343 om Halo 5: "Nästa gång blir det mycket bättre"

Robot
343 om Halo 5: "Nästa gång blir det mycket bättre"

"Vi är en samling talangfulla människor som kan göra något otroligt med den här och nästa generations hårdvara", berättar 343-chefen.

#halo-4, #343-industries


Medlem
343 om Halo 5: "Nästa gång blir det mycket bättre"

Jag tyckte Halo 4 var ett stort steg framåt för serien. Det enda jag önskar av Halo 5 är att de satsar ännu mer på storyn och gör en ännu längre Campaign!

Medlem

Jag skiter fullständigt i det visuella i Halo 5, det viktiga är att dom gör en multiplayer som håller mer än en månad. Som också fungerar i MLG med mera.

Ja sätter dom inte in synlig rankning (som alla kan se) i nästa spel så kommer dom att skjuta sig själva i foten... igen...
Finns en anledning till att Reach och Halo 4 tappade så mycket spelare direkt. Utan synlig och fungerande rankning som i Halo 2 och Halo 3, så tröttnar man på att spela efter ett tag, rankingen gör att man har något att kämpa mot och det fungerar också som en indikator som visar hur bra man är.

Tyckte att matchmaking systemet fungerade mycket bättre i H2/H3 för att det var mycket jämnare matcher.

I Reach/H4 så kan ena matcher vara skitjämn, och andra matchen sopar man banan med motståndarna och tredje matchen så förlorar man stenhårt.

Det är inte kul när det är så och man utvecklas inte som spelare när man möter en massa spelar som är mycket sämre än sig själv eller om man möter spelare som Spawnkillar en heller.

Kommer inte att köpa Halo 5 om det inte har ett rankingsystem som det var i H2/H3. För att annars kommer det att sluta som dom 2 senaste spelen, med att det inte är någon MLG community direkt och att spelare slutat att spela deras spel.

Edit: Och vafan menar Frank O Conner med att detta är det bästa halospelet någonsin?

Man kan inte droppa flaggan, man har en pistol framme, det går inte att ändra detta i heller i coustom games. Det är autopickup på oddbollen.. Det är instant respawn vilket förstör allt som heter objektiv gametypes. För att kör man CTF och är det meningen att man ska slå ut fiendelaget så att dom sitter på respawn när man tar deras flagga. Inte att dom kan Spawna direkt igen bakom en för att man är i deras bas då och håller på att ta deras flagga.

Ja det finns så mycket jag är besviken på i detta spelet, men vill inte skriva en längre Wall of text, än jag redan har gjort... Men ja enligt mig och en massa andra Halo spelare så är vi besvikna på att det ha blivit som det blev med serien.


signatur
Medlem
Skrivet av Typhor:

Jag tyckte Halo 4 var ett stort steg framåt för serien. Det enda jag önskar av Halo 5 är att de satsar ännu mer på storyn och gör en ännu längre Campaign!

instämmer köpte Halo4 i mellandagarna för 300kr håller på att lira genom nu, underbar campagin änsålänge


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag önskar att Halo får mer känsla i striderna, vill att det ska kännas som i live action trailern för Halo 3 XD Det ska skvätta grus och jord när skotten träffar bredvid etc. Det ska vara riktigt smutsigt på slagfälten, inte rent och stelt som det alltid har varit.


signatur

cags

Medlem

Låter lovande, tror absolut 343 kan bli en force to be reckoned with. Synd att dom bara pysslar med Halo dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Davwve:

Jag skiter fullständigt i det visuella i Halo 5, det viktiga är att dom gör en multiplayer som håller mer än en månad. Som också fungerar i MLG med mera.

Ja sätter dom inte in synlig rankning (som alla kan se) i nästa spel så kommer dom att skjuta sig själva i foten... igen...
Finns en anledning till att Reach och Halo 4 tappade så mycket spelare direkt. Utan synlig och fungerande rankning som i Halo 2 och Halo 3, så tröttnar man på att spela efter ett tag, rankingen gör att man har något att kämpa mot och det fungerar också som en indikator som visar hur bra man är.

Tyckte att matchmaking systemet fungerade mycket bättre i H2/H3 för att det var mycket jämnare matcher.

I Reach/H4 så kan ena matcher vara skitjämn, och andra matchen sopar man banan med motståndarna och tredje matchen så förlorar man stenhårt.

