Aliens: Colonial Marines skrämmer INTE slag på din dator
Även om radarn kommer få ditt hjärta att pip-pipa sönder kommer modermodemet (hjärtat i hårddisken) i din dator ta det lugnt. Beskåda systemkraven nu.
Oj oj oj, anar taskig konsolport och mycket ful grafik jämfört med vad som visats upp!
Eller har de faktiskt gjort det här ordentligt och optimerat skiten ur det?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
är ja den enda som bara fått sin hype svalare o svalare ju mer man sett av colonial marines? de är nånting ja inte kan riktigt sätta fingret på...tycker inte längre de ser lika bra ut som de första gångerna man såg spelet samt lite väl mycket action...men men, bara å ge de en chans när de kommer. kan trots allt inte dömma förens man prövat på
Oj oj oj, anar taskig konsolport och mycket ful grafik jämfört med vad som visats upp!
Eller har de faktiskt gjort det här ordentligt och optimerat skiten ur det?
Jupp... har varit aktiv på deras forum... bara 6vs6/8vs8.
Ingen dx 11.
Inga servrar
Samma peer2peer system som föregångaren.
Begränsning på keybindings.
Små kartor.
Dåligt med gametyps i multiplayer.
Oj oj oj, anar taskig konsolport och mycket ful grafik jämfört med vad som visats upp!
Eller har de faktiskt gjort det här ordentligt och optimerat skiten ur det?
Jupp... har varit aktiv på deras forum... bara 6vs6/8vs8.
Ingen dx 11.
Inga servrar
Samma peer2peer system som föregångaren.
Begränsning på keybindings.
Små kartor.
Dåligt med gametyps i multiplayer.
hehe.. lite 2006-2007 fasoner?
fan hoppas INTE det är en port...Gearbox som gjorde ett kanonjobb med borderlands 2. Vi får hålla tummarna , men med de där systemkraven blir man lite fundersam...
Brukar mer än ofta inte vara så när det gäller gearbox nu för tiden. De har väldigt stor koll på att PC behöver det lilla extra.
Idono. That's me!
Sweet!
Sökte i min mail o kollade när jag köpte en Core 2 Duo, 10Nov 2006! Snacka om att vara före sin tid alltså. O till det humongous 4gb RAM!!!!111onenenoeneone
Nåja, jag antar helt kallt att det man inte har i grafik får man igen i gameplay, för det här måste ju bli bra?
Men troligen inte.
Att det rekommenderas en QuadCore tyder på dålig optimering, hiskeliga laddningstider eller bara otroligt mycket aliens som ska kunna vara spawnade samtidigt. (jag hoppas på det senare).
Sedan är inte grafiken det primära för mig åtminstone. Det kan se ut som Pacman så länge som det är lika jävla bra som AVP1 var!
Konsolport å andra sidan brukar ofta betyda dålig optimering, taskiga kontroller/oförmåga till vettiga keybindings, ingen UH, Taskig postprocess rendering (eller obefintliga sådana effekter).
Kan ju bara hoppas innehållet är bra, men har läst lite oroande saker på forumet som än så länge bara är rykten. Vi får helt enkelt prova demot innan man köper. (om dom vågar släppa ett vill säga).
Att det rekommenderas en QuadCore tyder på dålig optimering, hiskeliga laddningstider eller bara otroligt mycket aliens som ska kunna vara spawnade samtidigt. (jag hoppas på det senare).
Det är inte lätt att få ett spel att utnytja fyra kärnor full ut, så det är knappast något annat än positivt. Hade dom rekommenderat två kärnor så hade jag varit mer orolig.
Att det rekommenderas en QuadCore tyder på dålig optimering, hiskeliga laddningstider eller bara otroligt mycket aliens som ska kunna vara spawnade samtidigt. (jag hoppas på det senare).
Det är inte lätt att få ett spel att utnytja fyra kärnor full ut, så det är knappast något annat än positivt. Hade dom rekommenderat två kärnor så hade jag varit mer orolig.
Förvisso.
Min fundering är bara hur de kan få en portning att fullt utnyttja 4 kärnor?
Då måste ju hela spelet skrivas med det i omtanke och eftersom spelet är främst utvecklat för att fungera även tillfredställande på t.e.x Wii, ja det borde ju säga sig självt att vi inte kan räkna med fullt 4 kärnors stöd eftersom det inte är skrivet för det ursprungligen.
Min erfarenhet med många kärnor som rekommenderat krav för en god spelupplevelse i portningar är att det är dåligt optimerat eller en dålig port.
Jag kan ju ha fel självklart, det kanske går att porta ett t.e.x PS3 skrivet spel, utvecklat för 1 primär kärna och 256mb ram till ett fullt ut stödjande 4.kärnigt spel med ett videominne på 2GB och systemminne upp mot 4-32gb?
Nån som är kunnigare kan säkert svara på detta
Att det rekommenderas en QuadCore tyder på dålig optimering, hiskeliga laddningstider eller bara otroligt mycket aliens som ska kunna vara spawnade samtidigt. (jag hoppas på det senare).
Det är inte lätt att få ett spel att utnytja fyra kärnor full ut, så det är knappast något annat än positivt. Hade dom rekommenderat två kärnor så hade jag varit mer orolig.
Det är inte svårare att få spelet att använda alla trådarna fullt ut eller bara lite. Antingen gör du det eller så gör du det inte. Teknologin är inarbetad idag så jag är rätt övertygad om att de kan sitt skit.
Sedan finns det statistik att gå på vilket jag är rätt övertygad visar att de flesta idag sitter på quadproppar med HT så de anger helt enkelt att de rekommenderar för de nyare processorserierna. Något annat skulle vara konstigt. Dessutom är det så att flaskhalsen i dagens spel nästan aldrig är CPU:n. Undantaget de massiva AI-spelen som ex Shogun 2 kanske. Men även där är det GPU:n som tar den stora smällen.
Däremot att deras rekommenderade GPU är i 560-klass vilket ju är oerhört overkill när de väljer att cappa på DX9. Vilket kort som helst från 8800 och uppåt skall ju inte ha några som helst problem. Jag är lite mer orolig för detta faktiskt eftersom det luktar väldigt dålig (eller bortvald) optimering för PC. Man litar helt enkelt på att overheadkraften i denna klassen kan hantera alla fulhack man gjort när man portade till Wintel.
Blur, bloom och annat skit för att dölja sunkig grafik anpassad för 10 år gamla spexboxar.
I came here to ruin your day. God sent me.