Tips på speldator.

Medlem
Tips på speldator.

Hejsan, alla kära FZ:are!

Nu är det så att jag letar efter en ny speldator då min gamla har "sagt farväl"! Det jag letar efter är en riktigt bra dator som verkligen är optimerad för spel! Jag skulle tippa på att jag har råd med ungefär 18k till datorn! Den kan vara både stationär och bärbar, men jag letar först om främst efter en bärbar, då jag flyttar den mellan två hus och lanar ofta!

Så nu frågar jag er! Har ni några tips? Vet ni var man kan köpa en bra speldator (hellst inte Dell). Har också en fråga angående Alienware datorerna. Är dessa bra? Om du kollar prestandan på deras bärbara datorer ser de riktigt bra ut, men en kompis sa att de brann upp lätt m.m. Sant? Någon som har erfarenhet av dessa?

Mvh


signatur

Ludvig, Over and Out!

Inaktiv

För 18K kan du skaffa både stationär och bärbar med mycket bra prestanda.

Någon annan får dock gå in på fabrikat etcetera, det orkar jag aldrig göra.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

En "riktigt bra dator" kostar ca 30 000 utan skärm. Alienware, Dell XPS, HP Blackbird. Du får en väldigt bra dator för 18 000. och BTW så är AlienWare en del av dell koncernen så du kan inte säga helst inte dell men sammtidigt Alienware

Vill du ha en färdig byggd så som i färdig byggd från tillverkaren eller vill du ha en färdig byggd så som i färdig byggd från affären?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av unix:

För 18K kan du skaffa både stationär och bärbar med mycket bra prestanda.

Någon annan får dock gå in på fabrikat etcetera, det orkar jag aldrig göra.

Kan tilläga att du får mer prestanda för 18k i stationär form än bärbar


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

bärbara är egentligen inget man ska spela på enligt mig.
de blir jäkligt varma, presterar sämre o.s.v.

men Alienware är väl det bästa om du ska ha en speldator som är bärbar just därför att de är menade för gaming vilket andra bärbara oftast inte är.

själv köpte jag en dator(stationär utan skärm eller tillbehör) för 7k som presterar bättre än det flästa alienware bärbara tror jag.

den byggde jag själv också vilket gör det billigare om man vet vad man ska ha.

Medlem

Köp av en internet butik som till exempel inet.se och gör så att de sätter ihop den.
Billigare än att köpa Dell eller Alienware datorer.

Iallafall, ska du hålla på och klocka vissa delar i datorn eller låter du bli?

1
Skriv svar