SteelSound Siberia Hjälp!

Medlem
SteelSound Siberia Hjälp!

Eftersom jag inte kan hitta något på google om detta eller här på FZ så bestämde jag mej för att skapa en egen tråd.

Det är så att jag just har köpt SteelSound Siberia med USB Soundcard, efter att jag hade kopplat in allt och installerat drivrutiner hoppar jag direkt in i Skype med mina polare.

Problemet är att jag knappt hörs. Det enda sättet för mej att höras är att hålla i mikrofonen framför min mun och även då blir det inte lika bra ljud som i mina andra headsets (HS-1200, Fata1lty mm.)

Finns det något sätt att göran mikrofonen starkare eller något? Jag har boostat den i både drivruttinprogrammet och i "ljudinställningar".

Det beror ju då helt på vart du sätter micen. Ifall du har den liggandes på ett bord 1 meter bort från munnen så blir det ju väldigt svårt att höra vad du säger. Jag hade liknande problem med mitt Siberia, men jag fixade det genom att dra upp styrkan på micen i kontrollpanelen och satte den här lilla micen vid halsen på min tröja så den bara är 5-10cm från munnen.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

När jag sätter micen på kragen så hörs jag inte. Som sagt hörs jag bara om jag har den framför min mun och så har jag boostat micen så mycket som det går.

1
Skriv svar