Diablo-konkurrenten Path of Exile snart i öppen beta

Medlem

Exakt, det känns så tråkigt att folk måste trycka ner en när man nämner att man spelar D3.

Jag, som sagt, ogillar skillträdet, för jag kan erkänna att det är för komplicerat för mig. Det är inte min grej.

Och jag hoppas att PoE inte kommer bli sprängt av hackare, bottare och duping precis som D2.

Medlem

Diablo3 var roligt för vad det var, Men det är absolut inget Diablo spel ^^

Det fanns ingen mörk mystik och spelaren hade knappt några egna val till hur spelet skulle spelas,
Man är tvingad att göra vissa saker beroende på vilket quest man startar från om och om igen om man ville starta från samma ställe igen. Man kände inte att man gick vidare i spelet när man kunde göra på det viset.. Varför skapa nya gubbar när man kan göra allt om och om igen med samma gubbe? Det vart snabbt väldigt tråkigt.

Musiken var inte alls lika vacker i D3 som i D1 och D2.
Karaktärerna och dess skills var inte alls lika intressanta
Bossarna var riktigt tråkiga och har ingen riktig mening i spelet
Storyn känns som någonting man skulle uppleva i en disney saga fast dåligare

Oh det värsta i D3 vara att dom hade mage till att döda spelets mest berömda karaktär!
Jag tycker inte att D3 var bra nog för att avsluta spelets maskot..
Spelet dog lite i mina ögon efter det då det inte direkt hade någonting relaterat till dom andra spelen.

Om dom ska skapa ett Diablo4 om några år så måste dom verkligen ta tillbaka Diablo1 mystiken och använda sig utav hur Diablo2 fungerade när det kom till teamplay och social gemenskap

Det är inte ett dåligt spel men för serien så tillförde inte D3 mycket alls..

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Diablo3 var roligt för vad det var, Men det är absolut inget Diablo spel ^^

Det fanns ingen mörk mystik och spelaren hade knappt några egna val till hur spelet skulle spelas,
Man är tvingad att göra vissa saker beroende på vilket quest man startar från om och om igen om man ville starta från samma ställe igen. Man kände inte att man gick vidare i spelet när man kunde göra på det viset.. Varför skapa nya gubbar när man kan göra allt om och om igen med samma gubbe? Det vart snabbt väldigt tråkigt.

Musiken var inte alls lika vacker i D3 som i D1 och D2.
Karaktärerna och dess skills var inte alls lika intressanta
Bossarna var riktigt tråkiga och har ingen riktig mening i spelet
Storyn känns som någonting man skulle uppleva i en disney saga fast dåligare

Oh det värsta i D3 vara att dom hade mage till att döda spelets mest berömda karaktär!
Jag tycker inte att D3 var bra nog för att avsluta spelets maskot..
Spelet dog lite i mina ögon efter det då det inte direkt hade någonting relaterat till dom andra spelen.

Om dom ska skapa ett Diablo4 om några år så måste dom verkligen ta tillbaka Diablo1 mystiken och använda sig utav hur Diablo2 fungerade när det kom till teamplay och social gemenskap

Det är inte ett dåligt spel men för serien så tillförde inte D3 mycket alls..

Jag håller med dig i många av dom här punkterna, men kommer du ihåg hur Diablo 2 var när det släpptes?

Ifall du gjorde det så förstår du väl att du måste ge Diablo 3 en chans.

Jag kunde inte röra d2 förräns LoD och flertal patcher, dom fick ju så mycket skit vid releasen dom med.

Det tar tid att bygga till perfektion, och ja. Diablo III var inte heller vad jag förväntade mig, men det var självfallet värt pengarna!

Och...Vad gjorde du i Diablo 2? Mephisto..Mephisto...Mephisto...Mephisto.....Mephisto

Där summerade jag precis endgamet i diablo 2. Fast dom får ju förfanken dra in mystic, I want dat shit! Mer runor, gems, expansion.

Förhoppningsvis blir det bättre

Medlem

Tyckte PoE var tråkigt när jag testade det, men det var många månader sedan, har säkert blivit bättre.

Jag har spelat diablo 3 många timmar, men det är för mycket som fattas för att jag skulle lägga ner lika mycket tid som jag gjort på diablo 2.

Att bara kunna spela 4 spelare samtidigt i samma game, konstant internetuppkoppling och för få "skillslots" man kan använda samtidigt har gjort mig kräkless på spelet.

Medlem

En sak är säker: det kan ju iaf inte blir SÄMRE än Diablo 3.

Medlem

Bästa med PoE är att första gubben är lite seg att nöta men när man väl är runt level 50 (ca 10h spelande) så sitter man på en guldgruva med skill-gems som man inte använder och kan börja leka runt med sjukt builds direkt på char två.

Medlem

Spelkänsla från 90 talet(nej det är inget positivt) men idéer som är innovativa o bra.

Har mycket mixade känslor runt detta spel, synd dom inte spenderade lite mer av utvecklingen av motorn då den går på relativt låg fps(ser man genom att rörelserna inte är lika mjuka som tex d3).

Hoppas på det bästa dock

Medlem
Skrivet av Dralle:

Spelkänsla från 90 talet(nej det är inget positivt)

Error.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Jag håller med dig i många av dom här punkterna, men kommer du ihåg hur Diablo 2 var när det släpptes?

