Kan man begära mer?

Medlem
Kan man begära mer?

Ja det tycker jag i alla fall. Jag pratar om svenska damlandslaget i fotboll och deras insats mot AIK's P17-lag. Det slutade i förlust med 3-0 för damerna vilket jag tycker är märkligt. Visst, de spelar mot killar, men borde man inte kunna begära att ett landslag, som ska bestå av de bästa av de bästa, gräddan av eliten, åtminstone ska spöa ett tonårslag och inte släppa in första målet efter bara fyra minuter? Det är inte det att jag är misogyn, utan jag överskattade snarare deras förmåga.

Pia Sundhage, tränare, berättar efteråt att "resultaten inte är viktiga". Det är sant. Alla vet ju att det viktiga på landslagsnivå är att delta och ha roligt. Det får mig osökt att tänka på ett citat:

"Your best! Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen."

#blogg


signatur

Burn in the light.

Medlem
Kan man begära mer?

Pia Sundhage menade att "resultatet" inte var viktigt.
Och om jag fattade rätt så tänker hon använda det de gjorde fel i matchen för att förbättra damlaget så visst kan man begära mer av dem.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tyckte också att resultatet var... förbryllande.


signatur

Imperator

Fast det här var väl ingen överraskning, eller? Inte första gången damerna fått stryk av pojkspelare och att det är ett avgrundsdjupt hopp i kvalité mellan herr- och damfotboll är väl inte heller något nytt?

Jag menar inte att klanka ned, utan jag tycker att det är bra att damerna matchas mot bättre motstånd för att de förhoppningsvis själva också ska kunna höja sig.

1
Skriv svar