Blizzard-chefen: "Skyll på mig, inte Jay Wilson"

Medlem

Det är väl fösta gången Blizzard medger att allt inte blev vad det var tänkt. Spelet väcket helt klart känslor.

På det stora hela är väl Diablo ett ok spel, men det finns mycket detaljer som man inte riktigt gillar och förstör mycket.
Personligen spelade jag igenom det en gång som barbarian på Normal, sen dess har jag inte rört det.

Nåväl, lär köra igenom det igen vid ett års-jubliumet.
Mycket kan hända till dess med patchar osv, tyvärr lär jag starta en ny gubbe så det betyder inga legendary items för mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Castor.T
"Nåväl, lär köra igenom det igen vid ett års-jubliumet.
Mycket kan hända till dess med patchar osv, tyvärr lär jag starta en ny gubbe så det betyder inga legendary items för mig. "

Vad menar du? Detta är min fjärde gubbe jag startade:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/hero/1996858...

och min main char och för honom regnar det legendaries.

Medlem

"fuck that loser"

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Alltså, jag har både D3 och Torchlight 2 och jag tycker det låter riktigt fånigt att säga att det senare skulle vara "det riktiga D3". Ca 100 miljoner gnällspikar klagade på att D3 var så "cartoonish, ljust osv. Vad är då inte Torchlight 2? Svårighetsgrad....va, vart? TL" är ju hur lätt som helst.
Jag höjer gärna TL2 till skyarna, för det är ett riktigt roligt spel, men kom inte och påstå att det skulle vara någon slags "värdig uppföljare" till D2 då dom inte påminner om varandra till mycket mer än spelsättet. Torchlight 2 är en fantastisk uppföljare till Torchlight, inget annat.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Alltså, jag har både D3 och Torchlight 2 och jag tycker det låter riktigt fånigt att säga att det senare skulle vara "det riktiga D3". Ca 100 miljoner gnällspikar klagade på att D3 var så "cartoonish, ljust osv. Vad är då inte Torchlight 2? Svårighetsgrad....va, vart? TL" är ju hur lätt som helst.
Jag höjer gärna TL2 till skyarna, för det är ett riktigt roligt spel, men kom inte och påstå att det skulle vara någon slags "värdig uppföljare" till D2 då dom inte påminner om varandra till mycket mer än spelsättet. Torchlight 2 är en fantastisk uppföljare till Torchlight, inget annat.

http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/20/wot-i-think-torchl...

"The stat stuff isn't the only thing about Torchlight II that's more hardcore than Diablo III—the game itself is more difficult and interesting, even at "normal" difficulty. This may be because of some mid-game tuning issues, but I've found that the latter halves of the second and third acts are difficult, and if I'm not careful, I'll get wrecked even by basic enemies."

Diablo 1 var inte ett lätt spel, spela det med en magiker och det blev ett ännu svårare spel tills man gick upp i level. Diablo 2 var inte heller ett enkelt spel men Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. Jag har kört både Diablo 1-2 helt solo och tyckte de hade en bra nivå mellan inte för svårt inte för lätt. Som jag förstått det är det först på svåraste som spelet börjar bli en utmaning, hur kul är det att spela ett spel som låter dig döda varenda fiende utan att du känner pulsen öka? Att du känner den där känslan av osäkerhet och vet att om du dör kommer du få spela om stora delar av spelet? Själv tröttnar jag enormt fort på spel som inte erbjuder mig någon utmaning. Jag gillar det grafiska, det jag inte gillar är vad de gjort med själva spelet, att de har förvandlat det till något mellanting mellan Diablo och WoW. Men jag har som sagt var inte spelat D3 och lär så inte göra förrän det kostar mindre än 200 kr, om ens då.

Till och med Titan Quest ser roligare ut än Diablo 3, får nog ta och spela det istället.
Med "riktiga" uppföljaren så avser jag själva sättet att spela, inte karaktärer eller dess story. För det var storyn och spelmekaniken jag gillade med Diablo 1-2 (samt alla grymma cinematics) ta bort det och du har inte längre, i mitt tycke, ett Diablo spel utan bara en simpel "klon". Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet.

Activison Blizzard må äga Diablos IP men personligen kunde jag inte bry mig mindre för det är bara ett namn, inget annat. Jag är mer intresserad av den som skapade just denna IP för det är dessa som låg bakom varför Diablo blev den framgång det blev. På samma sätt som EA/Starbreeze helt missat varför jag och många med mig gillade Syndicate och varför det än idag är ansett som ett av de bästa spelen någonsin, inte för att det råkar vara ett spel som utspelar sig i en cyberpunk värld.

