Blizzard samlar in 15 miljoner till orkanoffer

Robot
Blizzard samlar in 15 miljoner till orkanoffer

Orkanen Sandy tjaffsade till det ordentligt för många människor, något som fick Blizzard att sälja ett World of Warcraft-husdjur för välgörenhet. 230 000 Cinder Kittens såldes i välgörenhetens namn.

#blizzard, #world-of-warcraft


Medlem
Blizzard samlar in 15 miljoner till orkanoffer

Bra jobbat Bliizzard !

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Medlem

Eller, här kommer något helknasigt! Bra jobbat av blizzard och dom som köpt petet!

Medlem

Trevligt, kul när människor försöker hjälpa andra upp som ligger ner och med det sagt så jag vil också bara säga....bra jobbat Gabe! (release utav HL3 framflyttad 1 månad)

p.s: Inga jävla tjockis skämt nu!

Medlem
Skrivet av beron:
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Det sorliga är väll snarare att de som köpte djuret i 9/10 fallen inte brydde sig speciellt mycket om vart pengarna gick. Hade varit betydligt lägre summa om de inte fått ett digital husdjur på köpet.

Bra jobbat Blizzard håller jag mer med om då det var deras initiativ som genererade donationerna, inte folks givmildhet.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av beron:
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Det sorliga är väll snarare att de som köpte djuret i 9/10 fallen inte brydde sig speciellt mycket om vart pengarna gick. Hade varit betydligt lägre summa om de inte fått ett digital husdjur på köpet.

Bra jobbat Blizzard håller jag mer med om då det var deras initiativ som genererade donationerna, inte folks givmildhet.

Hur kan du säga något sånt? Hur vet du att det är 9/10 som inte bryr sig?

Medlem
Skrivet av Apum:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av beron:
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Det sorliga är väll snarare att de som köpte djuret i 9/10 fallen inte brydde sig speciellt mycket om vart pengarna gick. Hade varit betydligt lägre summa om de inte fått ett digital husdjur på köpet.

Bra jobbat Blizzard håller jag mer med om då det var deras initiativ som genererade donationerna, inte folks givmildhet.

Hur kan du säga något sånt? Hur vet du att det är 9/10 som inte bryr sig?

79.3% av all statistik är påhittad.

Medlem
Skrivet av Apum:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av beron:
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Det sorliga är väll snarare att de som köpte djuret i 9/10 fallen inte brydde sig speciellt mycket om vart pengarna gick. Hade varit betydligt lägre summa om de inte fått ett digital husdjur på köpet.

Bra jobbat Blizzard håller jag mer med om då det var deras initiativ som genererade donationerna, inte folks givmildhet.

Hur kan du säga något sånt? Hur vet du att det är 9/10 som inte bryr sig?

9/10 är ju ingen exakt statistik men läste man forumen runt tiden då djuret blev uppmärksammat för allmänheten officielt så var det mängder med trådar gällande hur snabbt de kan lägga vantarna på djuret. Donationer har folk kunnat ge sedan dag 1 men WoW spelarna var inte lika intresserade av det eftersom det var ingen kissekatt som "klapp på axeln" gåva i gengäld för givmildheten.

Ställer mig själv helt enkelt frågan: Hur många av dessa spelare hade skickat iväg sina 10 dollar om de inte fått djuret?

Själv gillar jag att spekulera i saker och ting. Om du tar illa vid över det så får jag be om ursäkt men har inga planer på att sluta. Givetvis så menar jag ju inte då heller att de som köpt djuret är rövhål heller, pengarna kom från deras ficka så kudos för det ändå.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Apum:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av beron:
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Det sorliga är väll snarare att de som köpte djuret i 9/10 fallen inte brydde sig speciellt mycket om vart pengarna gick. Hade varit betydligt lägre summa om de inte fått ett digital husdjur på köpet.

Bra jobbat Blizzard håller jag mer med om då det var deras initiativ som genererade donationerna, inte folks givmildhet.

Hur kan du säga något sånt? Hur vet du att det är 9/10 som inte bryr sig?

9/10 är ju ingen exakt statistik men läste man forumen runt tiden då djuret blev uppmärksammat för allmänheten officielt så var det mängder med trådar gällande hur snabbt de kan lägga vantarna på djuret. Donationer har folk kunnat ge sedan dag 1 men WoW spelarna var inte lika intresserade av det eftersom det var ingen kissekatt som "klapp på axeln" gåva i gengäld för givmildheten.