Det är inte kul när det är så och man utvecklas inte som spelare när man möter en massa spelar som är mycket sämre än sig själv eller om man möter spelare som Spawnkillar en heller.

Kommer inte att köpa Halo 5 om det inte har ett rankingsystem som det var i H2/H3. För att annars kommer det att sluta som dom 2 senaste spelen, med att det inte är någon MLG community direkt och att spelare slutat att spela deras spel.

Edit: Och vafan menar Frank O Conner med att detta är det bästa halospelet någonsin?

Man kan inte droppa flaggan, man har en pistol framme, det går inte att ändra detta i heller i coustom games. Det är autopickup på oddbollen.. Det är instant respawn vilket förstör allt som heter objektiv gametypes. För att kör man CTF och är det meningen att man ska slå ut fiendelaget så att dom sitter på respawn när man tar deras flagga. Inte att dom kan Spawna direkt igen bakom en för att man är i deras bas då och håller på att ta deras flagga.

Ja det finns så mycket jag är besviken på i detta spelet, men vill inte skriva en längre Wall of text, än jag redan har gjort... Men ja enligt mig och en massa andra Halo spelare så är vi besvikna på att det ha blivit som det blev med serien.

Tycker det är bra att du skriver en lång förklaring på olika punkter om vad som gör att du inte tyckte så mycket om spelet. Inte ofta man ser inlägg som du har skrivit. Nuförtiden är det mest folk som klagar på allt för att de inte har något annat att göra. Så tack för ditt inlägg!


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Tröttnade på Halo 4 efter ca 3 timmars spelande. Same shit som alltid. Snyggt var det men ack så trist.

Medlem
Skrivet av lastlegion:
Skrivet av Davwve:

Jag skiter fullständigt i det visuella i Halo 5, det viktiga är att dom gör en multiplayer som håller mer än en månad. Som också fungerar i MLG med mera.

Ja sätter dom inte in synlig rankning (som alla kan se) i nästa spel så kommer dom att skjuta sig själva i foten... igen...
Finns en anledning till att Reach och Halo 4 tappade så mycket spelare direkt. Utan synlig och fungerande rankning som i Halo 2 och Halo 3, så tröttnar man på att spela efter ett tag, rankingen gör att man har något att kämpa mot och det fungerar också som en indikator som visar hur bra man är.

Tyckte att matchmaking systemet fungerade mycket bättre i H2/H3 för att det var mycket jämnare matcher.

I Reach/H4 så kan ena matcher vara skitjämn, och andra matchen sopar man banan med motståndarna och tredje matchen så förlorar man stenhårt.

Det är inte kul när det är så och man utvecklas inte som spelare när man möter en massa spelar som är mycket sämre än sig själv eller om man möter spelare som Spawnkillar en heller.

Kommer inte att köpa Halo 5 om det inte har ett rankingsystem som det var i H2/H3. För att annars kommer det att sluta som dom 2 senaste spelen, med att det inte är någon MLG community direkt och att spelare slutat att spela deras spel.

Edit: Och vafan menar Frank O Conner med att detta är det bästa halospelet någonsin?

Man kan inte droppa flaggan, man har en pistol framme, det går inte att ändra detta i heller i coustom games. Det är autopickup på oddbollen.. Det är instant respawn vilket förstör allt som heter objektiv gametypes. För att kör man CTF och är det meningen att man ska slå ut fiendelaget så att dom sitter på respawn när man tar deras flagga. Inte att dom kan Spawna direkt igen bakom en för att man är i deras bas då och håller på att ta deras flagga.

Ja det finns så mycket jag är besviken på i detta spelet, men vill inte skriva en längre Wall of text, än jag redan har gjort... Men ja enligt mig och en massa andra Halo spelare så är vi besvikna på att det ha blivit som det blev med serien.

Tycker det är bra att du skriver en lång förklaring på olika punkter om vad som gör att du inte tyckte så mycket om spelet. Inte ofta man ser inlägg som du har skrivit. Nuförtiden är det mest folk som klagar på allt för att de inte har något annat att göra. Så tack för ditt inlägg!

Kul att de uppskattas det jag skrev, ja men man måste ju ha en förklaring på varför man tycker som man gör. Annars kan man ju påstå vad som helst..


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Kul att de uppskattas det jag skrev, ja men man måste ju ha en förklaring på varför man tycker som man gör. Annars kan man ju påstå vad som helst..