Medlem
Skrivet av NikNukem:

@Castor.T
"Nåväl, lär köra igenom det igen vid ett års-jubliumet.
Mycket kan hända till dess med patchar osv, tyvärr lär jag starta en ny gubbe så det betyder inga legendary items för mig. "

Vad menar du? Detta är min fjärde gubbe jag startade:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/hero/1996858...

och min main char och för honom regnar det legendaries.

Tror du missförstod mig. Jag ids inte köra med samma gubbe igen, så i och med att jag börjar om med en ny så blir det på Normal svårighetsgrad och legendaries förekommer väl bara på det högra nivåerna?

Sen angående din barbar, "Betongbengt", orginellt namn.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Alltså, jag har både D3 och Torchlight 2 och jag tycker det låter riktigt fånigt att säga att det senare skulle vara "det riktiga D3". Ca 100 miljoner gnällspikar klagade på att D3 var så "cartoonish, ljust osv. Vad är då inte Torchlight 2? Svårighetsgrad....va, vart? TL" är ju hur lätt som helst.
Jag höjer gärna TL2 till skyarna, för det är ett riktigt roligt spel, men kom inte och påstå att det skulle vara någon slags "värdig uppföljare" till D2 då dom inte påminner om varandra till mycket mer än spelsättet. Torchlight 2 är en fantastisk uppföljare till Torchlight, inget annat.

http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/20/wot-i-think-torchl...

"The stat stuff isn't the only thing about Torchlight II that's more hardcore than Diablo III—the game itself is more difficult and interesting, even at "normal" difficulty. This may be because of some mid-game tuning issues, but I've found that the latter halves of the second and third acts are difficult, and if I'm not careful, I'll get wrecked even by basic enemies."

Diablo 1 var inte ett lätt spel, spela det med en magiker och det blev ett ännu svårare spel tills man gick upp i level. Diablo 2 var inte heller ett enkelt spel men Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. Jag har kört både Diablo 1-2 helt solo och tyckte de hade en bra nivå mellan inte för svårt inte för lätt. Som jag förstått det är det först på svåraste som spelet börjar bli en utmaning, hur kul är det att spela ett spel som låter dig döda varenda fiende utan att du känner pulsen öka? Att du känner den där känslan av osäkerhet och vet att om du dör kommer du få spela om stora delar av spelet? Själv tröttnar jag enormt fort på spel som inte erbjuder mig någon utmaning. Jag gillar det grafiska, det jag inte gillar är vad de gjort med själva spelet, att de har förvandlat det till något mellanting mellan Diablo och WoW. Men jag har som sagt var inte spelat D3 och lär så inte göra förrän det kostar mindre än 200 kr, om ens då.

Till och med Titan Quest ser roligare ut än Diablo 3, får nog ta och spela det istället.
Med "riktiga" uppföljaren så avser jag själva sättet att spela, inte karaktärer eller dess story. För det var storyn och spelmekaniken jag gillade med Diablo 1-2 (samt alla grymma cinematics) ta bort det och du har inte längre, i mitt tycke, ett Diablo spel utan bara en simpel "klon". Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet.

Activison Blizzard må äga Diablos IP men personligen kunde jag inte bry mig mindre för det är bara ett namn, inget annat. Jag är mer intresserad av den som skapade just denna IP för det är dessa som låg bakom varför Diablo blev den framgång det blev. På samma sätt som EA/Starbreeze helt missat varför jag och många med mig gillade Syndicate och varför det än idag är ansett som ett av de bästa spelen någonsin, inte för att det råkar vara ett spel som utspelar sig i en cyberpunk värld.