Ställer mig själv helt enkelt frågan: Hur många av dessa spelare hade skickat iväg sina 10 dollar om de inte fått djuret?

Själv gillar jag att spekulera i saker och ting. Om du tar illa vid över det så får jag be om ursäkt men har inga planer på att sluta. Givetvis så menar jag ju inte då heller att de som köpt djuret är rövhål heller, pengarna kom från deras ficka så kudos för det ändå.

Du kan inte ha spekulerat direkt mycket för att komma fram till 9/10. Det är säkert många som köpt produkten enbart för att dom ville ha den, men också många som säkert blivit glad att dom lagt 10€ på ett pet som också hjälpt någon. Sedan är ju frågan om dom gjort det annars? kanske inte, men inte säkert för det att dom köpt produkten annars.

Sedan är det ju helt enkelt bekvämt att kunna lägga pengar på något bra som detta genom en sida man redan använt för att betala tidigare. Mycket negativ media gällande just add donera pengar, använda ditt kreditkort överallt osv.

Sist, tvivlar på att det är många som letat efter ett sätt att hjälpa någon och istället för att ge t.ex. röda korset pengar direkt, så valde dom att köpa ett pet, och inte det som är poängen. Det är helt enkelt ett lätt sätt för gamers att ge tillbaka lite, samtidigt som dom får något kul i sin virtuela värld.

Bra PR för Blizzard, kul för personen som köper petet och kan känna sig lite bättre.... men framförallt bra för dom som faktiskt får hjälp på grund utav pengarna som donerats.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Apum:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av beron:
Skrivet av vuze2143:

Bra jobbat Bliizzard !

Nja snarare bra jobbat dom som köpte djuren.

Det sorliga är väll snarare att de som köpte djuret i 9/10 fallen inte brydde sig speciellt mycket om vart pengarna gick. Hade varit betydligt lägre summa om de inte fått ett digital husdjur på köpet.

Bra jobbat Blizzard håller jag mer med om då det var deras initiativ som genererade donationerna, inte folks givmildhet.

Hur kan du säga något sånt? Hur vet du att det är 9/10 som inte bryr sig?

9/10 är ju ingen exakt statistik men läste man forumen runt tiden då djuret blev uppmärksammat för allmänheten officielt så var det mängder med trådar gällande hur snabbt de kan lägga vantarna på djuret. Donationer har folk kunnat ge sedan dag 1 men WoW spelarna var inte lika intresserade av det eftersom det var ingen kissekatt som "klapp på axeln" gåva i gengäld för givmildheten.

Ställer mig själv helt enkelt frågan: Hur många av dessa spelare hade skickat iväg sina 10 dollar om de inte fått djuret?

Själv gillar jag att spekulera i saker och ting. Om du tar illa vid över det så får jag be om ursäkt men har inga planer på att sluta. Givetvis så menar jag ju inte då heller att de som köpt djuret är rövhål heller, pengarna kom från deras ficka så kudos för det ändå.

Folk som dig.. Eftersom detta är Blizzards donation så är de näst till självklart att de ger någon sorts ingame material till folk.
Företag, artister mm gör såna här saker för att de vill nå ut till fler människor vilket inte är så konstigt.

Sen om du vill spekulera teorier så bör du ha underlag på vad du ger dig in på. Du gav just den svagaste förklaringen på att du inte är med för fem öre utan är ytterligare ett forumstroll.

"9/10 är ju ingen exakt statistik men läste man forumen..." -HA HA

Medlem

Samtidigt så tycker jag att detta var en något låg summa. Låter som Blizzard bara förösker bli uppmärksam. Ett onlinespel som har över 10 miljoner subscribers borde kunna ge bort en liten större slant. Vad kan man göra för 2,3 miljoner dollar när stormens kostnader motsvarar ca 20 miljarder dollar.

Medlem

eller 460 000 djur så snodde blizzard hälften av pengarna... eller 920 000 och dom tog 3/4 eller 2 300 000 och dom tog 9/10 av pengarna

Medlem
Skrivet av allevu:

Samtidigt så tycker jag att detta var en något låg summa. Låter som Blizzard bara förösker bli uppmärksam. Ett onlinespel som har över 10 miljoner subscribers borde kunna ge bort en liten större slant. Vad kan man göra för 2,3 miljoner dollar när stormens kostnader motsvarar ca 20 miljarder dollar.

Ja, lika bra att man inte ger nå alls. Tänk om jag donerat 10-500$ är ju inget jämförelse med de ca 20 miljader du snackar om. Bäst att låta alla rika med 1+ miljader på kontot donera istället.

