Diablo III – detta erbjuder nästa stora uppdatering

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Vore rätt konstigt om man inte uppdaterade ett spel som sålt så pass mycket. Men jo du har en poäng, men det betyder inte att allt är guld och gräna skogar, just saying

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Deras vanliga saker de patchat in och förbättrat är ju välkommet, men pvp kan man inte mer än säga är en jävla skandal.

De höll tillbaka den originella releasen ett tag för att utveckla pvp i en arena typ stil (Dels var det tänkt att fungera som E-sport). Det gick inte så bra så de sköt upp pvp och släppte spelet utan pvp.

6-7månader senare kommer de med en ny bortförklaring att pvp systemet inte blev bra och det enda vi nu får är Duel.
Något så simpelt som de hade kunnat haft med sedan start.
Att kalla detta en PVP uppdatering är nästan pinsamt.

Medlem
Skrivet av xLas:

Lootsystemet i D3 är på snudd perfekt och även i D3 droppar det bra gear till karaktären, vet inte hur du spelar D3 egentligen?
I D3 har du hundratals kombinationer på dina spells så om du vill vara unik så är det väldigt lätt att vara det.
.

Nu spelar jag ju monk vi har bara 2 builder som man kan lira på höga MP nivåer och så har vi en som är redigt bra att farma med. Man skall ju vara så effektiv som möjligt så då blir det bara 3 man kan lira med.

Men visst vill man vara unik, då får man vara berädd på att lira på typ MP0 för att inte dö.

Loot systemet nästan perfekt? Diablo 3 endgame är AH. Jag har lirat 800 timmar, det droppas inte alls så mycket som du vill få det till till din egna karaktär. Jag har fått mycket set och andra legends för andra klasser, men knappt för min egna. Sen att rollen för det mesta är urdålig ja, vad ska man säga, otur med RNG.

Men du kan ju faktiskt ha haft skit mycket tur med dina drops, grattis isåfall. Men för många med mig, så är det kämpigt.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem
Skrivet av BAJAOOOO:
Skrivet av xLas:

Lootsystemet i D3 är på snudd perfekt och även i D3 droppar det bra gear till karaktären, vet inte hur du spelar D3 egentligen?
I D3 har du hundratals kombinationer på dina spells så om du vill vara unik så är det väldigt lätt att vara det.
.

Nu spelar jag ju monk vi har bara 2 builder som man kan lira på höga MP nivåer och så har vi en som är redigt bra att farma med. Man skall ju vara så effektiv som möjligt så då blir det bara 3 man kan lira med.

Men visst vill man vara unik, då får man vara berädd på att lira på typ MP0 för att inte dö.

Loot systemet nästan perfekt? Diablo 3 endgame är AH. Jag har lirat 800 timmar, det droppas inte alls så mycket som du vill få det till till din egna karaktär. Jag har fått mycket set och andra legends för andra klasser, men knappt för min egna. Sen att rollen för det mesta är urdålig ja, vad ska man säga, otur med RNG.

Men du kan ju faktiskt ha haft skit mycket tur med dina drops, grattis isåfall. Men för många med mig, så är det kämpigt.

Yes, det är precis detta jag menar och har upplevt. Även andra kompisar har samma upplevelse.


signatur
Medlem

to little to late

Medlem

Hejdååå Diablo 3 :'/

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av KnegarN:

Blev bannad från D3 cirka en månad sedan, anledning - okänd men själv vet jag endast att jag har använt ett program som säger till när ett legendary droppar. tydligen nog för en perma ban.

Löjliga utvecklare är löjliga.

Om det ändå gick att skapa en singleplayer karaktär så skulle allt detta bannade kunna skippas. Då kunde de som vill förstöra spelupplevelsen få göra det så mycket de vill.

Ja det är just det som förstör mycket, fast inte lika mycket som AH. Fy fan för den.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av Davwve:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Ja kanske spel som det går åt helvete för, men Diablo 3 och Blizzard har ändå en stor mängd spelare att hålla glada för framtiden och har verkligen budget att polera deras spel. Jag köpte ett spel för hela priset, men fick halva - skönt å få se lite pvp trots allt, väldigt sent dock...

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..

Ärligt talat, vet inte vilken värld du lever i riktigt.

Tittar du på vilka spel från förr som fortvarande uppdateras och spelas så fattar du ganska fort att det är enbart Blizzard som levererat och levererar fortvarande.

Alla andra "bra"-kloner har dött ut rätt fort.