Här håller jag med dig om nästan all, framför allt det om den obefintliga "moroten" att spela spelet om och om igen. Jag antar att bristen på loot bör skyllas på AH, vilket i sin tur gör en feature som jag egentligen inte har något emot till det största problemet med spelet.
Bristen på loot (slutade spela strax innan de fördubblade dropraten på legendarys) är det som fick mig att tappa intresset. Nu kanske alla har olika anledningar och motiveringar till varför de tycker att Diablo är ett skönt spel, men för mig var det framför allt (efter man spelat igenom Hell) sökandet efter bättre gear som lockade. Att dom förstörde det är det som retat mig mest med D3.
På andra plats kommer svårighetsgraden som ju är obefintlig innan Inferno. Bara det var ett idiotiskt beslut, att lägga till ytterligare ett "varv" till spelet. Som om det skulle vara SÅ roligt att spela samma banor om och om igen för banornas skull. HAde varit bättre att låta Hell bli vad Inferno är idag, och gjort spelet iallafall "lite" utmanande innan Inferno.
Annars så gilllar jag faktiskt spelet. Världen och banorna är snygga, och jag gillade spelmekaniken och skills/talents distributionen. Kunde helt klart varit längre dock.

En sån där vacker dag kanske jag dubbelklilckar på D3 ikonen igen, men dom kan gott få finputsa på det ett litet tag till.

Medlem

Det är ett spel för efterblivna 9-åringar. All denna "I AM BAD, YOU CANT KILL ME, CAUSE I AM BAD, REALLY BAD, MUHAHAHAHA", förstör hela jävla spelet. Och att spelet baseras kring auktionshuset, det suger.

Spelet är nog mitt livs största besvikelse, älskade Diablo-serien och så kom dom och bara bajsade sönder den.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av NikNukem:

@Castor.T
"Nåväl, lär köra igenom det igen vid ett års-jubliumet.
Mycket kan hända till dess med patchar osv, tyvärr lär jag starta en ny gubbe så det betyder inga legendary items för mig. "

Vad menar du? Detta är min fjärde gubbe jag startade:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/hero/1996858...

och min main char och för honom regnar det legendaries.

Tror du missförstod mig. Jag ids inte köra med samma gubbe igen, så i och med att jag börjar om med en ny så blir det på Normal svårighetsgrad och legendaries förekommer väl bara på det högra nivåerna?

Sen angående din barbar, "Betongbengt", orginellt namn.

Ok - jag missförstod dig. Dock kan man visst få legendaries på normal. Samt med lite exp bonus gear öser du igenom normal på noll tid och blir lvl 25 (speciellt på Monster Power 10 settings).

Boost:a en polare nyligen, han är level 60 (paragon level 4) på bara 8 timmar spelande med sin munk. (Hellfire ring + cain set + leoric signet ring...och Mp10).

Tack och bock för uppmuntrande kommentar angående min chars namn.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Alltså, jag har både D3 och Torchlight 2 och jag tycker det låter riktigt fånigt att säga att det senare skulle vara "det riktiga D3". Ca 100 miljoner gnällspikar klagade på att D3 var så "cartoonish, ljust osv. Vad är då inte Torchlight 2? Svårighetsgrad....va, vart? TL" är ju hur lätt som helst.
Jag höjer gärna TL2 till skyarna, för det är ett riktigt roligt spel, men kom inte och påstå att det skulle vara någon slags "värdig uppföljare" till D2 då dom inte påminner om varandra till mycket mer än spelsättet. Torchlight 2 är en fantastisk uppföljare till Torchlight, inget annat.

http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/20/wot-i-think-torchl...

"The stat stuff isn't the only thing about Torchlight II that's more hardcore than Diablo III—the game itself is more difficult and interesting, even at "normal" difficulty. This may be because of some mid-game tuning issues, but I've found that the latter halves of the second and third acts are difficult, and if I'm not careful, I'll get wrecked even by basic enemies."

Diablo 1 var inte ett lätt spel, spela det med en magiker och det blev ett ännu svårare spel tills man gick upp i level. Diablo 2 var inte heller ett enkelt spel men Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. Jag har kört både Diablo 1-2 helt solo och tyckte de hade en bra nivå mellan inte för svårt inte för lätt. Som jag förstått det är det först på svåraste som spelet börjar bli en utmaning, hur kul är det att spela ett spel som låter dig döda varenda fiende utan att du känner pulsen öka? Att du känner den där känslan av osäkerhet och vet att om du dör kommer du få spela om stora delar av spelet? Själv tröttnar jag enormt fort på spel som inte erbjuder mig någon utmaning. Jag gillar det grafiska, det jag inte gillar är vad de gjort med själva spelet, att de har förvandlat det till något mellanting mellan Diablo och WoW. Men jag har som sagt var inte spelat D3 och lär så inte göra förrän det kostar mindre än 200 kr, om ens då.

