemska designfilosofi av spel.
vill minnas att hotline miami med en budget på i jämförelse typ 2 kr sålde löjligt bra för vad det var, inget förenklat där inte, ingen nåd....fyfan alltså
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT