Medlem
Razer Chimaera 2.1

Tjenare!!!

Behöver ert hjälp nu!
För ett tag sen så beställde jag Razer Chimaera över nätet och idag har jag fått den *wiiie" men då såg jag att den inte hade optiskt ingång/utgång. Har kollat upp det och såg att det fanns 2 olika modeller *dooh* den andra modellen e typ nästan samma bara 5.1 eller 5.2 aja nåt..... så jag trodde den hade optisk ingång 2.1 men nä.......
För det är så här att jag kör genom dator skärm inte tv. Så jag undrar om det finns nåt sätt att koppla ihop Razer med skärmen/360 tillsammans.....

please help me

mvh/ Weevil


signatur

How you doin?!

Medlem

Jag vet inte vad Razer Chimaera är för något men jag antar att det är ett headset. Iallafall, när jag kör mitt Xbox i en datorskärm och vill ha ljud samtidigt så gör jag såhär:

För att få bild använder jag en vanlig HDMI-sladd från Xboxet till skärmen, den kan antingen vara HDMI i båda ändarna eller DVI i ena. (vanliga vita digitala skärmsladden) Det beror på om din skärm har en HDMI ingång.

För att få ljud samtidigt, eftersom en datorskärm inte vanligtvis har högtalare eller kan koda om digitalt ljud, så kör jag med den vanliga composite sladden som ingår när man köper sitt Xbox. (det är en sladd som går ut i tre andra små) 1 vit, 1 gul och 1 röd.

Eftersom man inte vanligtvis kan ha HDMI och composite inkopplade i Xboxet samtidigt så har jag skurit av en del av plasten på composite sladden (den ände som sitter i Xboxet) och det går bra eftersom det bara är överflödig plast. Satt lite tejp över den och nu kan jag ha båda inkopplade samtidigt.

Man behöver också en composite till 3.5mm (hona) converter(?) så att du kan koppla in ditt headset.
Den ser ut såhär: http://images.evenbettercables.com/images/products/No%20Manuf...


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Hej!!!
Kör HDMI rakt genom...... men den bilden du visade mig den har jag fast med en (hane). men har hittat ett speciellt sladd till 360
"XBOX 360 Audio Cable" tror jag den heter...... kan fortfarande ha HDMI när den auddio cable är inkopplad. som jag har läst den...... så jag hoppas det sättet fungerar....


signatur

How you doin?!

1
Skriv svar