Till och med Titan Quest ser roligare ut än Diablo 3, får nog ta och spela det istället.
Med "riktiga" uppföljaren så avser jag själva sättet att spela, inte karaktärer eller dess story. För det var storyn och spelmekaniken jag gillade med Diablo 1-2 (samt alla grymma cinematics) ta bort det och du har inte längre, i mitt tycke, ett Diablo spel utan bara en simpel "klon". Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet.

Activison Blizzard må äga Diablos IP men personligen kunde jag inte bry mig mindre för det är bara ett namn, inget annat. Jag är mer intresserad av den som skapade just denna IP för det är dessa som låg bakom varför Diablo blev den framgång det blev. På samma sätt som EA/Starbreeze helt missat varför jag och många med mig gillade Syndicate och varför det än idag är ansett som ett av de bästa spelen någonsin, inte för att det råkar vara ett spel som utspelar sig i en cyberpunk värld.

"...Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. "

Det är sant idag till viss grad. I början var det kanon svårt i inferno. Alla kids gnällde så nerfa dom det ordentligt (patch 1.0.4) ... Sedan införde dom monster power, mycket trevligt. Skulle vilja se dig bygga en char som effektivt mörsar och farmar på inferno mp10 - det är ingen bagatell manöver som du verkar tro.

" Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet."

Stämmer icke. Jag hittar bra loot, med det sagt farmar jag effektivt på hög MP-nivå med denna bad boy:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/
hero/19968582

sedan kan jag hålla med om att legendaries borde det finnas fler olika typer av med cool:are procs som ger mer alternativ till builds. Sedan crafting och itemazation biten kan också bli bättre. Samt randomization av kartorna. Jag tror dock om blizzard fortsätter patcha spelet i den takt dom gör det nu samt med en ordentlig expansion kommer nog alla whine:ers krypa till korset.

För enligt mig är den hårdkokta fighterna och det sköna stridssystemet kanon skoj - även bossfighterna är roliga speciellt über bosses.

Medlem
Skrivet av NikNukem:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av NikNukem:

@Castor.T
"Nåväl, lär köra igenom det igen vid ett års-jubliumet.
Mycket kan hända till dess med patchar osv, tyvärr lär jag starta en ny gubbe så det betyder inga legendary items för mig. "

Vad menar du? Detta är min fjärde gubbe jag startade:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/hero/1996858...

och min main char och för honom regnar det legendaries.

Tror du missförstod mig. Jag ids inte köra med samma gubbe igen, så i och med att jag börjar om med en ny så blir det på Normal svårighetsgrad och legendaries förekommer väl bara på det högra nivåerna?

Sen angående din barbar, "Betongbengt", orginellt namn.

Ok - jag missförstod dig. Dock kan man visst få legendaries på normal. Samt med lite exp bonus gear öser du igenom normal på noll tid och blir lvl 25 (speciellt på Monster Power 10 settings).

Boost:a en polare nyligen, han är level 60 (paragon level 4) på bara 8 timmar spelande med sin munk. (Hellfire ring + cain set + leoric signet ring...och Mp10).

Tack och bock för uppmuntrande kommentar angående min chars namn.

Ok, har du fått mycket legendaries på normal då?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av NikNukem:

Det är sant idag till viss grad. I början var det kanon svårt i inferno. Alla kids gnällde så nerfa dom det ordentligt (patch 1.0.4) ... Sedan införde dom monster power, mycket trevligt. Skulle vilja se dig bygga en char som effektivt mörsar och farmar på inferno mp10 - det är ingen bagatell manöver som du verkar tro.

Med alla kids så menar du dom flesta som spelade Barbar/munk som var tvingad att bygga som en tank men endå kunde få ta slag från fiender som kunde nå över 100.000 skada eller hur Karaktärer som Demon Hunter och Wizard hade sätt att komma undan fiender som kom alldeles för nära kunde spela spelet med riktigt dåligt gear bara dom stackade skada som galningar.

Jag spelade en Barbar i början, Det var riktigt roligt tills man kom till inferno där ingenting en normal spelade kunde skaffa skulle tillåta en tanka gubbarna som gjorde mer skada än vad man hade liv även fast man hade 60% all res och ganska bra items.. Lashers i Act3 dödade ALLT som dom såg.. Jag tog av mig allt gear och testade hur mycket skada jag tog utav en rare lasher som ägde mig när jag hade gear, Den lashern gjorde över 200.000 skada i ett slag och hade äckliga auras som gjorde att han sköt sin tunga som en minigun och sprang som en speedhacker.. mm ''svårt'' nej bara dålig design..