Ifall du gjorde det så förstår du väl att du måste ge Diablo 3 en chans.

Jag kunde inte röra d2 förräns LoD och flertal patcher, dom fick ju så mycket skit vid releasen dom med.

Det tar tid att bygga till perfektion, och ja. Diablo III var inte heller vad jag förväntade mig, men det var självfallet värt pengarna!

Och...Vad gjorde du i Diablo 2? Mephisto..Mephisto...Mephisto...Mephisto.....Mephisto

Där summerade jag precis endgamet i diablo 2. Fast dom får ju förfanken dra in mystic, I want dat shit! Mer runor, gems, expansion.

Förhoppningsvis blir det bättre

Jo jag vet att även Diablo2 har strulat rejält genom tiderna men det är en ganska dålig ursäkt att dra upp det när ett nyare spel från samma företag släpps i ett nästan sämre skick än tidigare spel.. Jag tycker att dom borde ha lärt sig utav sina misstag och släppt ett mer funktionellt spel.. Diablo3 är typ mer osocialt än Diablo1 var online ^^ Jag förstår inte hur dom kan ha glömt bort hur mycket utav dom andra 2 spelen som faktiskt uppmuntrade socialt gameplay.. Det känns som att dom anlitat ett gäng nybörjare som endast kan göra fina animationer men inte kommer upp med någonting intressant som får en att riktigt älska att göra någonting simpelt.. Jo visst älskar väl vissa hur Diablo3 fungerar i dagens läge men spelet saknar personlighet..

Jag har spelat ganska mycket Diablo3 och jag förstår inte riktigt vad dom tänkte när dom skapade spelet från början, Spelet verkar inte ha skapats utav ''Gamers'' utan det ser mer ut som ett spel som har skapats utav ett gäng kontorsnissar som bara vill se pengarna flöda in.. Det ser inte ut som att dom försökte skapa ett episkt spel då det är för simpelt och enformigt..

Du säger att man bara körde ''Mephisto runs'' i Diablo2, Visst är det delvis rätt men till skillnad från att leta eliter 24/7 i Diablo3 för att antagligen få skitdåliga drops från 99% när eliterna dog så var det riktigt roligt att grinda episka bossar i Diablo2 om och om igen för man visste att dom någon gång skulle droppa sjukt bra saker..
Med mycket magicfind så fick man nästan alltid småbra unika och det var nästan så att hjärtat stannade när bossarna dog om man såg någonting annorlunda falla till marken.. I Diablo3 är det mer typ, ''Orka bryr sig? Äsch jag plockar väl upp den där saken då.. Jaha det var en total skitsak IGEN'' ...... Diablo2 var mycket roligare då man kunde farma speciella bossar och man visste att det skulle droppa någonting bra om man höll på tillräckligt länge!.. I Diablo3 springer man bara omkring och slår på fiender bara för att döda saker och se skräp flyga överallt.. 99% utav det man hittar är inte ens värt att plockas upp för att det finns ingen i Diablo3 som vill ha skräp när dom har klarat ut spelet..

Jag tycker att Diablo3 var roligt ett litet tag, Tills dom tog bort allt som gav spelet lite variation.. Typ som magicfind swapping, Visst var det bara en pain in the ass att byta items för att döda bossar och eliter men jag var helt okej med hur det fungerade för att man hade någonting att göra.. När dom gjorde magicfind items helt värdelösa i endgame så gjorde dom bara spelet mer enformigt..

I Diablo3 som det är nu så gör man ingenting allt som kan förknippas med viktiga sysslor.. Man bara springer omkring som ett mongo och letar eliter.. Ingenting annat spelar någon roll.. Eliter Eliter Eliter och kanske någon boss när alla eliter i hela akten är döda!! Det som gör eliter så sjukt tråkiga är att dom är ÖVERALLT och dom droppar nästan bara SKIT!!! Alla endgame eliter kan droppa alla items och det förstör mystiken oerhört mycket och meningen att ens ha bossar i spelet är nästan utsuddat .. Jag vart oerhört uttråkad av att döda eliter när dom oftast inte gav mig någonting användbart.. Sedan var det riktigt tråkigt att döda bossar när även dom har nästan samma skit droprate som eliter.. Det finns inget annat än ''eliter'' i spelet som är värt att farma.. Kistor,Urnor,Vapenställ och andra saker som finns överallt är sönder nerfade och man behöver inte ens bry sig om dom för man kommer antagligen inte få ett skit ifrån dom :s Det är bara ELITER man behöver tänka på..

Hurra vad roligt det är med Eliter... Eller hur var det nu igen?

Medlem

Mycket är att gilla i PoE, men skulle gärna sett mera skills där.
Kommer dock köra det, spelat betan mer än jag spelat Diablo 3.

Det som stöp sig i Diablo 3 var tyvärr att alla klasser var mer eller mindre ute efter samma gear.. och alla botar, cheaters och sånt. Tyvärr, marknaden i Diablo 3 är rent sagt åt helvete. Och grinda egen gear.. pfft.. mja.. samla pengar för å köpa gear snarare.. i PoE fixar jag gearen själv iaf! Och där krävs det även att man tänker och planerar sin build

12
Skriv svar