Det hindrar dock inte en stor del av användarna här på FZ (eller på internet ÖHT).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Davwve:
Skrivet av lastlegion:
Skrivet av Davwve:

Jag skiter fullständigt i det visuella i Halo 5, det viktiga är att dom gör en multiplayer som håller mer än en månad. Som också fungerar i MLG med mera.

Ja sätter dom inte in synlig rankning (som alla kan se) i nästa spel så kommer dom att skjuta sig själva i foten... igen...
Finns en anledning till att Reach och Halo 4 tappade så mycket spelare direkt. Utan synlig och fungerande rankning som i Halo 2 och Halo 3, så tröttnar man på att spela efter ett tag, rankingen gör att man har något att kämpa mot och det fungerar också som en indikator som visar hur bra man är.

Tyckte att matchmaking systemet fungerade mycket bättre i H2/H3 för att det var mycket jämnare matcher.

I Reach/H4 så kan ena matcher vara skitjämn, och andra matchen sopar man banan med motståndarna och tredje matchen så förlorar man stenhårt.

Det är inte kul när det är så och man utvecklas inte som spelare när man möter en massa spelar som är mycket sämre än sig själv eller om man möter spelare som Spawnkillar en heller.

Kommer inte att köpa Halo 5 om det inte har ett rankingsystem som det var i H2/H3. För att annars kommer det att sluta som dom 2 senaste spelen, med att det inte är någon MLG community direkt och att spelare slutat att spela deras spel.

Edit: Och vafan menar Frank O Conner med att detta är det bästa halospelet någonsin?

Man kan inte droppa flaggan, man har en pistol framme, det går inte att ändra detta i heller i coustom games. Det är autopickup på oddbollen.. Det är instant respawn vilket förstör allt som heter objektiv gametypes. För att kör man CTF och är det meningen att man ska slå ut fiendelaget så att dom sitter på respawn när man tar deras flagga. Inte att dom kan Spawna direkt igen bakom en för att man är i deras bas då och håller på att ta deras flagga.

Ja det finns så mycket jag är besviken på i detta spelet, men vill inte skriva en längre Wall of text, än jag redan har gjort... Men ja enligt mig och en massa andra Halo spelare så är vi besvikna på att det ha blivit som det blev med serien.

Tycker det är bra att du skriver en lång förklaring på olika punkter om vad som gör att du inte tyckte så mycket om spelet. Inte ofta man ser inlägg som du har skrivit. Nuförtiden är det mest folk som klagar på allt för att de inte har något annat att göra. Så tack för ditt inlägg!

Kul att de uppskattas det jag skrev, ja men man måste ju ha en förklaring på varför man tycker som man gör. Annars kan man ju påstå vad som helst..

Jag fick mer känslan av att han var sarkastisk, men vem vet.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Jag skiter fullständigt i det visuella i Halo 5, det viktiga är att dom gör en multiplayer som håller mer än en månad.

Men nu när de ändå kommer använda en helt ny, mycket mer kraftfull, hårdvara så skadar det ju inte att de utnyttjar det de kan använda väl? Men jag förstår vad du menar annars

Medlem
Skrivet av Davwve:

Jag skiter fullständigt i det visuella i Halo 5, det viktiga är att dom gör en multiplayer som håller mer än en månad. Som också fungerar i MLG med mera.

Ja sätter dom inte in synlig rankning (som alla kan se) i nästa spel så kommer dom att skjuta sig själva i foten... igen...
Finns en anledning till att Reach och Halo 4 tappade så mycket spelare direkt. Utan synlig och fungerande rankning som i Halo 2 och Halo 3, så tröttnar man på att spela efter ett tag, rankingen gör att man har något att kämpa mot och det fungerar också som en indikator som visar hur bra man är.

Tyckte att matchmaking systemet fungerade mycket bättre i H2/H3 för att det var mycket jämnare matcher.

I Reach/H4 så kan ena matcher vara skitjämn, och andra matchen sopar man banan med motståndarna och tredje matchen så förlorar man stenhårt.

Det är inte kul när det är så och man utvecklas inte som spelare när man möter en massa spelar som är mycket sämre än sig själv eller om man möter spelare som Spawnkillar en heller.

Kommer inte att köpa Halo 5 om det inte har ett rankingsystem som det var i H2/H3. För att annars kommer det att sluta som dom 2 senaste spelen, med att det inte är någon MLG community direkt och att spelare slutat att spela deras spel.