Ett utav problemen vid launch var att inferno fiender kunde vara dunder starka och ha 3 speciella auras vilket gjorde det omöjligt att slåss mot dom i melee..
En grupp act3 rare+elite lashers vs en tank = GG

Sedan så var ett av dom största problemen att man bara kunde farma gear för end game i just end game.. Så det fanns ingen chans för en dåligt gearad barbar att farma inferno saker som skulle låta honom spela act 3-4 utan att bli ägd runt varje knut där det stog en äckligt obalanserad grupp fiender.. Det var antingen att skapa en ny gubbe eller att farma flera miljoner guld och köpa endgame saker på AH om man ville överleva i end game några sekunder längre..

Jag skapade en Demon Hunter emot min vilja.. Det vart min main för att spelet vart 1000 gånger lättare även fast man vart one hittad med även den karakären i inferno. Jag farmade hela inferno utan större problem men att farma i Diablo3 var en sjuk besvikelse då det är riktigt tråkigt att bara hjärndött döda eliter dag ut och dag in.. Diablo2 må också ha varit enformigt men man slog åtminstone mot bossar som faktiskt hade en mening i spelet.. Eliter har översvämmat Diablo3 och det är bara trist att leta efter dom.. Att farma i Diablo3 var ett heltidsjobb i stället för roligt gameplay. Jag ville spela Inferno act3-4 med min barbar men det var helt omöjligt när spelet var nytt..

Men nu har dom gjort Diablo3 alldeles för lätt om man inte höjer monster leveln. Min barbar som kämpade hårt för att överleva kan springa runt och krama fienderna ^^

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av NikNukem:

Det är sant idag till viss grad. I början var det kanon svårt i inferno. Alla kids gnällde så nerfa dom det ordentligt (patch 1.0.4) ... Sedan införde dom monster power, mycket trevligt. Skulle vilja se dig bygga en char som effektivt mörsar och farmar på inferno mp10 - det är ingen bagatell manöver som du verkar tro.

Med alla kids så menar du dom flesta som spelade Barbar/munk som var tvingad att bygga som en tank men endå kunde få ta slag från fiender som kunde nå över 100.000 skada eller hur Karaktärer som Demon Hunter och Wizard hade sätt att komma undan fiender som kom alldeles för nära kunde spela spelet med riktigt dåligt gear bara dom stackade skada som galningar.

Jag spelade en Barbar i början, Det var riktigt roligt tills man kom till inferno där ingenting en normal spelade kunde skaffa skulle tillåta en tanka gubbarna som gjorde mer skada än vad man hade liv även fast man hade 60% all res och ganska bra items.. Lashers i Act3 dödade ALLT som dom såg.. Jag tog av mig allt gear och testade hur mycket skada jag tog utav en rare lasher som ägde mig när jag hade gear, Den lashern gjorde över 200.000 skada i ett slag och hade äckliga auras som gjorde att han sköt sin tunga som en minigun och sprang som en speedhacker.. mm ''svårt'' nej bara dålig design..

Ett utav problemen vid launch var att inferno fiender kunde vara dunder starka och ha 3 speciella auras vilket gjorde det omöjligt att slåss mot dom i melee..
En grupp act3 rare+elite lashers vs en tank = GG

Sedan så var ett av dom största problemen att man bara kunde farma gear för end game i just end game.. Så det fanns ingen chans för en dåligt gearad barbar att farma inferno saker som skulle låta honom spela act 3-4 utan att bli ägd runt varje knut där det stog en äckligt obalanserad grupp fiender.. Det var antingen att skapa en ny gubbe eller att farma flera miljoner guld och köpa endgame saker på AH om man ville överleva i end game några sekunder längre..

Jag skapade en Demon Hunter emot min vilja.. Det vart min main för att spelet vart 1000 gånger lättare även fast man vart one hittad med även den karakären i inferno. Jag farmade hela inferno utan större problem men att farma i Diablo3 var en sjuk besvikelse då det är riktigt tråkigt att bara hjärndött döda eliter dag ut och dag in.. Diablo2 må också ha varit enformigt men man slog åtminstone mot bossar som faktiskt hade en mening i spelet.. Eliter har översvämmat Diablo3 och det är bara trist att leta efter dom.. Att farma i Diablo3 var ett heltidsjobb i stället för roligt gameplay. Jag ville spela Inferno act3-4 med min barbar men det var helt omöjligt när spelet var nytt..