Medlem
Skrivet av allevu:

Samtidigt så tycker jag att detta var en något låg summa. Låter som Blizzard bara förösker bli uppmärksam. Ett onlinespel som har över 10 miljoner subscribers borde kunna ge bort en liten större slant. Vad kan man göra för 2,3 miljoner dollar när stormens kostnader motsvarar ca 20 miljarder dollar.

2.3 miljoner dollar är nog bättre än 0 skulle jag tro..
Tror du att Blizzard ska fixa ihop 20 miljarder själva?

Medlem

Självklart att det är bättre en inget, det håller jag med om. Dock så anser jag att denna summa är något liten för deras andel. Föresten så är det ju inte blizzard precis som donerar utan det är spelarna som väljer att köpa. Vad bra att Blizzard kan animera små djur och på det sättet hjälpa drabbade... som sagt bättre en inget det är sant...

Medlem

Det är väl klart att en hel del köpt det här pet:et för att de vill ha det, men det är ju inget fel i att kombinera det med något som hjälper folk i nöd...

Medlem
Skrivet av allevu:

Självklart att det är bättre en inget, det håller jag med om. Dock så anser jag att denna summa är något liten för deras andel. Föresten så är det ju inte blizzard precis som donerar utan det är spelarna som väljer att köpa. Vad bra att Blizzard kan animera små djur och på det sättet hjälpa drabbade... som sagt bättre en inget det är sant...

Men sen ligger det inte heller på Blizzards axlar att återställa skadorna efter orkanen.

Medlem

Så med andra ord har spelarna betalat notan och Blizzard får kred??!!
Bra jobbat Blizard of cheapness...

Medlem

Förlåt mig. Men varför är så många här på FZ....idioter?

Vi kommer antagligen aldrig få reda på varför folk köpte dessa pets men en sak är säker. Det var bra intiativ av Blizzard och det är bra att så många köpte petet.

Sen om spelarna igentligen hade en god tanke bakom det hela är irrelevant.

Vad som spelar roll är att pengarna används där det behövs. Punkt slut.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fin insats av spelarna! Mene däremot blizzard kunde väl ha slängt in några slantar själv liksom.

Medlem

Brydde sig spelarna kunde de skänkt direkt, utan att gå genom Blizzard. Här tillhandahöll Blizzard en tjänst som gjorde att spelarna fick ut något på ett sätt de var tillfredsställda med. Bra Blizzard och dess community!

Brydde spelarna sig inte utan bara ville ha petet, så går bara mer cred till Blizzard som "utnyttjade" detta till att skänka en stor summa till ett gott ändamål.

Det är bra hur som, ser något bättre på Blizzard hädanefter

Medlem

Blizzard har inte dragit in ett skit, jävla hyklare, dom har skapat ett digitalt husdjur som "vanliga" människor har fått betala för.

Deras hundratals miljoner har de sett till att behålla. Sånt här skall inte ens uppmärksammas.... Dom borde skämmas.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Vadå tar all cred?
Det står ju på checken att den är från "The wow community" samt om ni läser på deras egen artikel om detta ger dom endast cred till spelarna som köpt och nämner inte sig själva.
Det är fortfarande pengar dom kunde ha tagot själva som för deras andra pets.

Det är väl för fan ett bra initiativ om inte annat...
Folk e fan tätta..

Medlem
Skrivet av Lepr:

Vadå tar all cred?
Det står ju på checken att den är från "The wow community" samt om ni läser på deras egen artikel om detta ger dom endast cred till spelarna som köpt och nämner inte sig själva.
Det är fortfarande pengar dom kunde ha tagot själva som för deras andra pets.

Det är väl för fan ett bra initiativ om inte annat...
Folk e fan tätta..

Blizzard gör grym PR på en katastrof.. dog det folk oxå under den aktuella händelsen?,, hur vore det om dom skänkte lika mycket av sina egna pengar när dom ändå är igång.... blizzard skiter fullständigt i vad som hänt om folk har dött med mera,
det här ser dom bara som ett grymt tillfälle att göra bra PR på, kom inte och säg ngt annat, det är så världen fungerar..
vad drar inte wow in varje månad igentligen, X antal miljoner betalande spelare x cirkus100 spänn grovt räknat + all försäljning av spel, + det dom drar in på den boost i försäljning,återkommande spelare etc som det här spektaklet genererar

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Blizzard har inte dragit in ett skit, jävla hyklare, dom har skapat ett digitalt husdjur som "vanliga" människor har fått betala för.