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Ja kanske spel som det går åt helvete för, men Diablo 3 och Blizzard har ändå en stor mängd spelare att hålla glada för framtiden och har verkligen budget att polera deras spel. Jag köpte ett spel för hela priset, men fick halva - skönt å få se lite pvp trots allt, väldigt sent dock...

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..

Ärligt talat, vet inte vilken värld du lever i riktigt.

Tittar du på vilka spel från förr som fortvarande uppdateras och spelas så fattar du ganska fort att det är enbart Blizzard som levererat och levererar fortvarande.

Alla andra "bra"-kloner har dött ut rätt fort.

Lever på planeten Tellus (jorden och bor i Landet Sverige.

Du kan ju inte påstå att det är många som spelar D3 nu för tiden. Är fan mer bottar än spelare online nu för tiden.

PoE har bara ökat i antal spelare hela tiden sen dom började med sin closed beta, och det har varit igång i mer än ett år nu.

Tror inte att detta kommer att dö ut lika snabbt som D3 ha gjort. Det har förtusan sålt över 10miljoner. Och hur många utav dom har slutat att spela? En jävla massa. är ju bara några tusen som spelar D3 dagligen nu.

Så ja jag vet inte vad du pratar om..


signatur
Medlem

tycker det skulle vart med en necro från början eller någon mer sumoner klass som man kan ha en sådär 15 sumons uppe samtidigt utan bara i en liten stund,,,,, Mer skelett åt folket!!! men taskiga drops och ah har ju pajjat lite. d2 va riktigt bra d3 känns bara meh ok.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Det är pga att Blizzard sätter hög krav på spel och inte massproducerar dem. Sedan att det tar tid, gör bara saker mer exklusivt , i alla fall för min del. Blir alltid glad av att höra vad Blizzard har planerat.

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Davwve:
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Davwve:

Lite sent att komma med detta nu va.. Blizzard måste nog vara det mest sega företaget på att uppdatera och släppa saker till sina spel.

Eller, Valve är nog segare!

Var glad att de uppdaterar spelen överhuvudtaget, vissa företag skiter i att ens patcha spelet efter att ha släppt det.

Ja kanske spel som det går åt helvete för, men Diablo 3 och Blizzard har ändå en stor mängd spelare att hålla glada för framtiden och har verkligen budget att polera deras spel. Jag köpte ett spel för hela priset, men fick halva - skönt å få se lite pvp trots allt, väldigt sent dock...

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..

Ärligt talat, vet inte vilken värld du lever i riktigt.

Tittar du på vilka spel från förr som fortvarande uppdateras och spelas så fattar du ganska fort att det är enbart Blizzard som levererat och levererar fortvarande.

Alla andra "bra"-kloner har dött ut rätt fort.

Du har aldrig tänkt på att blizzard HAR släppt många riktigt bra spel genom tiderna. Men dagens spel är mest hype och i bästa fall en medelmåttig produkt.

Många kloner har varit bättre än D3 i många områden och sämre i en del andra. Men dom har inte överlevt för företagen har inte haft samma rykte eller företag bakom sig med lika mycket pengar för att hålla dom i liv.

PoE fick mycket gratis reklam för sina öppna betor just innan D3 releasen. Eftersom så många som fick testa PoE innan D3 release var många besvikna när D3 inte höll samma kvalitet som PoE och verkligen inte var i klass med tidigare Blizzard spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag har loggat en bra mängd timmar i D3 och har iallafall alla karaktärer på level 60, JAg anser klart att jag fick vad ajg betalade för, bra mycket mer kul speltid med mina vänner än alla konsol-spel jag äger i alla fall.

Hack 'n slash är en idiotisk genre som bara passar när man har ett par polare och en mängd bärs eller när spelet är nytt. Sedan blir det omöjligt att balansera i pvp, onödigt att spela i pve eftersom allt innehåll är slut och övergår till en sabla massa farmande då det inte kan komma hur mycket nytt innehåll som helst.

D3 är ett bättre spel än D2 som är ett bättre spel än D1 baserat på de objektiva måtten antalet spelare och personer som köpt spelet. Sedan vilket ni tycker är bäst är subjektivt och troligen influerat av både nostalgi och annan standard på spel idag jämfört med 90-talet.

Många fortsätter att spela D3 och för dem blir det nog roligt med dueller. De kommer också snabbt förstå varför PvP inte hade fungerat på en större skala då vissa builds eller karaktärer helt säkert kommer vara otroligt OP.

