Leveltaket höjs i Borderlands 2

Robot
Leveltaket höjs i Borderlands 2

Salvador, Maya, Axton och Zer0 kommer snart kunna bli starkare. Betydligt starkare.

#borderlands-2, #gearbox-software


Medlem
Leveltaket höjs i Borderlands 2

Yay! Snart dags att köpa på sig expansionerna då ^^

Medlem

Underbart... Snart expansionsdags för mig med... Bara eeeeeen liten level kvar först


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Citat:

Salvador, Maya, Axton och Zer0 kommer snart kunna bli starkare. Betydligt starkare.

Gaige då? (ja, jag vet, DLC karaktär, men iaf, vi som förbokade fick ju henne gratis).

Buyers beware, det hära senaste DLC:et håller inte samma klass som de två tidigare.
Lite som ettans "claptraps robot revolution" .

Det har en del dryga faror (hata spores och elektriska häxdoktorer) och har inte humorn som finns i de tidigare expansionerna. För att inte nämna träskbåtarna, dom har totalt värdelösa vapen, det går fortare att hoppa ur och skjuta än att försöka nöta ihjäl nått med den.

Jag har dock inte spelat igenom hela ännu, kanske blir bättre längre in, men jag är skeptisk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har två st level 50 så det ser jag fram emot! Jag undrar dock hur man ska nå det nya leveltaket när man är på level 50 och har spelat ut all dlc och alla sidequests?

Medlem
Skrivet av jlarss:

Jag har två st level 50 så det ser jag fram emot! Jag undrar dock hur man ska nå det nya leveltaket när man är på level 50 och har spelat ut all dlc och alla sidequests?

Trolightvis så släpper dem väl fler uppdrag när dem höjer leveltaket samt så stog det ju att dem ska släppa ett story dlc vilket kommer säkert vara då dem höjer leveltaket.

Medlem

Har inte ens fått en gubbe till 50, för mycket andra distraktioner så det har inte blivit av. Högsta gubben är 42 för tillfället och lite mer än halvvägs igenom pt2. Å andra sidan pallade jag aldrig ta mig till maxlevel i ettan heller.

Medlem

Tänkte höra med er om en sak är det riskabelt att köpa season pass från CJS cd key eftersom det var ryska nycklar till det och har sett blandade historier om man kan bli bannad med VPN tunnel för att aktivera en rysk cd nyckel
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Borderlands-2-Season-Pass-...

Medlem
Skrivet av Aero:
Skrivet av jlarss:

Jag har två st level 50 så det ser jag fram emot! Jag undrar dock hur man ska nå det nya leveltaket när man är på level 50 och har spelat ut all dlc och alla sidequests?

Trolightvis så släpper dem väl fler uppdrag när dem höjer leveltaket samt så stog det ju att dem ska släppa ett story dlc vilket kommer säkert vara då dem höjer leveltaket.

Jo, visst så kommer det ett till DLC men med tanke på hur lång tid det tog att levla från 45 till 50 så har jag svårt att tro att man kan levla från 50 till 60, eller vad det nu blir för cap, på en DLC

Skrivet av Aero:

Tänkte höra med er om en sak är det riskabelt att köpa season pass från CJS cd key eftersom det var ryska nycklar till det och har sett blandade historier om man kan bli bannad med VPN tunnel för att aktivera en rysk cd nyckel
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Borderlands-2-Season-Pass-...

Det står på sidan där att du måste ha en rysk utgåva av Borderlands 2 eller åtminstone ha ett ryskt ursprung av din kopia

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Aero:
Skrivet av jlarss:

Jag har två st level 50 så det ser jag fram emot! Jag undrar dock hur man ska nå det nya leveltaket när man är på level 50 och har spelat ut all dlc och alla sidequests?

Trolightvis så släpper dem väl fler uppdrag när dem höjer leveltaket samt så stog det ju att dem ska släppa ett story dlc vilket kommer säkert vara då dem höjer leveltaket.

Jo, visst så kommer det ett till DLC men med tanke på hur lång tid det tog att levla från 45 till 50 så har jag svårt att tro att man kan levla från 50 till 60, eller vad det nu blir för cap, på en DLC

Det ryktas även lite löst om en Pt3.

Och som jlarss säger så måste man ha en rysk utgåva för dom där nycklarna, det var en speciell utgåva av spelet i ryssland (östeuropa), var ett jäkla hallabaloo om det då spelet kom.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Haha härligt, har än så länge lagt ner 160 timmar och har inga planer på att sluta, det här blir man ju ännu mer taggad av.

