Lite studiohäng

Medlem
Lite studiohäng

Efter en skön kväll i studion är jag nu hemma igen. Det var inte så mycket foto på schemat, ja förutom en massa fotosnack så klart, men många bilder blev det inte taget. Däremot pizza, lite god dricka och maaaassa fotosnack!

En liten överblick över hur studion ser ut nu, vilket är i princip precis som när jag lämnade den för något år sedan. De har bytt ut alla Elinchrom-prylar till ProFoto istället. Snäppet upp alltså.

Som ni ser, riktigt små och nätta aggregat vilket ju självfallet är mer lättjobbat än stora tunga saker. Dyrare också.

Sen en liten random porträttbild. Helt utan studioljus och med min 14-24. Den gör inte bort sig på porträtt heller om man kan ta att det blir lite komisk distortion. Det gäller ju att passa sig för bilder med näsan för nära när det kommer till vidvinkel. Alla ser ut som de har stora clown-näsor!

börjar bli sent.. .dags för sängen. Vi hörs och ses kanske i morgon vänner!

#blogg

Medlem
Lite studiohäng

Det fotografiska yrket har blivit ganska så spännande på sistånde då det finns en väldans massa sätt att uppnå bra resultat på.

Du har säkert sätt denna?

http://www.youtube.com/watch?v=JnUavVTTjb8

Medlem

Man kommer långt med enkla medel helt klart!
Tack för länken, har sett hans test av D800 och 5Dmk3 osv... tycker han är lite smårolig och rätt bra.

Medlem

Ser ut som en riktigt trevlig studio ! Ett mycket bra porträtt också

Det är enormt skönt att titta på dina bilder, man blir alltid lite glad inombords.

Gött jobbat !

Medlem
Skrivet av Digu21:

Ser ut som en riktigt trevlig studio ! Ett mycket bra porträtt också

Det är enormt skönt att titta på dina bilder, man blir alltid lite glad inombords.

Gött jobbat !

Och jag blir alltid jätteglad när jag får så fina kommentarer Jättekul att du gillar dem!

1
Skriv svar