Edit: Och vafan menar Frank O Conner med att detta är det bästa halospelet någonsin?

Man kan inte droppa flaggan, man har en pistol framme, det går inte att ändra detta i heller i coustom games. Det är autopickup på oddbollen.. Det är instant respawn vilket förstör allt som heter objektiv gametypes. För att kör man CTF och är det meningen att man ska slå ut fiendelaget så att dom sitter på respawn när man tar deras flagga. Inte att dom kan Spawna direkt igen bakom en för att man är i deras bas då och håller på att ta deras flagga.

Ja det finns så mycket jag är besviken på i detta spelet, men vill inte skriva en längre Wall of text, än jag redan har gjort... Men ja enligt mig och en massa andra Halo spelare så är vi besvikna på att det ha blivit som det blev med serien.

Med tanke på de punkter som du tog upp om vad som faktiskt inte var bra utifrån multiplayerdelen så tror jag mer på att Frank kanske kollade mer på story och solo kampanjen.

Tvärt emot dig så är multiplayer i Halo eller i de flesta fps spel inget som lockar mig. Det kan vara kul på ett lan men inget jag spelar själv annars. Jag vill ha riktigt bra solo/co-op kampanjer men bra storys och där tycker jag att Halo 4 gjorde bra ifrån sig.

Medlem

Förhoppningsvis gör de singleplayer bättre för Halo 4 var fan under all kritik när det gäller uppdragsdesign och manus... de flesta premisserna till banor verkade skriva av treåringar. Speciellt banan där man kör runt med det stora fordonet och ska skjuta ner luftvärnskanoner. Tydligen kan deras vapen inte sikta på ett mål i samma storlek som globen utan att ha en laserpekare (som de bara tar med sig en enda av och sätter på ett flygplan)... seriously? Var det de bästa ni kunde komma på?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag älskade campaignen i Halo 4. I helhet är Halo 4 ett riktigt bra spel!

MEN.

Det saknas fantasi.

De återanvände många armorabilities utan att lägga till många nya.
De nya vapnena (promenthean) är det nästan inget särskilt med.

Även många av spelets multiplayermaps finner jag väldigt "sterila" Jag hade velat se större maps och med mer intressant struktur. T.ex. som Spire i Reach. Eller Sandtrap i Halo 3.

(Jag har dock inte spelat de senaste tilläggs-kartorna. Är de något att ha tycker ni?)


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Halo 4 var underhållande, men det finns en sak jag hoppas de fixar i Halo 5: att våga gå loss och öppna upp spelvärlden i kampanjen.

Istället för gamla vanliga Halo railshooter-stuket där jag tar mig från A till B gång på gång, låt mig istället få upptäcka under spelets gång att det finns ett antal samtidiga problem/mål/hinder, och att det är upp till mig att välja och tackla problemen i den ordning jag tycker verkar vettigast.

Jag är givetvis rätt påverkad av spel som Borderlands 1+2 och Far Cry 3, men jag tror att Halo skulle lyfta som spel om det öppnades upp mer åt det hållet och lät spelaren (eller spelarna, om man kör coop) påverka och få möjligheten att ta fler beslut på egen hand.

Till exempel fanns det en fantastisk potential i episoderna med

Mammoth, länk här. Jag hoppades på att spelaren/spelarna skulle ges möjlighet att ta kontroll över fordonet och sedan på egen hand röja loss i ett öppnare landskap ett tag (anfalla outposts, etc), något som jag är övertygad om hade lyft spelet rejält.

Nu gjorde man inte det utan slarvade bort möjligheten genom att göra nämnda sekvenser till en vanlig railshooter.

Edit: tillägg av spoilertaggar. Sorry, hoppas att jag inte förstörde upplevelsen för någon.

Geeks Gaming

Nästa gång tycker jag att dom kan släppa de till pc också

Medlem
Skrivet av Nemo:

Halo 4 var underhållande, men det finns en sak jag hoppas de fixar i Halo 5: att våga gå loss och öppna upp spelvärlden i kampanjen.

Istället för gamla vanliga Halo railshooter-stuket där jag tar mig från A till B gång på gång, låt mig istället få upptäcka under spelets gång att det finns ett antal samtidiga problem/mål/hinder, och att det är upp till mig att välja och tackla problemen i den ordning jag tycker verkar vettigast.