<3 Gunzerker

Medlem

Jag köpte både Borderlands 2 & Season pass på Gamecarddirect, fick ryska cdnycklar, men spelet fungerade klockrent att lägga till på steam (och är givetvis på Engelska) Långt mycket billigare än vad det kostar på Steam.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Underbart... Snart expansionsdags för mig med... Bara eeeeeen liten level kvar först

Skrivet av Odee:

Yay! Snart dags att köpa på sig expansionerna då ^^

DLC*

RHK
Medlem
Skrivet av Zymac:
Citat:

Salvador, Maya, Axton och Zer0 kommer snart kunna bli starkare. Betydligt starkare.

Gaige då? (ja, jag vet, DLC karaktär, men iaf, vi som förbokade fick ju henne gratis).

Buyers beware, det hära senaste DLC:et håller inte samma klass som de två tidigare.
Lite som ettans "claptraps robot revolution" .

Det har en del dryga faror (hata spores och elektriska häxdoktorer) och har inte humorn som finns i de tidigare expansionerna. För att inte nämna träskbåtarna, dom har totalt värdelösa vapen, det går fortare att hoppa ur och skjuta än att försöka nöta ihjäl nått med den.

Jag har dock inte spelat igenom hela ännu, kanske blir bättre längre in, men jag är skeptisk.

Kan inte annat än hålla med. Spelade klart huvudstoryn på ett par timmar och det fanns liksom inget som lockade med sidostoryn.

De borde ha höjt levelcapet för att göra sidostorysna mer meningsfulla för länge sedan eller åtminstone gjort fienderna betydligt svårare i storyuppdragen för att göra sidospåren som lite bra träning. Är en Borderlands fan men blev riktigt besviken på senaste dlc:en.

Medlem

Nu har jag inte kollat priserna - men det finns bra nycklar till det mesta hos G2Play.com

Edit: Kollade nu, de har inte Season pass men de har Premiere Club. Kanske samma sak?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av RHK:
Skrivet av Zymac:
Citat:

Salvador, Maya, Axton och Zer0 kommer snart kunna bli starkare. Betydligt starkare.

Gaige då? (ja, jag vet, DLC karaktär, men iaf, vi som förbokade fick ju henne gratis).

Buyers beware, det hära senaste DLC:et håller inte samma klass som de två tidigare.
Lite som ettans "claptraps robot revolution" .

Det har en del dryga faror (hata spores och elektriska häxdoktorer) och har inte humorn som finns i de tidigare expansionerna. För att inte nämna träskbåtarna, dom har totalt värdelösa vapen, det går fortare att hoppa ur och skjuta än att försöka nöta ihjäl nått med den.

Jag har dock inte spelat igenom hela ännu, kanske blir bättre längre in, men jag är skeptisk.

Kan inte annat än hålla med. Spelade klart huvudstoryn på ett par timmar och det fanns liksom inget som lockade med sidostoryn.

De borde ha höjt levelcapet för att göra sidostorysna mer meningsfulla för länge sedan eller åtminstone gjort fienderna betydligt svårare i storyuppdragen för att göra sidospåren som lite bra träning. Är en Borderlands fan men blev riktigt besviken på senaste dlc:en.

Ja senaste DLCt va lite för kort, gjort nästan alla sidequests det gick rätt snabbt, synd för jag gillade atmosfären och dom nya fienderna var balla kändes bara för kort.

Min största besvikelse med samtliga DLC är avsaknaden av minibossar som man kan farma och inga nya legendaries.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Edit: Kollade nu, de har inte Season pass men de har Premiere Club. Kanske samma sak?

Nej, Premiere Club är lite extra startup-vapen, en extra golden key + Mechromancer-klassen.

Medlem

Väntar väl tills "GOTY eller samlarutgåvan" kommer... känns ju som lite bortkastade pengar annars.

Medlem

" De ville ge spelarna tid att få upp åtminstone en karaktär till level 50 men de ville inte låta det dröja för länge, eftersom spelarna kunde tappa intresset."

Haha, själv tappa jag intresset vid runt lv 20...

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Ankh:

Edit: Kollade nu, de har inte Season pass men de har Premiere Club. Kanske samma sak?

Nej, Premiere Club är lite extra startup-vapen, en extra golden key + Mechromancer-klassen.

Ahhh så var det ja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Aero:

Tänkte höra med er om en sak är det riskabelt att köpa season pass från CJS cd key eftersom det var ryska nycklar till det och har sett blandade historier om man kan bli bannad med VPN tunnel för att aktivera en rysk cd nyckel
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Borderlands-2-Season-Pass-...

Nej det är bara att köra på, börja spara tusenlappar.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Aero:

Tänkte höra med er om en sak är det riskabelt att köpa season pass från CJS cd key eftersom det var ryska nycklar till det och har sett blandade historier om man kan bli bannad med VPN tunnel för att aktivera en rysk cd nyckel
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Borderlands-2-Season-Pass-...

Nej det är bara att köra på, börja spara tusenlappar.

Oavseett vilket så är det inte lönt att riskera.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Trevligt ! Älskar humorn och loot hunten i BL2, ett väldigt underhållande spel

1
Skriv svar