Tekniska jämförelser med andra spel är förresten befängda då dessa inte är i närheten av antalet spelar som D3 har eller haft. Hur många som spelar vet ingen annan än Blizzard och bara för att du själv och dina vänner slutat betyder inte det att "ingen" spelar spelet. Jag slutade spela CS 2004 och nog fan spelar folk det fortfarande (det är det sjätte mest spelade spelet på steam i skrivande stund exempelvis).

Blizzard gav oss ett helt okej spel och har fortsatt att göra det bättre. För mig är Blizzard fortfarande ett sigill för kompetens, kvalité och mervärde. Därför ser jag också fram emot HotS och Titan som säkerligen kommer vara roliga.

Medlem

PVP kommer väl med expansionen.
x with the new exciting PVP system!
Buy it now!

Patch 1.1 som lät så nära och allt ^^

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av xLas:
Skrivet av Davwve:

Håller med dig, blizzard har fan jobbat med D3 i över 12 år nu. Och dom klarade inte av att släppa PvP förs än nu.. Helt otroligt dåligt!

Path of Exil som det bara är ca 20 personer som jobbar med det har på sju år fixat bra och fungerande PvP. Är knappt några buggar. Det patchas ständigt. Inga direkta problem med inloggning, anordnar tävlingar och leveling-races flera ggr i veckan. Bra optimering, ett lootsystem som fungerar, och där de droppar bra gear till ens karaktär. Så man är inte beroende av att köpa allt gear på Auction House (finns inget för den delen). Finns massa olika gems och items som gör att man kan ändra/förbättra sitt gear. Ett massivt passiv skill-tree där det finns över 1200 skill nodes, så möjligheterna är oändliga, ingens karaktär är den andras lik direkt.

Inte nog med de, den 23 januari blir det F2P och då släpper dom act 3 samtidigt. Och det är inget pay2win, utan det man betalar för är att man kan skapa fler karaktärer, mer plats i kistan, blodigare etc.

Så jag kan inte fatta att ett så stort företag som blizzard har misslyckats så fatalt med D3, när dom har haft över 12år på sig, och en enorm budget. Medans då Grinding Gear Games (som gör path of exile) kan klara av detta på mycket kortare tid, med mycket färre arbetare, och en väldigt liten budget!

Man blir fan mörkrädd..

Klarade inte av att släppa PvP? Snarare så att dom var inte nöjd med hur PvP var och dom kastade allt dom utvecklat om just PvP och startade från scratch. Samma med utvecklingstiden, D3 skulle egentligen släppas ~2006 nånting men även den idén kastades till sjön och dom började om från början eftersom dom helt enkelt inte var nöjd med produkten.

Vad jag vet så patchas även D3 ca 1 gång i månaden, mer än så och det skulle bara vara jobbigt att ladda hem patcherna hundraelva gånger i veckan. Lootsystemet i D3 är på snudd perfekt och även i D3 droppar det bra gear till karaktären, vet inte hur du spelar D3 egentligen?
I D3 har du hundratals kombinationer på dina spells så om du vill vara unik så är det väldigt lätt att vara det.

Jag vet inte ens varför du tar upp pay2win? Allt du kan köpa i D3 är items, vilket du otroligt enkelt kan skaffa själv utan att spendera en enda krona(förutom inköpet av spelet).

Kan tyvärr inte yttra mig om PoE då jag inte sett det ännu.

På mina 200 timmar som jag har lagt på D3 vara över 100 av dom är på min WD och Barb som är lvl60+ och under dom timmarna så har det droppat ett par byxor till barbaren som jag använder, och en hjälm till min WD som jag använder. Resten har jag fått köpa på AH utav guld som jag har fått grinda sönder. Så på 100timmar och bara fått 2 bra items till mina karaktärer tycker jag är ganska värdelös utdelning.

Det jag menade med Pay2win var att när PoE släpps och blir F2P så är det inget man behöver oroa sig över att folk kan köpa till sig gear.

Vad min upplevelse har varit av D3, så känns det som att blizzard har haft i bakhuvudet att det ska droppa kasst gear för att folk ska känna sig tvungna att köpa gear/guld i RMAH. För att annars så "kan" man inte få en bra karaktär.

Tycker det e skönt att bra gear inte droppas varje minut . Gör det mer älskvärt när man får det .. Inte som dagen wow . där man kan få full epic gear hur lätt som helst . ,men det e ju mitt tycke det .. var fan bra länge sedan man körde både d3 och poe ,,,,


signatur

Kan ej skriva åäö

12
Skriv svar