Men nu har dom gjort Diablo3 alldeles för lätt om man inte höjer monster leveln. Min barbar som kämpade hårt för att överleva kan springa runt och krama fienderna ^^

Stämmer bra det. Jag körde iofs witch doctor som min första char - var inget problem med inferno.

Dock ska tilläggas att über boss fighterna är ett bra alternativ som gett mig bra loot (på mp10 förstås) - samt ger viss variation till det endlösa slaktandet av elites.

Medlem

Har spelat detta spelet mycket, och jag inväntar PVP för o se hur det blir. Blev dock besviken att Cain dog samt att man måste starta om hela tiden för o bara byta act, ehm okej? Sen som folk har skrivit är det mer o döda eliter än o döda bossar.. Bossarna är lättare än vad eliter är IMO. Klarar inferno MP 5 själv, och där är eliterna så jävla sjuka compaired to the bosses!

MEN! Jag tycker fortfarande det är roligt o spela, men det hade varit roligare om man kunde vara fler spelare än 4 st per game.. det är lite lite tycker jag. Och lobbyn var älskad i diablo 2, hade gärna viljat ha tillbaka det!

Just därför spelar jag Unreal Tournament 99 at the moment, och det är ett spel som i mina ögon kommer att vara #1 av alla spel som släppts! Där är också ett bra exempel, där finns några servrar kvar på UT99 (Jag har spelat Instagib CTF sen 2000) och det är bara EN server jag spelar på dagligen. Communytin är riktigt bra, och folk håller fortfarande på o fixar med moddar och nya maps för det gamla goa spelet. Unreal Tournament 3 släpptes väl år 2007, det floppa ju helt. Dom ändra väldigt mycket i det spelet också, inte själva hur det var utan vad man gjorde. Allting kändes segd o jobbigt.. äsch ni förstår vad jag menar!

Annars är det ett bra spel, d3 då alltså haha!

Medlem
Skrivet av NikNukem:

"...Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. "

Det är sant idag till viss grad. I början var det kanon svårt i inferno. Alla kids gnällde så nerfa dom det ordentligt (patch 1.0.4) ... Sedan införde dom monster power, mycket trevligt. Skulle vilja se dig bygga en char som effektivt mörsar och farmar på inferno mp10 - det är ingen bagatell manöver som du verkar tro.

" Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet."

Stämmer icke. Jag hittar bra loot, med det sagt farmar jag effektivt på hög MP-nivå med denna bad boy:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/
hero/19968582

sedan kan jag hålla med om att legendaries borde det finnas fler olika typer av med cool:are procs som ger mer alternativ till builds. Sedan crafting och itemazation biten kan också bli bättre. Samt randomization av kartorna. Jag tror dock om blizzard fortsätter patcha spelet i den takt dom gör det nu samt med en ordentlig expansion kommer nog alla whine:ers krypa till korset.

För enligt mig är den hårdkokta fighterna och det sköna stridssystemet kanon skoj - även bossfighterna är roliga speciellt über bosses.

Som sagt, inget jag sett från spelet får mig att tycka att det verkar svårt och eftersom jag inte själv spelat det så har jag bara detta att gå på. Diablo 1-2 var inte heller svårt på normal men det verkar iaf som det var betydligt svårare än Diablo 3.

Jag tror inte jag skulle haft stora problem med att köra Diablo 3 nej, spelat spel har jag gjort sedan jag var en liten grabb. Dagens spel erbjuder tyvärr inte samma utmaning som de spelen. Spela Last Ninja och du kommer säkerligen svära ett antal gånger tills du klarat det, det spelet är är inte lätt såvida man inte bara springer förbi alla fiender. Spela Mega Man och du kommer säkerligen svära ett antal gånger även här. Eller varför inte ta ett mer nutida spel som Ninja Gaiden, där har du ett spel som handlar mer om skicklighet än tur, vilket är precis vad Diablo 3 verkar handla om. Som sagt var tycker jag detta är dålig design och inget som fanns i varken Diablo 1 eller 2.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av NikNukem:

"...Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. "

Det är sant idag till viss grad. I början var det kanon svårt i inferno. Alla kids gnällde så nerfa dom det ordentligt (patch 1.0.4) ... Sedan införde dom monster power, mycket trevligt. Skulle vilja se dig bygga en char som effektivt mörsar och farmar på inferno mp10 - det är ingen bagatell manöver som du verkar tro.

" Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet."

Stämmer icke. Jag hittar bra loot, med det sagt farmar jag effektivt på hög MP-nivå med denna bad boy:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/
hero/19968582

sedan kan jag hålla med om att legendaries borde det finnas fler olika typer av med cool:are procs som ger mer alternativ till builds. Sedan crafting och itemazation biten kan också bli bättre. Samt randomization av kartorna. Jag tror dock om blizzard fortsätter patcha spelet i den takt dom gör det nu samt med en ordentlig expansion kommer nog alla whine:ers krypa till korset.

För enligt mig är den hårdkokta fighterna och det sköna stridssystemet kanon skoj - även bossfighterna är roliga speciellt über bosses.

Som sagt, inget jag sett från spelet får mig att tycka att det verkar svårt och eftersom jag inte själv spelat det så har jag bara detta att gå på. Diablo 1-2 var inte heller svårt på normal men det verkar iaf som det var betydligt svårare än Diablo 3.

Jag tror inte jag skulle haft stora problem med att köra Diablo 3 nej, spelat spel har jag gjort sedan jag var en liten grabb. Dagens spel erbjuder tyvärr inte samma utmaning som de spelen. Spela Last Ninja och du kommer säkerligen svära ett antal gånger tills du klarat det, det spelet är är inte lätt såvida man inte bara springer förbi alla fiender. Spela Mega Man och du kommer säkerligen svära ett antal gånger även här. Eller varför inte ta ett mer nutida spel som Ninja Gaiden, där har du ett spel som handlar mer om skicklighet än tur, vilket är precis vad Diablo 3 verkar handla om. Som sagt var tycker jag detta är dålig design och inget som fanns i varken Diablo 1 eller 2.

Antaganden... Jag har klarat samtliga Mega Man (NES, SNES etc.), Ninja Gaiden (förutom det senaste).. Demon Souls är lite utav ett favorite spel om man ska plocka något utav dagens lir. Jag är ingen "ny" game:er om du nu trodde det, är 30+

Diablo 3:s skicklighet handlar om att hitta balance i sin gear och bli så effektiv som möjligt på högre och högre MP-nivåer. Åtminstone på softcore, hardcore har iofs samma mål men innebär ett annat tempo av förklarliga skäl. Om man inte uppskattar den strävan samt att man on the fly kan byta builds (något jag gillar skarpt, istället för att behöva level:a om en hel char) - tror jag har gear för 3-4 barbar builds i min stash alla effektiva på olika saker (HotA/Rend build är kung mot uber bossar, WW är kung för att farma, Weapon Throw misstänker jag kommer vara bra i PvP osv.) - framförallt har jag mindre tid till spelande idag (jobb & familj) så det är väldigt uppskattat det nya skill systemet. Däremot kanske kompromiss skulle vara att man får fördela main stats själv samt mot viss investering (Exp/gold) kunna bygga om...

Medlem
Skrivet av NikNukem:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av NikNukem:

"...Diablo 3 verkar vara ett lätt spel som man inte ens verkar utmana en. "

Det är sant idag till viss grad. I början var det kanon svårt i inferno. Alla kids gnällde så nerfa dom det ordentligt (patch 1.0.4) ... Sedan införde dom monster power, mycket trevligt. Skulle vilja se dig bygga en char som effektivt mörsar och farmar på inferno mp10 - det är ingen bagatell manöver som du verkar tro.

" Spel som Diablo tenderar att bli väldigt långtråkiga om det inte finns en "morot", denna morot var att hitta bättre och bättre "loot". Jag tror även det är just här många är missnöjda för att inte tala om att deras system för att skapa banor vilket ökade omspelningsvärdet."

Stämmer icke. Jag hittar bra loot, med det sagt farmar jag effektivt på hög MP-nivå med denna bad boy:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKuYleh-2271/
hero/19968582

sedan kan jag hålla med om att legendaries borde det finnas fler olika typer av med cool:are procs som ger mer alternativ till builds. Sedan crafting och itemazation biten kan också bli bättre. Samt randomization av kartorna. Jag tror dock om blizzard fortsätter patcha spelet i den takt dom gör det nu samt med en ordentlig expansion kommer nog alla whine:ers krypa till korset.

För enligt mig är den hårdkokta fighterna och det sköna stridssystemet kanon skoj - även bossfighterna är roliga speciellt über bosses.