Deras hundratals miljoner har de sett till att behålla. Sånt här skall inte ens uppmärksammas.... Dom borde skämmas.

håller med dig till 110%
konstigt bara att det finns folk som inte förstår det där:-/ hade säkert vart en annan femma om microsoft gjort ngt liknande, då hade det blivit ett jävla liv på folk här .-P

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Lepr:

Vadå tar all cred?
Det står ju på checken att den är från "The wy" samt om ni läser på deras egen artikel om detta ger dom endast cred till spelarna som köpt och nämner inte sig själva.
Det är fortfarande pengar dom kunde ha tagot själva som för deras andra pets.

Det är väl för fan ett bra initiativ om inte annat...
Folk e fan tätta..

Blizzard gör grym PR på en katastrof.. dog det folk oxå under den aktuella händelsen?,, hur vore det om dom skänkte lika mycket av sina egna pengar när dom ändå är igång.... blizzard skiter fullständigt i vad som hänt om folk har dött med mera,
det här ser dom bara som ett grymt tillfälle att göra bra PR på, kom inte och säg ngt annat, det är så världen fungerar..
vad drar inte wow in varje månad igentligen, X antal miljoner betalande spelare x cirkus100 spänn grovt räknat + all försäljning av spel, + det dom drar in på den boost i försäljning,återkommande spelare etc som det här spektaklet genererar

Det samma gäller alla företag som gör vinst med dit resonemang, PR eller inte så hjälper det förmodligen någon till skillnad från dom som inte ger något alls...

Medlem
Skrivet av allevu:

Samtidigt så tycker jag att detta var en något låg summa. Låter som Blizzard bara förösker bli uppmärksam. Ett onlinespel som har över 10 miljoner subscribers borde kunna ge bort en liten större slant. Vad kan man göra för 2,3 miljoner dollar när stormens kostnader motsvarar ca 20 miljarder dollar.

Jamen du de blir ju skitbra.. Det är ju inte som att subscriber pengarna dom får kommer att användas^^
Tänk gärna efter på antalet servrar/tjänster som blizzard omfattar. Pengar behöver dom..

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Lepr:

Vadå tar all cred?
Det står ju på checken att den är från "The wow community" samt om ni läser på deras egen artikel om detta ger dom endast cred till spelarna som köpt och nämner inte sig själva.
Det är fortfarande pengar dom kunde ha tagot själva som för deras andra pets.

Det är väl för fan ett bra initiativ om inte annat...
Folk e fan tätta..

Blizzard gör grym PR på en katastrof.. dog det folk oxå under den aktuella händelsen?,, hur vore det om dom skänkte lika mycket av sina egna pengar när dom ändå är igång.... blizzard skiter fullständigt i vad som hänt om folk har dött med mera,
det här ser dom bara som ett grymt tillfälle att göra bra PR på, kom inte och säg ngt annat, det är så världen fungerar..
vad drar inte wow in varje månad igentligen, X antal miljoner betalande spelare x cirkus100 spänn grovt räknat + all försäljning av spel, + det dom drar in på den boost i försäljning,återkommande spelare etc som det här spektaklet genererar

Skrivet av roftg:
Skrivet av Lepr:

Vadå tar all cred?
Det står ju på checken att den är från "The wow community" samt om ni läser på deras egen artikel om detta ger dom endast cred till spelarna som köpt och nämner inte sig själva.
Det är fortfarande pengar dom kunde ha tagot själva som för deras andra pets.

Det är väl för fan ett bra initiativ om inte annat...
Folk e fan tätta..

Blizzard gör grym PR på en katastrof.. dog det folk oxå under den aktuella händelsen?,, hur vore det om dom skänkte lika mycket av sina egna pengar när dom ändå är igång.... blizzard skiter fullständigt i vad som hänt om folk har dött med mera,
det här ser dom bara som ett grymt tillfälle att göra bra PR på, kom inte och säg ngt annat, det är så världen fungerar..
vad drar inte wow in varje månad igentligen, X antal miljoner betalande spelare x cirkus100 spänn grovt räknat + all försäljning av spel, + det dom drar in på den boost i försäljning,återkommande spelare etc som det här spektaklet genererar

Gillar att ni förvränger det hela totalt. Blizzard är inte en person, utan en orginisation. Sedan så har Blizzard en massa program där dom hjälper folk. Ett exemple är alla serverar dom sålde, . det programet dom har för the Childrens hospital, och för make a wish foundation.

1
Skriv svar