Jag är givetvis rätt påverkad av spel som Borderlands 1+2 och Far Cry 3, men jag tror att Halo skulle lyfta som spel om det öppnades upp mer åt det hållet och lät spelaren (eller spelarna, om man kör coop) påverka och få möjligheten att ta fler beslut på egen hand.

Till exempel fanns det en fantastisk potential i episoderna med

Mammoth, länk här. Jag hoppades på att spelaren/spelarna skulle ges möjlighet att ta kontroll över fordonet och sedan på egen hand röja loss i ett öppnare landskap ett tag (anfalla outposts, etc), något som jag är övertygad om hade lyft spelet rejält.

Nu gjorde man inte det utan slarvade bort möjligheten genom att göra nämnda sekvenser till en vanlig railshooter.

Edit: tillägg av spoilertaggar. Sorry, hoppas att jag inte förstörde upplevelsen för någon.

Halo ar iaf fortfarande en utav de serierna som ger mer frihet an de flesta FPS med relativt stora banor till skillnad fran BF3, CoD osv.

Medlem

Spartan Ops och kampanjen är riktigt grymma, men kampanjen kunde gärna ha ftt vara betydligt längre imo...
Men Halo 4 har också många brister, främst när det gäller online/matchmaking;

* P2P, ger fortfarande rejäl host advantage, lagg och flertal blackscreens under matcherna :/

* Ordnance systemet suger, då det är helt slumpmässigt?!
Att få needler och nades när motståndaren får sniper och raketgevär?!
Gör som i Homefront, du väljer själv vad du vill ha som ordnance och får jobba ihop till den! (bättre = dyrare = tar mer tid)

* Spawn systemet behöver fixas omgående.
Det är också helt slumpmässigt var du spawnar, och ofta (enligt min erfarenhet) så spawnar du rakt framför fientligt fordon/fiende med power weapon och dör inom 1-2 sekunder. Vanligtvis sker detta 1-3 ggr innan du får ett "safe" spawn där du inte blir nedskjuten direkt, WTF?!

* Basbyten, varför?!
Detta hör dock ihop med spawnsystemet, men på alla banor där du har en "bas" (Ragnarok, Exile, Longbow) så kan spelet slumpmässigt få för sig att byta bas i pågående match, så fiender spawnar i ryggen på dig och tvärt om. Eller så svänger den snabbt mella, så 2 pers spawnar i bas 1, medan nästa i bas 2, vilket gör allt extremt rörigt...

* True Skill eller bristen på jämna lag, som det borde kallas.
Tror detta hör ihop med p2p, i Reach (och Halo 4) valde utvecklarna att skippa TS i orankad MM för att minska söktiderna, medan ex. Halo 2-3 alltid använde TS vilket gjorde MM segare, men jämnare.
Halo 4 är ett skämt, lagen är alltid totalt obalanserade och teamplay finsn inte. Ofta får man spela med CoD p12or som tror AR är ett distansvapen och brinnande fordon är en bra livförsäkring?!
En av de frsta commendations jag maxxade var perfectionist och sen exterminator, allt tack vare obalanserade lag. Antingen vinner du matchen med 30-50% av poängen, eller förlorar lika stort (teammates som snittar -7, -12) medan du själv är den enda som går positivt, jätte kul....

* Synlig True skill i MM..?
En hård nöt att knäcka, vissa vill ha det andra inte. För min del så tycker jag den ska synas, i rankade playlists där den har ett syfte, medan i social ska den vara dold och alla får ha kul på sina egna villkor.
Dock så ska TS fortfarande finnas och fortfarande påverka matcherna även i social, även om du inte ser siffrorna så ska du få jämna matcher. Att visa rank i social är värdelöst då du ändå inte kämpar för att höja den, i social får du visa dina skills på planen istället under matchen och inte leva på gamla meriter. I rankat däremot, ska den synliga ranken motivera dig att prestera och höja dig, kämpa som ett lag etc.

Roligast av allt, inget av dessa problem blir fixat med ny hårdvara, inte en enda brist/problem jag sett i Halo 4 kan fixas med en ny konsol.
Allt handlar om utvecklarnas kodning, deras (puckade) idéer och deras snålhet att inte satsa på bra grejjer. Seriöst, ska ni kopiera Ordnance från Homefront så gör det bra, gör inte en sämre kopia FFS. Samt skaffa dedikerade servrar, annars är det kört.

1
Skriv svar