Som sagt, inget jag sett från spelet får mig att tycka att det verkar svårt och eftersom jag inte själv spelat det så har jag bara detta att gå på. Diablo 1-2 var inte heller svårt på normal men det verkar iaf som det var betydligt svårare än Diablo 3.

Jag tror inte jag skulle haft stora problem med att köra Diablo 3 nej, spelat spel har jag gjort sedan jag var en liten grabb. Dagens spel erbjuder tyvärr inte samma utmaning som de spelen. Spela Last Ninja och du kommer säkerligen svära ett antal gånger tills du klarat det, det spelet är är inte lätt såvida man inte bara springer förbi alla fiender. Spela Mega Man och du kommer säkerligen svära ett antal gånger även här. Eller varför inte ta ett mer nutida spel som Ninja Gaiden, där har du ett spel som handlar mer om skicklighet än tur, vilket är precis vad Diablo 3 verkar handla om. Som sagt var tycker jag detta är dålig design och inget som fanns i varken Diablo 1 eller 2.

Antaganden... Jag har klarat samtliga Mega Man (NES, SNES etc.), Ninja Gaiden (förutom det senaste).. Demon Souls är lite utav ett favorite spel om man ska plocka något utav dagens lir. Jag är ingen "ny" game:er om du nu trodde det, är 30+

Diablo 3:s skicklighet handlar om att hitta balance i sin gear och bli så effektiv som möjligt på högre och högre MP-nivåer. Åtminstone på softcore, hardcore har iofs samma mål men innebär ett annat tempo av förklarliga skäl. Om man inte uppskattar den strävan samt att man on the fly kan byta builds (något jag gillar skarpt, istället för att behöva level:a om en hel char) - tror jag har gear för 3-4 barbar builds i min stash alla effektiva på olika saker (HotA/Rend build är kung mot uber bossar, WW är kung för att farma, Weapon Throw misstänker jag kommer vara bra i PvP osv.) - framförallt har jag mindre tid till spelande idag (jobb & familj) så det är väldigt uppskattat det nya skill systemet. Däremot kanske kompromiss skulle vara att man får fördela main stats själv samt mot viss investering (Exp/gold) kunna bygga om...

Fast nu menade jag mer i generella termer inte dig specifikt. Har inte kört Demon Souls men det verkar vara en spel som inte så lite hämtat inspiration från ett annat spel vid namn Severence : Blade of Darkness så att det är ett spel i min smak verkar det inte råda några tvivel om.

Som sagt var inte spelat Diablo 3 och det verkar som det kommer dröja innan så sker då jag inte kommer köpa det förrän det liggger på ett pris kring 200 kr, om ens då. Baserat på vad jag sett och läst så verkar det sakna det som jag gillade med Diablo 1-2. Jag vill att spelet ska erbjuda utmaning från första början, man ska inte behöva spela om ett spel för att detta ska ske. Säga vad man vill om Halo men Bungie förstod iaf detta, låt dina köpare själva välja svårighetsgrad inte du som utvecklare.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag tycker att Diablo 3 innehåller det viktigaste från 2:an.
8 månader senare har jag fortfarande inte tröttnat på det.
Tack Blizzard (inklusive Jay Wilson)!
Det enda jag ogillar är checkpoint-systemet. Jag vill kunna hoppa från act till act och döda de bossar jag vill, i den turordning jag vill, utan att behöva starta om spelet femtioelva gånger.

Nuförtiden har jag svårt att hitta spel som jag verkligen gillar, men är glad över att jag fick ett under 2012 i alla fall.

Håller helt med v1lle3, jag har själv spelat drygt 700h, men storyn kunde väl ha varit bättre men storyn bryr jag mig inte om i ett sånt här spel efter man spelat igenom det på normal en gång så då vill man bara ta sig till max lvl och börja farma gear vilket jag då har lyckats gode bra med utan att lägga ut en krona på spelet (264.440 dps). Har tjänat cirka 700kr på spelet utöver det också då det hänt att man sålt grejer genom paypal. Skulle jag sälja min gear nu skulle jag nog få cirka 1400kr+ för den och isåfall har jag gått +1760kr efter man räknar bort kostnaden för spelet. Men har inga planer på att sälja min gear då jag inte lär sluta spela det närmaste året/åren. Har gode kul fortfarande och man blir riktigt jävla glad när man hittar något bra/värdefullt.

123
Skriv svar